This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

-HGS Evo Rox-

Status
Not open for further replies.

[5th]Tom.

[5th]Rambo.
Hier dan maar project #3
Ik ben me webspees kwijt, dus alle foto's zijn down.
Vandaar dat ik wederom een nieuwe aanmaak, met als doel het overzichtelijk te houden.

Hier begon het allemaal mee, een zilvergrijze Aerox R uit 2002:

Hier heb ik een maandje zo mee rond gereden ofzo.

Zo zag ie eruit na het een en het ander "gemod" te hebben zowel optisch als motorisch:





Toen kwam het besluit er een project van te maken, en werd alles uit elkaar gehaald, het overbodige verkocht en het nodige pretspul aangeschaft:

wat foto's van een aantal onderdelen:
Polini evo 70:

C21:


c21 naast de c20:

Overrange:

Keihin 28mm pwk:

Drukveertje en pia spruitstuk:

Doppler krukasje:

VL14:

HGS wig:

Spullen gehaald bij v/d kruijs:

Spullen gehaald bij twins:

kreeg ik nog een mooi tasje bij:

Elec. pompjes voor minder weerstand @ krukas:

Schijf gekocht van maykel:


Da waren de foto's v/d onderdelen
Ondertussen ff het frame beetje opgeknapt, balhoofdlagers vervangen, kroonstuk gespoten, en klein beetje opgebouwd:


Toen kwam damwoude eraan en heb daar veel toffe lui gemeet en een zooitje spullen meegenomen:
totaalplaatje:

blok:


HGS logo in het blok:

Evo @ blok:

Hpi '05 @ blok:

Inlaatgebeuren:

HGS kelk:


Dan gaan we dit alles maar eens opbouwen:

Ik aan het sleutelen, linksonder motivatie:

Rest spreekt voorzich:






Zon begon al te verdwijnen:






Ondertussen al aangekickt en het een en het ander afgesteld,
zo stond het er toen bij:




Dan is de verleiding groot om er eens op te gaan rijden, en dan word je wanneer je het minst verwacht ineens klemgereden door de wouten en krijg je boetes:

jammer, zonde geld, maar kheb wel me lesje geleerd:+

Zo staat het er nu bij (10-07-05):







Lief hea?:~

Things to do:
-Verder afstellen
-achterrem fixen
-tp carterkap, paddock en Achterbandje kopen

Vergeet vast nog wel wat, maar dat zijn de belangrijkste

Zo ben ik aanwezig @ drachten en lelystad 2005.

Nog ffies Lijstje:
-Motorisch

-Polini Evolution 70
-Doppler Race krukas
-gestraald en getuned door HGS
-HPI '05
-omgelast subje
-keihin 28pwk -HGS tuned-
-Twin air luchtfilter
-Malossi vl14 membraan -HGS tuned-
-Malossi recht spruitstuk voor pia -HGS tuned-
-HGS wig
-Malossi Overrange
-Malossi MHR 13/44 primaire vertanding
-Deltaclutch
-Adige koppelingshuis
-Yasuni C21

-Rijwiel gedeelte

-Killswitch met stuurbevestiging
-Koso teller voor de temperatuur
-BC800 fietsteller voor snelheid
-2x Bridgestone ML50*
-Braking remschijven voor*
-domino snelgas
-fournales/rs24/sebac achterveer (ligt aan budget)*
-Alles wat imo onnodig is aan het frame eraf halen*
-versteviging buizen.*
-Elec. Pomp
-tankje in buddy*

Updates volgen nog, want project is nog LANG niet klaar 8)

Plannen voor NA het meetingseizoen:
- Gedeelte van het frame achter de veer verwijderen
- Tankje in buddy
- Frame, remklauwen en velgen laten coaten
- Fournales of rs24 aanschaffen
- Cilinder max laten tunen
- Nieuwe overrange
- VEEL polijsten
- Monoseat bakken
- Custom zadelhoes (laten) maken
- Koplamp in voorkap verwerken
- Alles laten spuiten
- Kiesler velg kopen

Dus na het meetingseizoen gaatie gelijk weer helemaal uit elkaar


Update (12-07-05):

Aim en brembo remset kwam smorgens al vrij vroeg binnen.
Daarna v/d kruijs besteld of ik het ook vandaag binnen kreeg, waarop ze "nee. morgen" antwoorde
Mahja, tog maar ff me ma overgehaald om 60km naar v/d kruijs te rijden :#
Gelijk velg meegenomen, hebben ze daar het bandje erom gelegt
En een micrometer en keerring meegenomen ivm lekke keerring aan de ontstekingszijde.
spullen na terugkomst bij elkaar:


