Herstellen en schoonmaken motorblok

DogeLord333

New Member
Hey allen,

De afgelopen tijd loopt mijn brommer slecht en komt er veel blauwe rook uit (4Takt). Het gaat om een kymco agility 2016 gy6 waar ik zelf een 72cc op heb gezet. Nu heb ik vandaag het blok open getrokken en zag ik een aantal dingen.
1. Mijn inlaat klep is duidelijk lek (bubbeltjes bij luchtdruk in remreiniger). Deze wil ik dus slijpen en de klepseals vervangen.
2. Bij het verwijderen van mijn cilinder merkte ik op dat er een circlip miste en dat mijn zuiger en cilinder aanzienlijk zijn beschadigd. Dus de zuiger zelf is klaar en er staan duidelijke groeven in de cilinder waardoor deze dus ook afgeschreven is.
Ik heb even met een klein magneetje door mijn blok lopen vissen en hierbij kwamen diverse kleine stukjes metaal mee, waarschijnlijk delen van de olie schraapveren. Nu wil ik natuurlijk mijn blok mooi schoon krijgen en weer opknappen met een nieuwe cilinder zodat ik lekker door kan rijden. Wat is de beste vervolg stap die ik kan nemen?
 
Advertisement - register to remove this

Hier hetzelfde als @Brute-Force / @WEBRacing aangaf , gaan voor complete revisie , incl lagers . Of een andere krukas want bij het drijfstang lager kom je niet . En meet ook de klepsteel speling in de geleiders , anders heeft slijpen / klepseals ook niet veel nut. Ketting + geleiders en spanner . En olie pomp ( na meten , speling van tandwielen , en slijtage door die vermorzelde circlip )
 
Dus om kort samen te vatten: Blok splitsen en goed schoonmaken, lagers (dan wel gehele krukas) en keerringen vervangen. Ketting en de geleiders + spanner controleren en mogelijk vervangen, olie pomp nameten dan wel vervangen, en dan ben ik er wel zo'n beetje als ik het zo lees. Dat moet wel te doen zijn, dus ik ga even kijken hoever ik kom, bedankt voor de tips!
 
Back
Top