Het home cinema topic #2

Series bierdopje, films ondertitels.com en subtitles.net. Maar als de ondertitel echt niet goed loopt dan is hij gewoon niet goed, ligt niet aan XBMC of aan de scraper.
 
Last edited:
Idd, heel tof. Daar zijn goede subs voor te vinden hoor, sowieso op bierdopje.com. Haal je die wel op met de XBMC addon?
 
Na een tijdje sub-loos van mijn Onkyo SR608 en Jamo S608 HCS3 setje genoten te hebben zit ik nu toch over een sub te denken. Nu heb ik gelezen dat de Jamo subs matig zijn en er als alternatief bijv een Klipsch RW12d genoemd werd.

Hebben jullie nog aanraders?
 
actief? doel? muziek/films/allebei nieuw/tweedehands? wat wil je ongeveer kwijt..


zelf geen ervaring met klipsch, maar dat is een prima merk.

ik heb zelf de BK xls200 2ehands gekocht voor weinig, en is een prachtige sub... ooit wil ik de BK XXLS400, die draait bij een vriend van me... en dat is een beest...
 
Sinds je die XXLS400 noemde heb ik me er een beetje in verdiept.. gaaf ding :~
Zou dan een FF worden in black ash want dat staat lekker bij m'n Jamo's.

Ga nog een keer luisteren bij RA subs oid... en dan maar eens aanschaffen.

Bewust een FF ipv DF gekozen vanwege laminaatvloer en meer mogelijkheden heeft tot plaatsing.
 
Ik denk dat het een kwestie van smaak is. Zelf heb ik voorkeur voor een DF BR aangezien de poortruis wat gedempt wordt. Bij FF is de poortruis al wat sneller hoorbaar. Maar het hangt helemaal an het ontwerp af. Even luisteren dus. Sowieso heb ik al sneller voorkeur voor gesloten met een correctie (linkwitz bijv), maar die zijn bij films wat minder aanwezig.
 
AMD A8-5600K Black Edition
ASRock FM2A75 PRO4-M
Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB
Epsilon EC-HTPC-1
Scythe Big Shuriken 2 Rev. B
Corsair Vengeance LP CML4GX3M2A1600C9
be quiet! SFX Power 350 Watt

Denk dat dit m wordt... zag dat in de Epsilon kast een SFX moest.. iemand nog op/aanmerkingen?
Kan ik morgen gaan bestellen :)

Klein draadloos keyboard heb ik nog en een blurayspeler ook :)
 
Hopelijk kan er iemand van hier mij helpen.

Ik ben opzoek naar een nieuwe multimedia player.
De huidige voldoet niet meer, aangezien ik iedere keer de HD schijf moet wisselen.

Eisen:
Minimaal 2 slots die 2x 4TB aan kunnen, maar meer slots heeft voorkeur.
Gekoeld (huidige is soms aardig warm na een film of paar afleveringen van een serie)
Niet al te veel herrie.
Moet de meeste bekende bestanden afspelen: MKV, ISO etc etc.

Ik kan er zelf geen vinden die "zoveel" tb aan kan, dan kom ik meestal uit bij een NAS, maar daar heb ik niet aan volgens mij.
Er zijn mediaplayers zat die 2x2tb aan kunnen, maar dat is meestal de max.

Iemand hier toevallig een idee voor wat ik moet kijken?
Of een alternatief voor een mediaplayer, als dat er is.
Moet wel net zo simpel zijn. (aanzetten, lijst door scrollen aan klikken en het moet het doen.)
 
Bij de mediamarkt zei die knul dat NAS alleen voor opslag is.
En daarmee niets op je TV kan zien. (kort samen gevat)

Maar ik heb helaas totaal geen verstand van dat spul, en ik heb daarom ook geen idee wat je bedoelt. :p

Edit:

Net even gekeken naar die stick, maar daar heb ik niet veel aan denk ik.
Ik ontvang heel slecht wifi boven, dus dat zal dan wel geen optie zijn.
 
Ok :p

Wat ik wil is een NAS met een android tv stick om XBMC op te draaien en zo mn film's / series ed te kunnen kijken die ik download op m'n pc.

Verder heb ik weinig kennis in deze zaken waarmee ik jou zou kunnen helpen dus hou ik m'n mond maar :p
 
Back
Top