This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het home-cinema topic

Status
Not open for further replies.
ja idd, het hoeft pas volgend jaar joh maar heb op marktplaats gekeken omdat daar ook veel aangeboden word, maar toch vind ik niet uber veel (beschaafd formaat) voor leuke prijs
 
Ik hoop dat ze goedkoper worden in December, dan schaf ik er één aan, die Samsung LE23R71B is wel erg intressant .

Edit: Zal de Samsung nog in prijs zakken...? Anders schaf ik hem zsm. aan.
 
Last edited:
Ik ben me de laatste week aant verdiepen voor een LCD. Ik ben er al uit dat ik een 26" of 27" wil. Nu heb ik er een paar op het oog waar op dit moment deze:
http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le27s71b.asp op 1 staat.

Puur vanwege het contrast ratio 3000 : 1 wat heel goed is. Verder kan er zowel 720p en 1080i weergeven worden en zelfs hoger (of lager). Nadeel van Samsung LCD is dat het geluid matig tot slecht is. Voordeel is dat het beeld superieur is.

2e optie zou zijn de Panasonic TX-26LX52F.

Deze ligt qua prestaties in de buurt van de JVC. Wat de Panasonic meer heeft een comb filter (Filtert kleur- en contrastsignalen los van elkaar. Zorgt voor een meer gedetailleerd, kleurecht beeld. Voorkomt hinderlijke kleurschifting bij de weergave van ondermeer kleding met blok- of streeppatronen.). Wat geluid betreft is deze het beste van de 3.

Laatste keus zou zijn een JVC te weten deze:
http://www.jvc.nl/site/nl/lcd/lineup.html#lineup_05 en dan de LT26A61

Geluid van deze LCD is redelijk te noemen. In ieder geval beter dan de Samsung. Qua beeld is deze dan weer minder. Contrast ratio zit op 1000 : 1.
Deze is verder wel identiek aan de Samsung wat extra's betreft...lees 2x scart etc etc.

Wat prijs betreft liggen ze bij elkaar in de buurt. Er komt zeer waarschijnlijk ook een X-Box 360 aan te hangen. Ik zou het echt niet weten. Ik neig nu naar de Samsung, maar de Panasonic scoort goed in revieuws.
Wat er later nog wel op zou moeten kunnen is een 5.1 setje, maar dat is niet van belang voor nu.
 
http://www.kieskeurig.nl/product/4DDFD0F97469AD42C12571A10050D957.htm

ik heb deze 3 weekjes trug gehaald. super tvtje, voor dat geld krijg je echt een top tv. ik heb toen @ de media staan kijkeen daar hangen er echt veel en, deze sprong er uit op z'n beeldkwali. over die geluidskwaliteit, ik vind het echt niet slecht, niet dat ik daar veel mee te maken heb, want ding speelt bijna altijd over me 5,1 surround set




@ erik, die ik heb is in 3 weken tijd al 100 eu gezakt in prijs
 
Kijk daar heb ik iets aan. Ja qua beeld zal die idd echt uitspringen vanwege dat hoge contrast ratio. Gebruiksgemak zal ook wel goed zijn denk ik?? Is er miss een punt wat je mist op deze tv, wat andere wel weer hebben????
 
@ Robert: Dat ambilight...is dat nou wat? Lijkt mij echt stront irritant elke keer dat licht wat veranderd.
Nee, dit gaat namelijk erg geleidelijk...maar overdag heb je dr niet echt superveel aan vindik..

[ir]http://pic20.picturetrail.com/VOL10/2242397/inbox/30752.jpg[/ir]

Waarom nog een andere tv achter het scherm?

Wij hebben als home cinema een beamer, JBL speakersetje en Marantz receiver en DVDspeler...speelt allemaal leuk MAAR beamer is vaak weg voor andere dingen, scherm hangt er niet altijd en in de kamer hangt ooknog een normaal Bose setje met 2 sattelietjes en subje met cdspelertje erbij...

Wordt dus eigelijk nooit gebruikt..bestwel zonde
 
Heeft iemand tips voor mij voor surroundsets (speakers dus).. ik heb iets van 300-400 te besteden..
Zit er aan te denken gewoon een jbl set van rond de 200 te halen.
 
