het motorblok van mijn area 51 klappert aan allekanten als hij loopt

priekie

Well-Known Member
hallo ik had eerder een probleem dat ik heb niet aan het lopen kreeg maar nu doet tie het weer hij werkt perfect alleen hij klappert aan allekanten wat is dat de rolletjes die versleten zijn
 
Advertisement - register to remove this

mmm vreemd want hij heeft vanaf vorige zomer tot begin deze week alleen maar in de schuur gestaan en nu klinkt hij net als een diesel:p :S
weet iemand toevallig ook de standaart afstelling van de caburateur
 
misschien je koppeling..
de segmenten die beetje vast zijn geroest en tijdens het draaien steeds een beetje loskomen..dat hij eigenlijk steeds ff aangrijpt..
 
ff gezocht zo klinkt mijns scooter ook alleen niemand geeft daar reactie:S [ame="http://www.youtube.com/watch?v=RGmfdDKAhqU&feature=related"]YouTube - Aprilia Area51 start gek.[/ame]
 
tja , zoals ik al zei kunnen dat heel goed de krukaslagers zijn , net als het drijfstanglager.

maar voor hetzelfde geld is je koppeling kapot , of iets met je vario , of je vliegwiel , waterpomp oid.

gewoon los pakken en kijken dus.
 
ik heb hem een langere tijd laten lopen 35 minuten stationair laten draaien en het is bijna weg alleen heb nou weer een ander probleem mijn bougie vonkt niet zit al een nieuwe in en bobine heb ik ook al een andere op gehad van mijn oude yamaha dtr weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn onsteking of de voltage regulator (dat ijzeren blokje) diode pls kan iemand helpen ik wordt er gek van loopt tie goed en is tie weer naar de knopen :S
 
ik denk dat die balletjes in de lagers vast zaten ofzo want hij loopt echt weer zoals normaal weer stil maar wat zou het kunnen zijn dat de bougie niet meer vonkt
 
ik denk dat die balletjes in de lagers vast zaten ofzo want hij loopt echt weer zoals normaal weer stil maar wat zou het kunnen zijn dat de bougie niet meer vonkt

Bobine cq. Ontsteking..even nalopen of je bougiekabel nog goed aangesloten zit in de bobine..

PS heb je al een nieuwe bougie geprobeerd :* Lang stilstaan plus vocht kan problemen veroorzaken
 
ja die heb ik als eerste vervangen toen ik heb al een andere bobine erondergedaan niks en een nieuwe cdi gekocht en ook niks dus dan maar de onsteking vervangen een vliegwiel zit toch over de onsteking heb ik ergens gelezen weet alleen niet meer of ik het goed zeg zoals het daarstond maar wordt denk ik wel verbetert moet ik die dan ook gaan vervangen want als je de stekkers van de de onsteking tegen het blok houd komt er wel een vonk je af en dan weer niks en dan weer een vonkje en ga zo maar door:p
 
Back
Top