This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het home-cinema topic

Status
Not open for further replies.
Thanks Martin! Ik heb nog een optische kabel liggen, kan ik die mooi gebruiken er voor!

Klein detail waar ik net aan denk; Heeft jouw tv een optical out? Ik heb zelf een 6-serie van Samsung, daar zit hij dus wel op. Wel even het checken waard
 

Je TV zal vast wel een signaal uit hebben, dus je pakt een signaalkabel naar je versterker toe (rood/witte aansluiting, bijvoorbeeld op aux of dvd). Voor je Xbox kan je hetzelfde doen, maar als die een digitale uitgang heeft, zou ik dat doen. Linksboven op je versterker heb je 2 mogelijkheden, coaxiaal (die gele tulp connectie), of optisch (die vierkante ingang). Even kijken of 1 van die 2 ook op je XBOX zit

edit/ zie nu dat martin al geantwoord heeft:+
 
Waarom niet alles via HDMI aansluiten?

Ik heb ook zo'n Samsung en die heeft geen HDMI out. Alleen HDMI in.. Als je dan gewoon tv aan het kijken bent werkt je home cinema geluid niet. Daarnaast moet je dan voor je Xbox360 naar mijn weten de volgende aansluiting maken; Xbox360 via HDMI op receiver en die weer via HDMI op je tv. Nogal omslachtig..

Dus 1x HDMI kabel van 360 => TV en 1x optical van TV => receiver. Is de makkelijkste en goedkoopste optie
 
Duidelijk, dacht eigenlijk dat er ook een hdmi out op de tv zou zitten

Had ik ook verwacht toen ik hem kocht, aangezien er 4 HDMI poorten op zaten. Kwam erachter toen hij uit de doos kwam dat het 4x HDMI in was Ach, zo'n optical cable werkt ook echt prima
 
Jonges heb weer een vraag! heb mn oude stereo reciever ingeruild op een 7.1 reciever, nu ben ik opzoek naar 4 kleine speakertjes. Hebben jullie aanraders? ik vind zelfbouw geen probleem alleen de zelfbouwers zijn meestal erg groot.
 
Wat je is budget en waar ben je naar op zoek? Wandmontage, boekenkast of zuilluidsprekers? Misschien wel line arrays of electrostaten? *D
 
ik heb ff een klein vraagje
ik heb een vrij lowlife systeem neergezet in mn kamertje, gewoon allemaal losse speakers, en die draadjes in een vrij old school tape/cd/tuner/aux speler gedaan, en vanaf dat ding naar mn laptop d.m.v. tulp > 3.5 jack. Nu is mn tape/cd/tuner/aux kapot. Dus moet ik steeds naar mn laptop speakers luisteren wat niet echt leuk is. Heb ik meerdere opties dan zo'n grote lompe kast als ik eerst had?

Kort gezegd heb ik dus een laptop of iPod, en veel speakers waar 2 draadjes uitkomen. Wat is de goedkoopste of makkelijkste oplossing om dit weer te laten werken?
 
Setje PC speakers kopen lijkt mij? Of ergens een 2e hands versterker op de kop tikken.
 
Wat je is budget en waar ben je naar op zoek? Wandmontage, boekenkast of zuilluidsprekers? Misschien wel line arrays of electrostaten?

heb nu 2 visaton casablancas staan als front speakers. Wil gewoon kleine speakertjes voor wandmontage. Zag ook dat visaton complete speakertjes heeft, maar ik weet niet of dit wat is.. budget ongv 150 euro. liever 2 goede dan 4 slechte
 
heb nu 2 visaton casablancas staan als front speakers. Wil gewoon kleine speakertjes voor wandmontage. Zag ook dat visaton complete speakertjes heeft, maar ik weet niet of dit wat is.. budget ongv 150 euro. liever 2 goede dan 4 slechte

Ik zou gewoon eens rondkijken met de eisen die je stelt. Er is genoeg interessants te vinden.

Het valt me niets tegen hoeveel glans er nog uit hoogglans valt te halen zonder enige nabewerking. En dat gewoon in de schaduw op een bewolkte dag.

 
Het is gewoon gerolde alkyd hoogglans lak van Histor. Wel gerolt met trail en error. Persoonlijk werk ik het beste met verdunde verf.

Ik had kueze uit twee verschillende ~liter potten. Histor of Sigma. 22e of 45e.
 
Ziet er netjes uit, blijft de speaker zichtbaar of komt er nog iets voor ? Spelen ze al trouwens, ben wel benieuwd hoe het klinkt
 
Status
Not open for further replies.