zo'n Pc heet een HTPC toch?
heb gevonden dat douwe ook zo'n vraag had... en antwoord van Jelle erop..
(douwe)
Ik ben langzaam verliefd geworden op de HTPC van mn vader, ik wil het ook dus
Het id is dat ik een HTPC wil voor het kijken van blu-ray films die ik download op mn eigen pc die in een apparte kamer staat. hier staat ook muziek en alles op wat ik uiteraard ook zal luisteren in de huiskamer.
Mijn internet komt binnen bij mn tv in de huiskamer, daar zit dus m'n router en van daar uit loopt een vaste lijn naar mn pc.
Omdat ik 100mb glasvezel heb en een account op pureusenet wil ik mn pc houden als download machine en de films/muziek ed dus openen vanaf die pc.
Als ik de HTPC dan direct aan de router hang kan ik toch gewoon een netwerk maken en zo bij de meuk die op mn eigen pc staat ?
De HTPC zal ik op een marantz receiver aansluiten om zo ook dts enzo te kunnen gebruiken.
Ik heb al een en ander opgezocht maar zie natuurlijk weer van alles en nog wat voorbij komen, deze heb ik van tweakers over genomen :
http://tweakers.net/gallery/66126?wi...#tab:wenslijst
Is dat wat ?
(Jelle)
Waarom niet gewoon een goede mediastreamer pakken, als je toch alles van je pc trekt? Evt een NAS voor de storage/download. Of wat je ook kunt doen is een HTPC bouwen met een paar flinke schijven erin om die dan alles te laten doen.
Maar als ik je beredenering zoals hierboven lees, zou ik gewoon een mediastreamer nemen, anders zie ik het voordeel van een HTPC niet.
zo'n Htpc is mij te ingewikkeld denks... en zal veel niet benutten...
een Mediaspeler icm een Nas niet makkelijker?
maakt 't nog uit wat voor Nas je hebt? (ik wil niet draadloos streamen, alleen bekabeld..)