Het "TomTom gevoel"

En als je een uitdraai van internet bij de hand hebt, dan rijd je niet verkeerd of veel om Sorry hoor maar dat is echt bullshit, dan rijd je toch ook met eenzelfde systeem als TomTom? Allebei een geautomatiseerde routeplanner he.


zowiezo hou je dan zelf nog je kop erbij dan. en je kan thuis de route uitstippelen langs een zo recht mogenlijke lijn.

bovendien kent tomtom de helft van de straten bij mij in de wijk niet. om naar mn eigen huis te gaan stuurt hij me de straat achter ons in, laat me daar een rondje rijden om dan rechtsaf een andere straat in te sturen dan rechtsaf mijn straat in (waar ik linksaf woon) dan laat hij mijn straat rond rijden (ligt in soort vierkant) waarna hij me midden op een kruizing verteld dat ik voor me eigen deur sta (die 300m verderop is)

gewoon KUT BAGGER EN AFVAL...

je kan toch gewoon borden lezen??? dan kom je er vanzelf
 
Denk opzich dat het van te voren even opzoeken wel een goeie marnier is, zo weet je de volgende keer ook waar het is, en ben je niet altijd afhankelijk van zon dingetje. Tomtom in geval van nood is wel makkelijk :)
 
Voor de race's is die tomtom de :W!
De eerste race voor mij in Spa-francorshamps, hebben we iets van 4x fout gereden, En deden er iets van 4 uur over:+
Met tomtom 3 uur zonder foutjes:D
Nu hoef ik tenminste niet meer op die borden te letten8)
 
zowiezo hou je dan zelf nog je kop erbij dan. en je kan thuis de route uitstippelen langs een zo recht mogenlijke lijn.

bovendien kent tomtom de helft van de straten bij mij in de wijk niet. om naar mn eigen huis te gaan stuurt hij me de straat achter ons in, laat me daar een rondje rijden om dan rechtsaf een andere straat in te sturen dan rechtsaf mijn straat in (waar ik linksaf woon) dan laat hij mijn straat rond rijden (ligt in soort vierkant) waarna hij me midden op een kruizing verteld dat ik voor me eigen deur sta (die 300m verderop is)

gewoon KUT BAGGER EN AFVAL...

je kan toch gewoon borden lezen??? dan kom je er vanzelf

In je eigen straat heb je tom tom niet nodig :L
 
In je eigen straat heb je tom tom niet nodig :L

joh, maar dat wil zeggen dat hij meer straten niet kent

en ik heb tijd bij halfords gewerkt, en vanaf begin af aan al klachten gehad over die dingen.
je wilnie weten hoeveel gezijk er is met die dingen.

mvg

frq
 
Naar de stad en of dorp moet je lekker uit je hoofd rijden, zo'n navigatie ding geeft soms echt routes aan die kilometers om zijn. In de stad is het dus wel RETE handig. Alleen is een beetje gezond verstand idd wel handig :P Ik moet voor m'n werk altijd naar vestigingen door heel het land en die zitten meestal in de binnenstad, mjah, autoloze straatjes weet ie soms niet goed raad mee :+

Wel laatst in Duitsland, handmatig gereden, had route uitgeprint, was er file, belde ik de man waar ik heen moest, die vertelde me dat ik eraf moest, nahja binnendoor gereden. kwam ik in dat stadje uit dacht ik, een UUR rond gereden, niks gevonden, politiebureau ingelopen, bleek het het stadje 5km verderop te zijn :| Op zo'n moment ben ik in staat om de winkel in te lopen en een EU versie van TomTom te kopen ipv mn huidige benelux :D
 
Naar de stad en of dorp moet je lekker uit je hoofd rijden, zo'n navigatie ding geeft soms echt routes aan die kilometers om zijn. In de stad is het dus wel RETE handig. Alleen is een beetje gezond verstand idd wel handig :P Ik moet voor m'n werk altijd naar vestigingen door heel het land en die zitten meestal in de binnenstad, mjah, autoloze straatjes weet ie soms niet goed raad mee :+

