This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het home-cinema topic

Status
Not open for further replies.
Ja klopt, ook de losse spelers heten blu ray, terwijl het eerst echt blue-ray was (blauwe straal --> blauwe laser? WTF is blu dan)

Ik heb de sony in t echt gezien bij correct rotterdam met een 1080i bron eraan. Ik heb 3x mijn onderkaak opgeraapt. Man wat een beeld. Ook het design vind ik erg mooi. De tv kost bij correct 2999 euro met 100 euro retour van sony + gratis beugel dus. Bij foto klein koste hij 2800 euro + gratis beugel en 100 euro retour van sony. En bij een lokaal zaakje hier in hoogvliet 2700 euro + beugel en 100 euro retour van sony + bezorgen en aansluiten :W

Ik denk dat ik spontaan vaker beneden film ga kijken dan
ik ga binnekort even kijken of ik ondertiteling op HD-films kan zetten (gedownloade) en de tv even uitttesten via mijn pc.
Ik ben ook een beetje aan het kijken voor een media center voor m'n pa. Ik wilde hier eerst een blu-ray brander inzetten, maar ik wacht nog even tot die goedkoper zijn en tot windows vista op de markt komt.
 
Die Blu-ray krengen zijn nog schofterig duur :X Maja dat was ook zo met LCD en Plasma wat steeds goedkoper wordt.
 
Ik heb me straks ook een "home cinema" setje gekocht. Versterker is van kenwood, dvd speler ook, en boxen van magnat 5.1 natuurlijk. Komt echt een heerlijk geluidje uit :W
 

Ff hierop reageren.

JVC is kwalitatief goed, MAAr, er zit geen HDMI aansluiting op. Dat wordt met de X360 dus nog RGB kwaliteit x| Beetje verspild geld als ik eerlijk ben...

Panasonic, is zeer leuke tv, echter heb ik die niet in mijn assoritment, dus durf er geen specificaties/mening/ervaring over te geven. Persoonlijk zou ik voor de Samsung gaan, leuk design tv, goede kwaliteit, HDMI tot 756p (1080i haalt hij niet, althans niet op de maximale pixel hoeveelheid). Over het geluid van de Samsung, persoonlijk vind ik het helemaal niet verkeerd hoor :? Daarbij, 9 van de 10 mensen hangen er toch een home cinema aan, dan laat je geluid toch daarover gaan?
 
denon receiver/ bose lifestyle surround setje, op een niet zo bijzondere tv, de geluid is iig al :~ nu nog aan beeld werken...
 
Je kan het ook overdrijven natuurlijk, maar inderdaad, icm X360 weet je dan niet wat je meemaakt. Uiteraard wel Optical geluidsverbinding gebruiken (zit dat uberhaupt wel op X360???)
 
Via Scart ofwel RGB En ja, dan heb je inderdaad DVD kwaliteit. Ik had het in mijn post over High Definition beeld
 
HD-Ready is ook niet per definitie 1080i, kan ook lagere resolutie zijn. Anyway, je snapt wel wat ik bedoel...
 
Ook een LCD aangeschaft. 26" Samsung.



Kwa beeld van me DVD's ben ik nog niet helemaal tevreden, maar ligt denk ik aan de kabels die ik heb gebruikt, kan iemand mij misschien wat tips geven, want op dat gebied ben ik echt een noob :X.

Hij staat nu, maar als ik me kamer ga 'verbouwen' hang ik hem aan de muur.
 


Ik heb um ook ...en bij mij zijn de dvd`s wel goed .....heb dan ook DVD speler met HDMI aansluiting erop
 
Met betrekking tot kabels,

je heb scart kabels van 12,90 euro, maar ook kabels van 40 euro. Let wel, beeldkwaliteit is ook navenant. Lijkt me logisch toch?

Wij verkopen zelf de Profigold Oxipure heel veel. Dit zijn wel dure kabels, maar hebben wel levenslange garantie... Voordeel van SCART kabels is natuurlijk dat het praktisch universeel is, en dat het dus nooit weggegooit geld is, mocht je ooit een nieuwe dvd-s of tv kopen.
 
Status
Not open for further replies.