Het Korps Mariniers

Status
Not open for further replies.
het is mogelijk dat je de baret al in je opleiding krijg dus als zijnde marinier 3 (vroeger kreeg je hem bij marinier 2 maar dit bestaat niet meer)
vaak is het zo dat als je je opleiding tot marinier 1e klas heb voltooid dat je dan je baret krijgt, het is dus het ding waar voor je zoveel hebt gedaan.
 
sinds half 2004 krijg je baret aan het einde van je opleiding!
daarvoor kreeg je hem altijd halverwege de opleiding..
Pas na je beediging ben je 1e klas en krijg je je strepen :)
 
Voor zover ik weet kan dat niet.. Ik heb gehoord dat die 'instructeurs' van V&V uitval bij lmb te groot vinden. En V&V is juist een opleiding om je slagingskans te vergroten. Dus zul je eerst 16 weken AMO moeten doen om vervolgens weer bij week 11 bij LMB AMOL in te stromen om je BHT te doen. Dus dan doe je in totaal 28 weken over je opleiding en loop je 2 eindoefeningen :) Het is maar net hoe graag je het wil dus.. Ik ken mensen die het zo gedaan hebben..
 
Het is zeker wel mogelijk om vanuit V&V naar Lumbl te gaan,
mits je cluster 4 scoort natuurlijk, er worden juist plekken gereserveerd,
zelfde geld voor marns en KCT.
Eigenlijk is de bedoeling dat je na het jaar V&V cluster 3 of 4 scoort..
Ze willen, na wat mij is verteld, binnen 10 jaar realiseren dat 80% van de mensen die aan een opleiding bij de strijdkrachten beginnen via dit soort opleidingen daar heen gaat en dat slechts 20% vanuit "spijkerbroek" komt.

Je krijgt zelfs verkorting van je opleiding bij de AMO van een maand geloof ik als je slaagt voor V&V.
Geldt niet voor LMB en MARNS en KCT opleidingen.

Als je begrijpt wat ik bedoel:p
 
Dat laatste wist ik, dat je bij de amo 1e 4 weken mocht overslaan. Maar ik heb toch echt van mensen die of V&V of die andere landmacht opleiding gedaan hadden? Die absoluut NIET rechtstreeks in konden stromen.. Hun vertelden dus de reden die ik gaf dat de instructeurs het uitvalpercentage te hoog vonden. Maar dat kan dus inmiddels veranderd zijn. :)
 
hmm raar dan want V&V is een opleiding bedoeld voor cluster 4 (eigenlijk), bij de jongens dan.

Ik zal maandag s ff na vraag doen op school
 
niet spichtig worden, gewoon beleven bewust mee maken.

laat je verassen.

Zwijgplicht zeker ;).
Nja, deze week had ik 'm dus. Alweer voorbij inmiddels en alles overleefd...
Komende week eindelijk even een rustig weekje (veel les en sport) en de week daarna 3 daagjes op bivak.
 
zo na een week van veel wapen onderhoud vandaag dan de beediging :)
mooi voor een keer maar het hoeft van mij niet nog eens.

mijn plaatsing is ook bekent, ik word geplaatst in de peletonsstaf bij het gevechtssteunbat hier zal ik de functie verbindelaar krijgen.
 
Zo tijdens mijn beediging vroor het 10 graden. Dus lang ondergoed onder mijn DT aan en nog stond ik te trillen. En hoe laf is het als je je dan verspreekt tijdens die 4 zinnetjes :D Tegenover een heel bataljon.
 
Na een redelijk relax weekje te hebben gehad kan ik me klaarmaken voor bivak II aankomende week. Maandag t/m woensdag wordt het.
Paar daagjes ertegenaan dus, maar dat komt wel goed.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top