Wel laatst in Duitsland, handmatig gereden, had route uitgeprint, was er file, belde ik de man waar ik heen moest, die vertelde me dat ik eraf moest, nahja binnendoor gereden. kwam ik in dat stadje uit dacht ik, een UUR rond gereden, niks gevonden, politiebureau ingelopen, bleek het het stadje 5km verderop te zijn :| Op zo'n moment ben ik in staat om de winkel in te lopen en een EU versie van TomTom te kopen ipv mn huidige benelux :D

laptop van de zaak met gpsantenne en navigatisoftware

makkelijk te upgraden

en nog een fatsoenlijke kaart ook

moet je je baas eens voorstellen:P
 
zowiezo hou je dan zelf nog je kop erbij dan. en je kan thuis de route uitstippelen langs een zo recht mogenlijke lijn.

bovendien kent tomtom de helft van de straten bij mij in de wijk niet. om naar mn eigen huis te gaan stuurt hij me de straat achter ons in, laat me daar een rondje rijden om dan rechtsaf een andere straat in te sturen dan rechtsaf mijn straat in (waar ik linksaf woon) dan laat hij mijn straat rond rijden (ligt in soort vierkant) waarna hij me midden op een kruizing verteld dat ik voor me eigen deur sta (die 300m verderop is)

gewoon KUT BAGGER EN AFVAL...

je kan toch gewoon borden lezen??? dan kom je er vanzelf

misschien moet je de oorzaak niet bij de tomtom maar bij een ander zoeken,

spel je de straten / steden waar je heen moet wel goed? dat is ook belangrijk!
 
laptop van de zaak met gpsantenne en navigatisoftware

makkelijk te upgraden

en nog een fatsoenlijke kaart ook

moet je je baas eens voorstellen:P

handig idd, omvormer erbij, en laptop op de passagiers stoel...trouwens die kaarten zijn allemaal hetzelfde....wat een ONZIN breng jij in dit topic zeg.
 
spel je de straten / steden waar je heen moet wel goed? dat is ook belangrijk!

Dat is ZO hinderlijk he. Bij mij op het werk maken ze er een SPORT van om alle straatnamen verkeerd te spellen. Of alleen bijv Trompstraat. Dan moet je wel EVEN de voornaam van die man weten. Gelukkig doe ik geschiedenis :z <] +pippi+
 
...trouwens die kaarten zijn allemaal hetzelfde....

dacht je


misschien moet je de oorzaak niet bij de tomtom maar bij een ander zoeken,

spel je de straten / steden waar je heen moet wel goed? dat is ook belangrijk!

denk je dat ik debiel ben ofzo?? tis gewoon dat de klaterbos, kuinderbos, breeburgsingel en nog een aantal straten (binnen hoofddorp alleen al) niet goed worden gevonden.

aangezien wij destijds als dealer de td gewoon opbelden met hoe het nou zat bleken nieuwbouw wijken nog niet in het systeem voor te komen , atans de straten kunnen anders liggen dan de tomtom denkt.

voor de rest hebben we problemen met de bluetooth functie
de bluetooth tomtom gpsontvanger is helemaal een ramp
je kan (iig destijds nognie) niet een route uitstippelen langs 10 of 20 punten
zijn problemen met de speaker
de handsfree functie voor je telefoon is WAARDELOOS

ga nou niet zeggen dat het niet zo is, we werden gek van klanten die ermee terug kwamen. zo gek dat we de klanten contact op lieten nemen met tomtom en zelfs hebben we apparaten terug genomen.

mvg

franq
 
Last edited:

Sterker nog, het IS zo. Er zijn maar 2 bedrijven die kaarten ontwikkelen. Maar goed, je schijnt er heel veel vanaf te weten. Ik navigeer met Tomtom ook langs meerdere punten hoor, dat zit er al heel lang in. REISPLANNER heet die functie.

Maar ik zie het al weer, je hebt er zelf amper mee gewerkt en baseert je mening op klanten (die waarschijnlijk gewoon dom zijn)

Ik navigeer al meer dan 2 jaar met tomtom 3 en 5, zowat dagelijks. En heb zelden problemen. Als ik dan een keer problemen heb dan ligt het aan mn PDA, en niet aan de software of de ontvanger zelf.
 
Helemaal mee eens, ik navigeer ook al meerdere jaren met 3, 5 mobile 5 en nu 6. Collega's van me hebben een Tom Tom One en van hun hoor ik ook niets dan lof.
 
navteq en teleatlas zijn idd de enigste kaartleveranciers. Het verschil zit hem alleen in de rekenmodules, de bediening en de extra functies.
 
Back
Top