This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het home cinema topic #2

Die case doet me toch weer twijfelen...

Intel DH61AG
Intel Core i3/i5/i7 met Intel HTS 1155LP heatsink

Nog wat 2 2,5" HD's
Voeding

Hoe zit dat met graphics met die i3/5/7 processoren? HD1000/2000/3000/4000

Bij mij is het dus m'n 2de systeem, wat me dan wel weer tegen staat is het verbruik van de pc als die continue aan staat..

Een speler heb ik ook, vandaar leek een NAS me prima, die kunnen toch ook zelf downloaden ? Zo niet pc zo instellen dat hij na het downloaden gewoon afsluit ofzo..

Ennuh Jonny: Ik moet eerst nog een keuken verbouwen dus heb je ff ?

Die case doet me toch weer twijfelen...

Intel DH61AG
Intel Core i3/i5/i7 met Intel HTS 1155LP heatsink

Nog wat 2 2,5" HD's
Voeding

Hoe zit dat met graphics met die i3/5/7 processoren? HD1000/2000/3000/4000

Als het dan perse een Intel moet zijn zou ik die i3 3225 nemen met 4000 gpu. Maar echt, blijft overkill. CPU hoeft bijna niks te doen bij een goed geconfigureerde HTPC. Ik heb mijne nu zelfs underclocked om wat stroom te sparen en de temperatuur nog wat omlaag te krijgen. Draait nu op 1300 Mhz maximaal, gaat prima!

Gewoon zo'n alles in 1 AMD Fusion bord nemen, meer dan prima. Geen Intel nemen voor zoiets, wat Arne zegt.

Heb hier zelf sinds kort een Raspberry Pi liggen om te configureren (idd RaspBMC) voor achterop de TV beneden icm een vesa mount, bedienen met tablet of telefoon. Voor downloaden etc. heb ik inmiddels een NAS. Mn popcorn hour heb ik ook nog, die verhuist naar de slaapkamer.

Ja dat kan. Even zoeken op tweakers welke apparaten makkelijk te voorzien zijn van sabnzbd, couchpotato en sickbeard, en eventueel een torrent client als je via torrents download.

pff ik ben echt in de war... dan wil ik een htpc, dan denk ik dat dat veels te ingewikkeld is voor mij, en wil ik gewoon een mediaspeler die videowall functie heeft icm leuke opslag...

wat voor nas heb je? en is aan te raden?? @Jelle?

Ik heb een iomega ix200, via ibood gekocht. Wilde eerst een hp microserver bouwen maar kwam toen dit ding tegen. Als ik nu niks zou hebben en het zou mij puur om media gaan, dan zou ik denk ik eerder mn geld uitgeven aan een htpc, om je een duwtje in de goeie richting te geven

loop ook al een tijdje met die progs te spelen... maar xbmc vind ik al ingewikkeld, begin steeds meer te twijfelen of htpc wel goed voor mij is

Xbmc vind ik ook maar lastig, na 5 min maar weer wat anders gaan doen hoor daar niet van

Ben die "console interface" niet gewend.

Nu heb ik sickbearb geconfigureerd en sabnzb ook maar doet chrome moeilijk over sabnzb, krijg de 2 dus niet connected aan elkaar..

Last edited:
Ik heb gister ook een paar uren geknoeid met Plex/XBMC/Sickbeard etc... XBMC vind ik maar irritant qua library, met name als je het ook in huis nog voor DLNA devices wilt gebruiken. Plex werkt daar echt goed mee, wel even een goed profile voor je device schrijven, maar dan is goed te doen.

Daarnaast biedt Plex ook een fantastische integratie met bijvoorbeeld Samsung TV's, iOS/Android smartphones/tablets en is de algemene scraper voor movie/tv show's erg fijn.

Ik ga verder bouwen op Plex iig

Dlna werkt bij prima op xbmc ism Samsung, Android, andere Windows systemen. Library werkt ook goed. Geheim vd interface is dat je je muis niet moet gebruiken maar je keyboard. Is even wennen maar als je er een remote aan hebt hangen is t erg handig.