Het home-cinema topic

Status
Not open for further replies.
LE 26R32B


Ik ben trouwens van mening dat je beter voor een 26R71B of 26R72B kan gaan. Betere contrastratio (nee, ik kijk naar het ECHTE contrast, niet het dynamische) en ik vind het beeld gewoon iets mooier.
 
Inderdaad. Edit; wou eerst ook voor diegene gaan die jij daar noemt, maar deze kon ik voor een mooie prijs krijgen.

Maar tussen TV en DVD dus een goeie HDMI kabel? Of een goeie/ dure Scart...

Als je DVD speler met HDMI aansluiting hebt ...dan een goeie hdmi kabel ....anders scart
 
Als je DVD speler met HDMI aansluiting hebt ...dan een goeie hdmi kabel ....anders scart

Je vergeet wat.

HDMI is qua kwaliteit het best inderdaad. Volledig digitaal signaal.
Daarna is de Component aansluiting het best (ook wel RGB aansluiting).
Als minste kwaliteit komt dan de scart aansluiting.

Voor alle 3 geldt, je kan zowel kabels van goedkope en duurdere kwaliteit kan kopen, hetgeen zeker te zien is in de kwaliteit dat op je TV komt.
 
En mijn kerst kado!

2n1gk7o.jpg


Er zullen vast wel weer beter types zijn enzo, maar ik ben er super blij mee!
Je moet ook ergens tevreden kunnen zijn, er zullen altijd betere tvs zijn alleen daar betaal je ook voor EN dan blijf je bezig. Want elk jaar komt er weer wat beters uit..

Edit// Komt nog te hangen, alleen eerst plek maken..
 
ben jaloers daniele, de mijne zal ik toch echt zelf moeten gaan bekostigen.. hoop dat de prijzen na de dure december maand een beetje zakken, dan scoor ik de mijne in janu.
 
Ik had hem net staan 8P, stickers gaan er zeker van af.
Maar bedankt, ben er zelf ook echt blij mee :D

Eindelijk film kijken wanneer ik het zelf wil, en niet afhankelijk van me ouders beneden.
 
Nu nog een leuk surround setje.
Zelf dacht ik iets in de richting van Bose 3·2·1 of HK + Infinity.

Moet me daar maar even goed in gaan verdiepen..
 
Owja! Trouwens ..

Misschien dat hier mensen zijn die in die branche zitten, en die deze vraag kunnen/willen beantwoorden. Denk dat meer mensen hier wel wat aan hebben.

Wij hebben nu nog gewoon TV via de kabel, alleen heeft mijn zus en mijn ouders op hun slaapkamer ook een TV, dus daar gaan ook al 2 kabels heen, en ook nog eens na mijn kamer. Nu is het beeld bij mijn ouders nog wel oke te noemen, maar bij me zus is het al minder en bij mij al helemaal waardeloos.

Nu hebben we al vanalles geprobeerd, maar niks helpt.

Maar wat ik me dus afvroeg, als je over stapt na digitaal tv (ofzo) en dus zo`n kasje krijgt, en ik ook zo`n kasje neem, hebben we dan allemaal mooi beeld? En kunnen we allemaal apart tv kijken (dus niet dat we na de zender moeten kijken waar ze beneden na kijken?).

Hopelijk is het verhaal/vraag een beetje duidelijk zo niet dan doe ik het gewoon simpel. "Ik wil goed beeld, hoe?"
 
Heb je er beneden al een versteker tussen zitten? :)

Én betere / dikkere / duurdere kabels wil ook wel eens helpen (hier tenminste)!
 
Ja, en op de "midden" verdieping ook. Maar nog steeds drama.

Maar omdat ik nu dus ook deze tv heb, dacht ik zelf dus aan Digital TV. Ook is het alleen voor me zelf, me ouders hebben nog zo`n breedbeeld beeldbuis (zeg ik dat goed?) En film 1/2 trekt me denk ik ook wel ..

Edit// Trouwens, we zitten via @home.
 
Ik heb veel problemen gehad met de bekabeling, slechte connectoren die slecht aan kabel te monteren zijn. Zorgde bij mij voor lading ruis op aantal kanalen...
 
Zat net even te kijken bij @home voor zo`n all in pakket en daar zag ik staan;

Met het TV Basis-pakket ontvangt u:

  • Het standaard kabelsignaal
  • De 30 populairste tv- en radiozenders
  • Compleet en afwisselend aanbod

Kiest u voor TV Digitaal? Dan ontvangt u:

  • Beeld en geluid in digitale kwaliteit
  • Diverse extra digitale tv-zenders
  • Een handige elektronische programmagids

Nu is TV Digitaal in combinatie met TV Basis, dus dat betekend dat wat we nu hebben (TV Basis) gewoon blijft en dat er dan een kasje tussen komt, toch?

Maar kan ik dat kasje dan op mijn kamer neer zetten, en dat ik dus digitaal tv kan kijken en mijn ouders gewoon wat ze hadden?
 
ik vind die digitale tv nog niet hellemaal, jah beeld is wel oke, maaar bij een vrined van me wilt het nog wel es vaak voorkomen dat er dan in de beeld staat. niet beschikbaar. vind maar beetje kut werken eigenlijk.

ik heb verder niet echt veel kaas gegeten van aansluiting van normale coax enzo, maar bij ons was het ook drama. na een alu kastje (verdeler?) die naar de 2e etage loopt en een goede versterker op elke uitgaande kabel. is de beeldkwaliteit bij ons in huis op elke tv het zelfde.

ik zou je daar maar eens in gaan verdiepen.
 
Maar kan ik dat kasje dan op mijn kamer neer zetten, en dat ik dus digitaal tv kan kijken en mijn ouders gewoon wat ze hadden?


ja dat kan. je betaald alleen wel een 10tje meer ofso voor een digitaal abbo. daar krijg je wel meer zenders voor trug en digitaal beeld uiteraard:P


enige wat ik zo een nadeel vind van die dingen, dat ze idd af en toe wel eens een storing geven, en dat je niet met je normale tv afstandbediening de boel kan terroriseren :P

en voor kabels en connectoren zou ik voor hirschmann spul gaan, weet niet hoeveel meter je moet overbruggen?
 
Mijn schermpje + cinema set

32'', erg fijn beeld 8)

[IR]http://i14.tinypic.com/2a9cxv7.jpg[/IR]
[IR]http://i11.tinypic.com/33k4ntf.jpg[/IR]
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top