Hittegraad bougie zip 4t

MPeters

Well-Known Member
Hoi,

Ik heb een zip 80cc 4 takt met een naraku nokkenas en polini cilinder.

Nu was ik deze laatst aan het afstellen en daar raakte ik in de war. Ik reed met een sproeier 88 en een ngk cr8eb bougie. Nadat ik een tijdje op top reed ging ik de bougie checken en die wat wit met alleen een heel klein vleugje koffiebruin. Wanneer ik naar sproeier 90 ging en hetzelfde deed kwam de bougie pikzwart, en miste de scooter vermogen.

Ik had nog een cr9eb liggen en heb die toen er in gedraaid en weer een tijdje op top gereden met sproeier 88. Toen ik die ging checken was ie mooi koffiebruin en de scooter liep ook goed.

Is de cr8eb dan te warm voor mijn setup? Kan ik nu gewoon met de cr9eb rijden zonder dat de scooter arm loopt?

Hier nog een foto van de cr9eb na een tijdje rustig rondgereden te hebben, niet boven 60 km/h
20201216_155004.jpg

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

mooi schoon en bruin.niet bang worden als een beetje grijs uitziet.ethanol benzine kleurt iets anders.electrode ziet goed uit alleen ik zie beetje rode kleur op porcelain gedeelte.probeer denso.
Klinkt normaal. Ik rijd zelfet 86 alleen dan met rubber uit het luchtfilter dus dat is dan ongeveer dezelfde verhouding als wat jij aangeeft. Ik rijd met hittegraad 8 en slaat niet echt bruin uit. Wellicht een te warme bougie dus ik ga ook eens hitte graad 9 proberen om te kijken of hij mooi bruin word.
 
ik heb niks aan luchtfilter gedaan alleen malossi filter.lucht schroef 2,5 slag uit.ik reed soms met hittegraad 7 en niks gebeurd.4t gaat niet zo snel stuk als een 2 takt.
Klopt maar als mijn bougie straks bruin kleurt met een hittegraad 9 is de verbranding dus wel beter en word mijn cilinder niet te heet wat weer betere prestaties kan opleveren. En iedere scooter is anders. Die van jou liep misschien prima met 82 maar die van mpeters niet. Mijn 80 reed bvb op sproeier 80 veelste rijk.
 
Back
Top