This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het home cinema topic #2

Ben niet zo thuis in de home cinema sets, maar wil een leuk 2.1 setje. Hoeft geen Harman Kardon set te zijn, maar wel gewoon leuk geluid. Budget is max 400 euro. Iemand leuke suggesties? Moet wel Blue Ray hebben.

Ben toevallig ook aan het oriënteren voor een 2.1, met een LED tv erbij. Budget ook max 400e.

Vond deze beide wel netjes;
377e http://www.plattetvdiscounter.nl/product/philips-hts7201/?ref=tweakers
245e http://www.plattetvdiscounter.nl/product/lg-hx322/?ref=tweakers

Edit, zal niet extreem bijzonder zijn qua geluid maar voor die paar keer dat ik een filmpje kijk prima.. Heb zowel een Philips als LG tv op het oog, vandaar ook de keuze voor die merken

Nice thanks!

Ja dat heb ik dus ook. Hier in mn appartement kan ik toch niet volgas knallen, dus dan voldoet zo'n set prima.

Bij mij draait XMBC op me AppleTV, helaas wel 720p max maar XMBC is echt geweldig! Gebruik het als sinds de xbox 1, de integratie met films etc. Kost wat tijd om in te stellen maar heb nu XMBC + SickBeard + CouchPotato draaiende.

*nerd

Dat is inderdaad een van de meest fijne combo's. Je krijgt lekker een mailtje dat de laatste episode van je serie is gedownload of die film die je wou kijken. Je hoeft niet te zoeken, het wordt gewoon neergezet, knalt je XBMC aan, druk subtitle plugin = WIN

Sony BDV-L600 2.1
300 euri, 3d+BR... ding werkt perfect... alleen subwoofer ingeruild voor die van een ouder model (vond ik mooier)

Audiopuristen!

Ik zoek voor mijn laptop een degelijk setje boekenkastspeakers. Mijn budget is +-400 euro.
Nu is de Audioengine A5+ http://www.whathifi.com/review/a5-1 een mooie set met actieve luidsprekers en zijn de meeste reviews erg positief. Alleen bezit deze speakers geen interne DAC, wat volgens mij het geluid wel ten goeden zou komen.

Iemand tips voor andere speakers? Of is het interessant om speakers te kopen met een aparte versterker?

Hey ik ben opzoek naar een fatsoendelijke tv aanbieder. Die een degelijke tv kwaliteit aanbied. wat advieseren jullie me? Kpn met glasvezel of tich wat anders?

Doei.

Mediaspeler horen die in dit topic? of computer/film..

iig ik heb jullie hulp nodig, zie door de bomen 't bos niet meer...

ik werk nu met een oude wd tv live, en losse 1TB schijven.... dus films downloaden/ map maken/ subs dl/ front dl/ en allemaal in zelfde map...

daarna externe hdd aan mediaspeler hangen, veels te veel werk..

hoe pak ik dit handiger/makkelijker aan?

verder wil ik dus een mediaspeler die alle bestanden afspeelt, videowall/moviesheets van zelf weergeeft, en het liefst waarvan ik muziek kan afspelen vanaf hdd zonder tv aan te doen... via tablet/telefoon bv

iemand die mij opweg kan helpen?

Pc bouwen, daar de schijven in. Windows 7 of 8. XBMC erop. Instellen als upnp server. Klaar Heb het ook zo draaien thuis. Internet staat vol met handleidingen. Ik bouw zulke systemen trouwens dus PM bij interesse

zo'n Pc heet een HTPC toch?

heb gevonden dat douwe ook zo'n vraag had... en antwoord van Jelle erop..
(douwe)
Ik ben langzaam verliefd geworden op de HTPC van mn vader, ik wil het ook dus

Het id is dat ik een HTPC wil voor het kijken van blu-ray films die ik download op mn eigen pc die in een apparte kamer staat. hier staat ook muziek en alles op wat ik uiteraard ook zal luisteren in de huiskamer.

Mijn internet komt binnen bij mn tv in de huiskamer, daar zit dus m'n router en van daar uit loopt een vaste lijn naar mn pc.

Omdat ik 100mb glasvezel heb en een account op pureusenet wil ik mn pc houden als download machine en de films/muziek ed dus openen vanaf die pc.

Als ik de HTPC dan direct aan de router hang kan ik toch gewoon een netwerk maken en zo bij de meuk die op mn eigen pc staat ?

De HTPC zal ik op een marantz receiver aansluiten om zo ook dts enzo te kunnen gebruiken.

Ik heb al een en ander opgezocht maar zie natuurlijk weer van alles en nog wat voorbij komen, deze heb ik van tweakers over genomen :http://tweakers.net/gallery/66126?wi...#tab:wenslijst

Is dat wat ?

(Jelle)

Waarom niet gewoon een goede mediastreamer pakken, als je toch alles van je pc trekt? Evt een NAS voor de storage/download. Of wat je ook kunt doen is een HTPC bouwen met een paar flinke schijven erin om die dan alles te laten doen.

