Buitenste schroefdraad herstellen

Elias'197

Uuuhhh.. Tjoenen?
Hallo iedereen!

Ik vroeg me af of iemand me advies kon geven over wat ik moet doen.

Tijdens een klein ongelukje is mijn koppeling van mijn poulies geschoten ( de moer heeft de BUITENSTE schroefdraad verne*kt ).
Hoe herstel ik de buitenste schroefdraad?
Waar moet ik heen?
Kan ik het zelf doen?
Zoja, Hoe?

Foto-GBNNWUB6.jpg

Dus de schroefdraad waar de koppelingsmoer op zit gedraait op de foto.

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Het stukje met de schroefdraad af laten draaien en er dan opnieuw draad in laten zetten.
Bij mij in de buurt is er een alluminium verwerkings bedrijfje die dat doet op buizen, lijkt me hetzelde principe, dus moet kunnen.

Vanzelfsprekend wordt het stukje, waar de moer op komt, kleiner en zul je een andere koppelingsmoet moeten hebben.

Dan kun je je originele koppelingsmoer overtrekken en die uit laten frezen, waarin ze een kleiner gat maken met schroefdraad die erop past.
Hoop dat het zo duidelijk is.
 
Dit gaat goed lastig klus worden. Dat afdraaien is leuk , maar ik denk dat je dan héél weinig vlees heb om nieuwe schroefdraad erin te laten zetten. Ik zou het gewoon zo laten maken , dat het gewoon dezelfde schroefdraad er opnieuw erop tappen. De boel weer recht tappen zeg maar.

Als je wel genoeg vlees zou hebben voor nieuw kleinere schroefdraad m dan zou ik idd gewoon lekker nieuwere schroefdraad erop laten tappen.
 
Ik heb de poulies gezien, de draad is enkel aan het uiteinde beschadigd weet niet of er taps zijn voor dit draad anders is het een kwestie van zon in/uitwendige? tap er over heen halen en je bent klaar.. maar tis nogal aparte draad dus weet niet of er een bedrijf is die zoiets heeft

Gr
 
misschien kan je even een foto plaatsen van het beschadigde deel. Normaal gesproken kan het wel met een draadvijl, ik doe het ook met de krukas als dat nodig is.
 
als je dat deel gaat afdraaien komt dat uiteindelijk niet goed met je koppeling vrees ik.
Gewoon draad vijltje of gewoon hetzelfde draad er opnieuw laten opsnijden/verversen
 
Back
Top