This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het home-cinema topic

Status
Not open for further replies.
Mooi setje Joost. Heb zelf m'n Kefjes weg gedaan omdat het te hard was voor op m'n zolderhok

Had deuze;
[ir]http://www.avland.co.uk/kef/kht2005/kht2005lrg.jpg[/ir]

Had je gewoon kunnen bewaren voor tot je op jezelf ging toch?
Spelen hier ook niet echt in een grote kamer maar vind het wel lekker zo
 
zit er een verschil in of je die spullen nu koopt of in de winter? (kwa prijs) aangezien ik nu niet veel tv kijk...

heb onlangs wel een nieuwe tv 40'' full hd+ receiver gekocht... en wil er nog heel graag zo'n kef setje bij, maar ken het nu eigenlijk niet missen.
 

Ik denk dat het voor dat soort spul geen moer scheelt.. Misschien kerstaanbiedingen ofzo. Verder maakt het weinig uit of je een tv in zomer/winter koopt _lijkt mij_
 
Ik heb ook even een vraagje wat betreft een home cinema setje, ik had dus zo'n simpel samsung setje gekocht. Deze ging stuk en nu mag ik voor de aankoopsprijs iets anders uitzoeken nij It's.
Nu wil ik eigenlijk over op een aparte reciever en dvdspeler.
Nu hebben ze bij It's 2 setjes die me aanspreken.
http://www.itsonline.nl/winkel/Prod...i set met DVD HARMAN KARDON CINEFORTUNE 7BQ

Deze heeft 1 hdmi1.1 aansluiting

http://www.itsonline.nl/winkel/Prod...ifi set met DVD HARMAN KARDON CINEPARIS 7BQ

Deze heeft 3 Hdmi aansluitingen (welke versie weet ik niet)

Nu is het prijsverschil tussen beide 300euro.
Dat zit hem volgens mij in de aansluiten, meer wattage en de looks.
Wat vinden jullie? welke moet ik nemen, is het de 300euro extra waard?
Voor de duidelijkheid, ik MOET het bij it's kopen. Ik weet ook wel dat er meer te krijgen is bij andere shops en ws goedkoper ook.
 
Wat ik zou doen is een losse set van die speakers of een losse receiver kopen van dat geld bij It's, en bijvoorbeeld bij Foka of bij Correct of een andere zaak een andere receiver kopen, bijvoorbeeld een uitgebreide H/K of een Onkyo of Marantz oid. Op sites zoals onedayfly.nl en Ibood komen ook nogal vaak dit soort aanbiedingen voorbij.

En voor bovenstaande setjes geldt, sowieso degene nemen met HDMI 1.3. Ik zou gaan voor een versterker/receiver met meerdere HDMI aansluitingen zodat deze het middelpunt van je installatie wordt.
 
Ik wil een nieuwe 5.1 receiver. Heb nu een oude JVC staan, zonder digitale inputs en alleen stereo. Ik wil er mijn pc aanhangen, via HDMI video en digitale audio (coax), een dvd/divx speler via HDMI, en een Topfield digitenne PVR via digitale audio (toslink) en component video, en uiteraard mn tv (HD ready)

Ik zit aan zoiets te denken:

http://www.eu.onkyo.com/products/TX-SR307.html

Of:

http://www.yamaha.com/yec/products/productdetail.html?CNTID=567569&CTID=5000300


Prijs max 250 euro. Hoeft niet superhard te gaan namelijk en mega high end hoeft t ook niet te zijn, als ik er de komende 5 a 10 jaar maar mee vooruit kan . Ik ga er voorlopig alleen 2 Wharfedale Diamond 9.1 frontspeakers mee aansturen en 2 simpele JVC rears, puur voor surround.. Wie weet raad / heeft tips, ik neig zelf naar de Onkyo, is nu 225 euro bij Correct..
 
Last edited:
Waar komt het IDIOTE idee vandaan dat prijs rechtevenredig afhankelijk is met hoe hard iets kan gaan?

Ik zou eens het type speaker posten dat je hebt.
 
idd, meestal spelen de wat goedkopere amps hard zat, maar dat is niet wat je wilt hebben, je moet zo zuiver mogelijk hebben.. en dan zit je in de duurdere prijsklasse.

ik zou voor de onkyo gaan, puur vanwege slechte ervaring met Yamaha. (hun service is ook erg slecht)
 

Bij Foka hebben ze een mooie Kenwood voor 229, weet t type ff niet.
 
Ik geef maar een voorbeeld, staat ook bij dat het geen high end hoeft te zijn, waarmee ik bedoel kom niet aan met een apparaat van 500 euro want dat koop ik toch niet.. Type speakers staat er al bij trouwens.
 
Ik geef maar een voorbeeld, staat ook bij dat het geen high end hoeft te zijn, waarmee ik bedoel kom niet aan met een apparaat van 500 euro want dat koop ik toch niet.. Type speakers staat er al bij trouwens.

Ik heb die wharfedale's aan een Marantz SR5003 hangen, en het geluid is echt ongelooflijk al zeg ik het zelf.
 
Ik ben ook erg te spreken over die speakers ja. Ik had die Kenwood al gevonden, specs komen erg overeen met die Onkyo als ik het zo lees. Binnenkort allebei maar eens gaan bekijken.
 
Vraag,

Maatje van me heeft 2 magnat project 4.1 zuilspeakers thuis staan waarvan de buitenste rand zegmaar (kan er even niet op komen hoe het heet) kapot is.

Nou weet ik zoveel dat Magnat wel een aardig merk is kwa hifi, is het het waard om de speakers te vervangen voor spareparts (als die uberhaupt nog verkrijgbaar zijn) of zijn ze daar te oud voor en is het zonde om er nog geld in te investeren?

Heb al wat gegoogled maar kan er weinig wijs van worden. Iemand die misschien wat meer info over deze speakers heeft?
 
magnat.nl --> .de

Uw kontakt persoon in Nederland

bedrijfsvoering / dealer contact:
Hans Döst info@magnat.nl
Mobil : 0031 (0) 647 139942
Fax: 0031 (0) 847 101190

Uw kontakt persoon in Duitsland

Verkoop binnendienst:
Susanne Fenners s.fenners@magnat.de
Tel.: 0049 2234-131 (duits / engels)

marketing:
Isabel Halbauer i.halbauer@magnat.de
Tel.: 0049 2234-120 (duits / engels)

service aanvraag:
Tobias Adams t.adams@magnat.de
Tel.: 0049 2234- 329 (duits / engels / nederlands)

Catalogus bestellen: info@magnat.de
 
Gisteren mn setje Scandyna smallpod's binnengekregen, deze bevielen mij goed na ze beluisterd te hebben @ een hifi zaak.. Ik heb deze overstap gemaakt gemaakt omdat mn huidige zuilen dalijk niet in de woonkamer gaan passen, je toch niet keihard kan gaan beuken in een appartementencomplex en ze er gewoon retevet uitzien
 
Last edited:
Ik ben benieuwd hoe die bubbles spelen. Heel lang geleden heb ik ze eens gehoord in de V&D in Rotterdam. Stonden toen opgesteld voor een DJ.

:~

 
Status
Not open for further replies.