Maar als ik je beredenering zoals hierboven lees, zou ik gewoon een mediastreamer nemen, anders zie ik het voordeel van een HTPC niet.

zo'n Htpc is mij te ingewikkeld denks... en zal veel niet benutten...

een Mediaspeler icm een Nas niet makkelijker?

maakt 't nog uit wat voor Nas je hebt? (ik wil niet draadloos streamen, alleen bekabeld..)

Geniaal ding; http://www.boxee.tv/

Je kunt streamen via wifi/aansluiten op je pc via ethernet. Werkt feilloos, als er nieuwe content in je downloadmap op je pc staat pakt ie het automatisch. Als je een serie/film/whatever hebt gedownload dan download boxee automatisch de juiste (NL) subtitles en een cover Ook IMDB ratings en de trailer kun je ook gelijk kijken (streamt ie van internet(, voor als je even bent vergeten waar de film ook alweer over gaat.
Overzichtelijke afstandsbediening erbij die je oma nog kan bedienen. De achterkant is tevens een qwerty toetsenbord voor surfen/youtube/etc Interface ziet er erg nice en strak uit.

Review; http://www.youtube.com/watch?v=pAMXQgK6nX4

Voorbeeld interface van films incl. imdb rating

afstandsbediening

Last edited:
Johnny,

Ik heb nu een android box van 5 tientjes aan m'n externe hardeschijf hangen, Mizuu er op draaien en kijk daar m'n films mee.

Als ik een NAS aan m'n netwerk heb hangen gaat de box daar direct aan en kan net zoals die boxee box kijken

Die Boxee hoor ik veel goede dingen over, kijk ook op Tweakers voor heel veel info over dit soort dingen en alternatieven...

daar wil ik ook naar toe, mediaspeler met Nas....

maar wat ik echt wil hebben is moviesheets/videowall... automatisch gedownload... ziet er veel beter/overzichtelijk uit... welke spelers doen dat goed?

Zo ver ben ik nog niet

Er zijn idd programma's die zelf downloaden en in je library zetten incl subs en alles er op en dr aan, daar verdiep ik me in als ik m'n NAS eens heb

Maar even serieus, als je je er even in verdiept, en je hebt XBMC aan de gang dan wil je echt niks anders meer. IMDB ratings, trailers, fanart, beschrijvingen, subtitles, echt ALLES werkt. Ik ben altijd een voorstander van alles in 1. De HTPC fungeert ook als downloadbak, en NAS. Als je de goede hardware kiest (AMD Fusion E350 of E450 moederbord met 'vaste cpu') heb je een superstil, energiezuinig systeem waar je zo veel schijven aan kunt hangen als je wilt voor een lagere prijs dan een losse NAS en streamer.

Download voor de grap XBMC 11 eens op je Windows PC, installeert het, speel er wat mee en laat het een aantal mappen met films / series scannen en in zn library zetten Het mooie is bijv. ook dat je je telefoon als remote kunt gebruiken. Of je tablet. Sterker nog, je kunt XBMC DRAAIEN op een Android tablet waarbij je pc dan bijvoorbeeld als server fungeert. Als je het echt netjes instelt allemaal gaat het zelfs zo ver dat je XBMC in je huiskamer op pauze zet en in bed op je tablet verder gaat waar je gebleven was, automatisch op dezefde seconde:W

Combineer het met programma's als Sickbeard, CouchPotato, uTorrent en sabnzbd en je hoeft helemaal niks meer te doen. Je series en films met een bepaalde rating (bij mij alles nieuwer dan 2011 en met een cijfer hoger dan 7,6, beoordeeld door minmaal 10000 mensen 8P 8) ) worden automatisch gedownload, in de juiste map gezet en voorzien van subs en afbeeldingen, bijgewerkt in je XBMC library en staan op je te wachten als je je tv aanzet.

Ik heb zelfs geen aparte pc meer, alleen een werklaptop. De HTPC doet al het werk hier. Ik wist er tot 4 maanden geleden ook niks van, had wel een HTPC maar deed alles met de hand; torrent zoeken - torrent downloaden - in mapje zetten - sub zoeken - sub downloaden - afspelen in Media Player Classic + me kapot ergeren aan subs die niet in sync zijn... Nu installeer ik binnen 4 uur een dergelijk volledig geautomatiseerd systeem. Twee weken terug 1 voor een vriend van me gebouwd die echt niks met pc's kan en TE lui is , die is echt zo blij als een kind

Last edited:
Ligt vooral aan de harde schijven en de behuizing. Maar voor 250 kun je klaar zijn, inc 2TB schijf. Die van mij is een beetje overdreven, 4TB opslag en een SSD voor het OS, 8GB RAM. Maar dat hoeft echt allemaal niet.

Klinkt ideal, lijkt me heerlijk maar krijg het al benauwd bij al die woorden die je rond gooit. Maar wat kost zo een kant en klaar systeem dan!?