Kijk daar heb ik iets aan. Ja qua beeld zal die idd echt uitspringen vanwege dat hoge contrast ratio. Gebruiksgemak zal ook wel goed zijn denk ik?? Is er miss een punt wat je mist op deze tv, wat andere wel weer hebben????


een uit knop:+

die zit er weer niet op, ding staat altijd een soort van standby, er brand een lampje. kan geen kwaad met brandgevaar.

menu en afstandsbediening is ook een eitje spreekt allemaal voorzich, geen wazige dubbele functies ofso voor knoppen.
 
Jup daar was ik al van op de hoogte Enne die standby he...maakt ie dan geen irritand geluidje ofzo?? Want heb ik bij mijn pc scherm (tft) wel. Zo'n hoge suis...dus elke keer stekker eruit
 
ik ben flieft op dit setje :love:

http://www.besthomecinema.nl/comersus/store/comersus_viewItem.asp?idProduct= 5109


ik ga hem binnekort ff aanschaffen. let er wel op, als je wat gaat kopen dat je een set haalt met een actieve sub

Ja zag ik ook al, vind em wel oke maar daar blijft het ook bij..
Me broer heeft ongeveer het zelfde maar heeft de voorste 2 luidsprekers vervangen voor kwaliteitsluidsprekers.. dat heb je direct een stuk meer middentoon.



Maar eigenlijk vind ik zoiets veel mooier

 
ik w8 ook tot de kerst... zo ieso zullen er dan meer REAL HD tv's zijn

*misschien beetje oude quote *

Tegenwoordig heet dat FULL-HD tv.
Inmiddels zijn de 1e Blu-Ray spelers ook al op de markt, op me werk draait er een op een Pioneer 50" Plasma scherm. 1080p (hoogste momenteel). Ziet er echt super uit. Overigens, momenteel is via de kabel max 1080i verkrijgbaar via de HD decoders op het @home netwerk (regio braband iig).

Ik verwacht de eerste HD-DVD spelers ook op zeer korte termijn in de winkel te hebben, meer daarover als het zover is.

Met ongeveer een jaar of 5 zal HD ook weer achterhaald zijn en is er een nog scherper en dynamischer systeem (Opgevangen op infoavond bij Japans media bedrijf), hoe dit in zijn werk zal gaan, da wit nog gin mens


Ik lees hier btw ook reacties over schermen op de muur hangen, houd er rekening mee dat je niet de goedkoopste beugels pakt van paar euro, als je tv dan smorgens op de grond ligt wordt het alsnog duurkoop... Er zijn kwalitatief hoogwaardige beugels te leveren waar zelfs 10jaar fabrieks garantie op zit. Lijkt me toch pretiger gevoel als je gaat slapen.


Thuis heb ik weinig boeiends, Sony TA-313 versterker uit het jaar BLOK, Pioneer DVD die niet eens mp3's leest, ook uit jaar BLOK. dit icm JB-Systems mixpaneeltje van het vorige millenium. Tv is een LG uit 1999 ofzo.

Beneden, Pioneer 50'' plasma FULL-HD tv, Pioneer home cinema, pioneer HDD-DVD recorder 250gig. TV hangt inderdaad ook aan de muur, kabels via ingewerkte pvc buis (in de muur gestuukt), dus zie je ook niets van.
 
Klinkt netjes wat je hebt staan beneden Foto's van?? Vraagje over plasma...ik hoor heel vaak dat je en plasma na zoveel jaar kan weg doen omdat 'logo's' van zenders die elke keer op 1 plek blijven staan in het beeld branden. Hoe zit dat nou precies???
 
beugels voor de tv die me pa wilt kopen zijn 100 euro.
als je even door praat krijg je wel ALTIJD de beugels er gratis bij + nog meer extra's.

de opvolger van HDTV (full 1080p ja) word UHDTV, Ultra hdtv, ik heb eens ergens de resoluties ervan gelezen, maargoed, als je nu 1080p koopt zit je zeker een jaar of 5-7 goed. Ik denk dat blue-ray de winaar word van de HD-war, maar dit word zeker nog even de kat uit de boom kijken.

Wensen voor 2007 hier (voor mij, en papa ) is HDTV 1080p + A-merk (Harman Kardon ed.) home cinema.

