This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het home-cinema topic

Status
Not open for further replies.
Even weer wat leven in de brouwerij. Ik was van plan te gaan verhuizen een paar maanden terug (zit nu midden in een verhuizing), dus mijn droom om een fatsoenlijke stereo installatie aan te schaffen zag ik in rook opgaan. Als je eenmaal gaat opknappen dan heb je Dus wat doe je dan, snel kopen nu je nog thuis woont.

http://img194.imageshack.us/my.php?image=img2951.jpg

http://img51.imageshack.us/my.php?image=img2953.jpg

http://img51.imageshack.us/my.php?image=img3051.jpg

Wat je ziet:

Versterker: Marantz PM7003
Cd speler: Marantz CD5003
Speakers: Bowers&Wilkins 685
Verder als interlink Van den Hul No Name, en als speakerdraad Van den hul clearwater silver

Binnenkort even bijbehorende speakersteunen kopen.
 
Last edited by a moderator:
Mooi setje man!
2 speakers maar?

Mag ik vragen wat je ervoor betaald heb? Ik zit zelf qua design te denken aan een HK versterker. Puur omdat ze mooi zijn!
Alhoewel deze marantz ook nog wel gaat of een Onkyo. Maar het design is allemaal lelijk!

Wat zijn jouw ervaringen met dit? Klapt het hard of...?
 
Wat toevallig. Ik heb ze nog niet beluisterd. Misschien vanavond even. Ze zijn nu net klaar om in de lak gezet te worden. Ik heb voor de foto even de driver en de baspijp (half) erin gezet om een idee te krijgen.

De aluminium busjes staan er ook onder voor een overzicht. De speakers worden gemonteerd op een 2/3 cm dikke zwarte marmeren tegel. Met de aluminium busjes als een afstandshoudertje.

Mocht je van plan zijn ze ook te maken kan je altijd even komen luisteren, zodra ze klaar zijn.

In de grondlak:
 
Last edited:
Ziet er gaaf uit man.

Iemand hier nog suggesties voor een goede sub?
Ik zat zelf aan het merk Canton te denken.

Het moet wel knallen
 
thanx voor het aanbod, maar wil zelf over gaan stappen op een klein model welke aan de muur te maken is. Zit nu te denken aan een Kef set, of de B&W M1. Geloof niet dat zoiets kleins/"design" zelf te maken is? Maar ben ook nog niet zo thuis in deze wereld.
 
zien er iig vet uit... een 2.1 systeempje?

Ik heb nog niets in gedachten. Misschien wel 4.2.

Ziet er gaaf uit man.


Thanks.


Kleine DIY speakertjes is een vrij onontgonnen terrein. Dat heeft te maken met het feit dat een klein speaker systeem zonder poespas nooit zo goed kan presteren als een systeem met een klankkast, transmission line, etc.

Een klein speakertje kan niet voldoende lage tonen produceren wegens het gebrek van interactie met de kast. Dit heeft als gevolg dat de subwoofer vrij hoge tonen over moet nemen.

Een reguliere goede zuil speelt tot 40/50Hz. Alles hieronder (en natuurlijk een stukje daarboven) neemt de sub over. Doordat de sub op 40Hz het overneemt speelt deze enkel lage tonen. Geluid onder de 50/60Hz is niet localiseerbaar door het gehoor.

Een klein speakertje mag al blij zijn als het 130Hz haalt. De subwoofer moet dus alles overnemen onder de 130Hz. Hierdoor wordt de subwoofer erg goed hoorbaar en plaatsbaar. Je hoort waar de bas vandaan komt. Dat is het laatste dat je wilt bij een satteliet systeem.

Met HT is het aanvaardbaar. Bij muziekopnames absoluut niet. Voor mij iig.

Overigens, er is een hoop leuks zelf te maken.

 
Last edited:
Lol, oke, never mind. Het zag er uit als een sick bouwpakket oid. Het deed me een beetje denken aan een bepaald model b&w(nautilus oid).
 
Hallo jongens even een vraagje hier, ik weet niet of het echt het goede topic is.

Ik heb een Harman Kardon reciever, die 1 jaar gelden klachten begon te vertonen "automatich aan" Toen is hij gerapareerd maar 2 maanden geleden begonnen de klachten weer.. Ik heb hem toen weer terug gebracht, alleen hij is nu 2,5 jaar oud en willen ze mij voor de reparatie kosten laten opdraaien alla 250 euro. Harman kardon wil mij met 40 euro tegemoet komen.Weet iemand of ik nog rechten heb??? omdat je mag verwachten van een hi end reciever langer dan 2,5 jaar het doet of niet?
 
Lastig verhaal. Je zit met 2.5 jaar precies op het grensgebied. Gaat het weer om hetzelfde probleem? Mocht dit het geval zijn kan je aannemelijk maken dat het euvel eerder niet goed verholpen is.
 
idd. als hetzelfde garantieprobleem is/was.
want na een reparatie heb je meen ik weer opnieuw recht op garantie van 1 jaar.
 
Ja zelfde probleem... Ik kan wel op consuwijzer vinden dat je langer dan 2jaar garantie hebt als de levensverwachting van het app hoger is.. maar staan niet echt duidelijke regel hierover...
 
Ja zelfde probleem... Ik kan wel op consuwijzer vinden dat je langer dan 2jaar garantie hebt als de levensverwachting van het app hoger is.. maar staan niet echt duidelijke regel hierover...

Daar heb je niets mee te maken. Het euvel dat eerder is opgetreden is niet behoorlijk gemaakt. Op een reparatie zit normaal gesproken 3mnden garantie. Aan jou om aan te tonen dat het een niet deugdelijk apparaat is.
 
Aangezien ik niet zo'n audiofiel ben, heb ik even wat hulp nodig met het aansluiten van mijn home cinema.

Opstelling; xbox 360 - samsung LE40A856 - Onkyo SR505 versterker.

Wat is de gemakkelijkste en beste manier om het geluid van mijn tv (en dus automatisch mijn xbox) over de amp te laten lopen?

 

Ik heb toevallig echt PRECIES hetzelfde gevraagd paar maandjes terug!

M'n Xbox360 hangt nu via HDMI aan m'n tv en m'n versterker via een optische kabel aan m'n tv. Even volume van je tv op 0 zetten (niet op mute, dan heb je zo'n irritant icoontje in beeld), receiver aan en tv kijken met home cinema geluid of xboxen met home cinema geluid

PS: moge duidelijk zijn dat je dan wel de source van je receiver op Optical moet zetten :+
 
Status
Not open for further replies.