Aim, remset en velg zit er al op.
TP carterkap, ligt nu ergens anders omdat ik de kickstartveer niet zo 1,2,3, overgezet krijg.
Paddock zit er nog niet onder daarvoor moet ik nog de achterkant uitboren.
Spulletjes gemonteerd:
aim:


sensor @ cil ipv loos koso ding dat ut nooit gedaan heeft :#


Vers gemonteerde pirelli evo 22:


Kheb eindelijk achterrem, zgan -:- :




Update (13-07-05):
Nieuwe achterveer gekocht van Rob ipv die TE trieste zeebakveer @ nog triester ophoogblokje:L

foto ( hier gemonteerd @ rob zun rox) :

zal me roxje wel goed staan denk ik zo -:-

Update (16-07-05):
drachten +ralf+

ik @ start vs. wim:


Ik lig voor @ robsenda:


terugrijden:


Ik aan de start met robsenda:


Ik lag te slapen tijdens de lichten oid :


Kaartjes gekocht van dragsterlover:

3 voor ons, 3 voorgeschoten voor daniel ( raceroxie )

aftermeeting:


We zijn er bijna, we zijn er bijna:


Bougie die geowned is:


erg onscherpe foto, maar je ziet duidelijk dat het bolletje gehalveerd is

Schade rapport:
Kop:


Koppaking:


Zuiger:


cilinder is nog perfect.
Nog een hoop te doen voor lelystad dus :X:X:X
En nog wa foto's gemaakt met wim zun camera door titus :*















Update (22-07-05):
ik had wat spulletjes besteld om klaar te zijn voor lely:



Alles is binnen, volgende week ga ik samen met daniel (raceroxie) banken @ xsh. 8)
Met een belachelijke weddenschap die ik zeker verlies :|

Update (26-07-05):
Kleine update
chop chop -:-

( stoor me btw de kk aan da dakraam in me duoseat :| )
Cilinder zit er ook op, alleen zonder koppaking 8P
mjah, zo blijft iig me blok schoon.

things to do:
-VEEL :+

Update (27-07-05):
spulletjes binnen +ralf+


Karttankje, digischuifmaat en eindelijk een passende koppaking
8)
gaat goedkomen dus voor lely, lmfd -:-

Update: (29-07-05):
Late update, maar tog ff me verhaal doen

Vandaag samen met Daniël oftewel Raceroxie wezen banken.
Bedoeling was om in Wijchen om 8 uur weg te rijden en om 9 uur bij daniël te staan om daarna naar gronau verder te cruisen.
Dit ging dus helemaal mis :+
Aanhangverhuur kerel kon de sleutel van het slot niet vinden.
Daarna bleek het stomme ding geen eigen kenteken te hebben, wij dus onderweg naar autospeciaalzaak om kenteken te laten maken.
Hadden we ut kentekenbewijs niet bij :X
Terug naar huis, toen weer terug naar de autozaak en toen pas op weg naar nieuwegein.
In de buurt van hengelo marco opgebeld dat ie bij een tankstation op ons zou wachten.
Daar waren wij dus eerder en hebben nog ff op marco moeten wachten.
Al met al was het ongeveer 2 uur uitgelopen

In gronau bij hendrik aangekomen gelijk de aerox van daniël op de bank geknalt.
Stomme zette @ eerste series runs bij binnenkomst gelijk de beste run neer, 19,9pk.
Daarna nog vanalles geprobeerd, waaronder een xsh 2.0 wig maar daarmee gaf ie afgesteld zefs minder pk af.

In de tussentijd ging ik samen met hendrik bij mijn aerox kijken wat da ratelende geluid uit het carter bij de koppeling nou was, dit bleek dus het kleine lagertje te zijn in de poulies wat helemaal naar de klote was.
Poulies en koppeling van daniël erin gegooit en toen gaan banken.
@ binnekomst gaf ie 15,9pk af, maar als je het gas los liet kwam er een irritant geluid weg achter uit het carter....
Vertandingslager naar de klote, hier tog maar mee doorgebankt. ( IK rijd gvd geen honderden kilometers voor niks :X )
C21 zat erop, hierop afgesteld kwamen we max. op 17,4 pk uit.
Daarna tog maarus de c20 van daniël erop gegooid om te kijken wat die deed.
Deze gaf 0,7 pk meer af! , Hiermee kwam ik dus op de 18,1pk.
Moet wel zeggen dat ik met de c21 een strakkere lijn had.
Daar nog even lopen ouwehoeren, Tormentor van het forum nog gemeet, die daar zun blok op zou bouwen, maar breekt een tapeind af in het carter. :henko:
Nog een filtertje van xsh meegenomen en toen weer richting nieuwegein gegaan.
Aan het einde van het verhaal was ik pas om middernacht thuis, waar ik gelijk nog ALLE spullen voor lelystad inpakken moest. Heerlijk is dat