Me pa is trouwens aan het kijken voor een Sony 40W2000, ik zelf voor een 24" monitor die 1080p ondersteunt (BenQ)
 
Inbranden zoals ze dat noemen

Heel simpel:
Wanneer je een normale tv zender bekijkt heb je reclame blokken, 9 van de 10 keer zijn die zenderlogo's dan weg. Met het huidige zapgedrag van de gemiddelde tv-kijker daarbij opgeteld is de kans op inbranden minimaal.

Wat wij in de winkel wel keer gehad hebben is het inbranden van mainmenu's op dvd's. Wanneer een film is afgelopen gaat deze automatisch weer terug naar het menu. dagje geen erg erin gehad, en menu ingebrand.
Voordeel wat Pioneer dan heeft, is dat de gasbellen (het plasma) daar wordt rondgecirculeerd, en dat het inbranden daarmee dus weer ongedaan gemaakt wordt (tv weekje op constant bewegende beelden laten staan, normale tv zender dus). Bij mijn weten heeft alleen Pioneer dat. Mjah, deze zijn dan ook al standaard bijna een rug duurder dan plasma's van hetzelfde formaat. Uiteraard zijn er meer voordelen die dat prijsverschil echt tot een lachertje maken (Pure Black technologi, kwaliteit, beeldcontrasten, etc etc etc).

2e fabeltje over plasma ook maar gelijk toelichten:
Stroomverbruik.

Consumentenbond (tja alweer... Kunnen die nou niet eens gewoon doodgaan ofzo?), heeft destijds een test gedaan over het stroomverbruik. Hierbij is gemeten met een reguliere glasbak tv (beeldbuis ding) van 28inch, in vergelijking met een 32inch LCD en 43 inch plasma (met nog een losse versterker/reciever, tegenwoordig zit dat geintergreerd). Logisch dat plasma meer verbruikt, de beeldoppervlakte is veel groter, en de losse bak erbij voor beeld signaal naar het scherm.
In deze test was het echt appels met peren vergelijken, mjah de gemiddelde lezer van dit blad vind de uitslag heilig en begrijpen dat toch niet.

Het is zelfs zo dat plasma minder stroomverbruikt in donkere tinten dan LCD. Wanneer je 2 vergelijkbare formaten neemt (42inch i.e.) dan zal het stroomverbruik echt niet drastisch verschillen. In de lichtere tinten verbruikt plasma wel meer stroom, wat dus verhoudings gewijs iets meer verbruik oplevert.

Grootste verschil tussen Plasma en LCD is dat Gemiddeld gezien de LCD tv's tot 40/42 inch gaan (uitzonderingen oa van JVC en SONY 46 inch) en Plasma begint bij 43inch (uitzondering oa 37inch van Panasonic).

Overigens is er buiten LCD en Plasma nog een 3e techniek op komst, HD-ILA van JVC, maar hierover heb ik nog geen info, moet hem nog binnenkrijgen. Beelddiagonalen zullen (als ik het goed onthouden heb) 56 en 70 inch worden. En met name voor profi gebruik (als groot projectiescherm).
 
beugels voor de tv die me pa wilt kopen zijn 100 euro.
als je even door praat krijg je wel ALTIJD de beugels er gratis bij + nog meer extra's.
Ligt aan welke winkel je gaat. Concullega's rekenen soms standaard al 100'en euro's meer voor tv's om dan "korting" te geven op accesoires. Liever kijk ik naar de prijs die je uiteindelijk betaald, daar gaat het toch ook om? Bij mij krijg je beugels echt niet gratis, in de winkel hebben wij op verkoopprijzen al een laagste prijs garantie, ik wil graag ook elke maand nog zeker zijn van werk en brood kunnen kopen

Ow jah, je hoort mij niet zeggen dat korting niet mogelijk is op grote orders met meerdere artikelen, maar sommige mensen presteren het om op een kut magnetron van 30 euro nog korting te vragen, omdat ze altijd korting krijgen :L

Sony 40W2000 zou inderdaad goede keuze zijn, ondersteunt FULL-HD, 1080p dus inderdaad. Heb ze nog niet irl gezien, maar de foto's op Sony website beloven veel goeds. Persoonlijk vind ik het design van de z serie van JVC toch nog iets mooier. LT46Z70 meen ik.

Overigens is het BLU-Ray zonder E. Heb die vergissing zelf ook al paar keer gemaakt. Even nakijken op de Samsung doos, maar daar stond toch echt BLU-RAY op :?
 
Status
Not open for further replies.