Foto's:
verschil tussen binnenkomst en vertrek

Resultaat van ongeveer 2 uur banken


Update: Scootertuning.net Lelystad meeting 30-31 Juli
Mijn verhaal:
29 Juli de dag vantevoren om middernacht terug gekomen van banken met daniël @ xsh, met een resulterende 18,1 pk van mijn kant.
Daarna in de regen nog alles klaar gezet, en toen ik opstond regende het nog, om die reden dan ook met gigantische tegenzin smorgens in de auto gestapt
Het was 2 uur rijden, eenmaal daar aangekomen fijn achteraan in de rij aangesloten voor de poort wat ook een aantal uur duurde.
Eenmaal binnen de kar bij Wim en de jongens uit friesland gezet en daar uitgepakt.
EINDELIJK werd het droog
Scooter uitgeladen en onderweg gegaan naar de keuring, zonder achterpoulies, want daar was de lager van mol.
Paar uur in de rij gestaan voor de keuring die overigens geen flikker voor stelde :X En toen tevreden met een stickertje weer naar de tent gelopen.
Van marcel mocht ik zijn poulies en kopppeling lenen, waarvoor ik hem nogsteeds heel erg dankbaar ben :love:
Bij de tent helm, handschoenen en vest gepakt en naar het circuit gelopen om te kunnen sprinten.
Uiteindelijk ben ik een keer of 4 opnieuw het circuit op gegaan à 2 of 3 sprints, waarvan ik me alleen herinneren kan verloren te hebben tegen een rode replica ( weet ik veel waarvan) runner.

Toen merkte ik bij de laatste sprint iets op en dat was dat me scooter bij een klein beetje gas erg langzaam in toeren zakte.
In tegenstelling tot andere die hier gewoon mee door zouden rijden, ben ik van het circuit afgegaan om mun spullen na te kijken.
Uiteindelijk bleek het de gaskabel te zijn die aan het rafelen was bovenin waardoor ie langzaam in toeren zakte, helaas waren de sprints toen al over.

Daarna wezen bbq'en met Martin ,Daniël, Erik en kevin.
Daarna het sprintframe van Martin en de aerox van Daniël @ customshow gedropt.
Daniël had uiteraard de customshow gewonnen :#
Toen nog gehangen @ partytent voor striptease, uitslag customshow en de loterij.
s' nachts om 2 uur me nest in gedoken.

's Morgens wakker geworden, waarna het de hele dag is blijven regenen, nog wel gekeken @ demorace en wat sprints maar verders snel naar huis gegaan.

Over het hele weekend veel lui gemeet, waaronder:
Maykel, Laurens, Martin, Daniel, Kevin, Titus, Marcel, Wim, Eddy, Steven, Robert, Robin(v), Robin(L) enz enz enz
Dennis ook nog gezien, maar die vond ik te eng

Op lelystad, is ook nog me c21 gejat die op onze plek lag omdat ik de c20 van daniël eronder had liggen.
@ de mensen die um hebben, ik hoop dat jullie beseffen hoe laag bij de grond jullie eigenlijk wel niet leven :!


Dat was mijn verhaal, verder mijn complimenten aan de crew en hopelijk komt er een lelystad 2k6, dan ben ik er zeker weer bij -:-

Foto's tot nu toe:
Ding @ de plek van daniël en martin

ik en wim richting keuring



da was um weer, ltrs !!:*
-----------------------------------------
Verder wil ik Maykel nog ff bedanken voor het uppen een groot gedeelte van de foto's :*
En ook nog me ouders voor het eeuwige kritiek op me scooter:L

LTR!:*
 
Last edited:
1e post *D

Nieuw project page, ziet dr goed uit 8)

Ga je zaterdag zien, en veel plezier met mn ex schijfje :love:

oi :*
 
Had gehoord dat die aim helemaal verrot is die door persoon X word opgestuurd :X

Maja verder nog veel suc6 ermee he 8)
 
Ik vind jullie allemaal lief :love:

sim said:
Had gehoord dat die aim helemaal verrot is die door persoon X word opgestuurd :X

Maja verder nog veel suc6 ermee he 8)

jah
wat een stom stuk vreten hea, kzal um us voor zun knie schuppen :|
Was het nou links of rechts jimmy?


/edit: ff voor de duidelijkheid.
Die aim heb ik dus gekocht van Sim, en hij loopt te ouwehoeren
 
Last edited:
ziet er allemaal heel netjes uit !

zou wel alleen een kleinere filter halen, een die niet tegen je buddy en tank aankomt.
zie je wel @ lely.
mzzl
 
Ziet er mooi uit hoor
En die kappen van erik staan um wel goed 8)

Komt wel goed met deze bromfiets 8P

*Edit* Jammer van die neppe keihin :+
 
Last edited:
@Ronnie: Mee eens ^^

@limbo_aerox: Kvind wel vet zo

@Robsenda: Zijn erik's EX-Kappen, pannekoek :L


/edit:
wederom @ Robsenda: je bent al net zo erg als jimmy :|
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.