Het home cinema topic #2

ben hier thuis wat aan het hobbyen met mediaplayers enz. echt ideaal die dingen!
Heb in de woonkamer een Netgear eva 9150 mediaplayer met interne 500 GB harddisk aan mn netwerk geknoopt.

NAS servertje is onderweg, Conceptronic Ch3mnas met om te beginnen een 2 TB harddisk (heb dan nog uitbreidingsmogelijkheden om nog een HD er bij te plaatsen)

en boven aan mn tv mijn laptop met XBMC erop (Aanrader!)
Nu nog een wireless toetsenbord met trackball voor mn laptop scoren en het is compleet :D

Nog meer mensen hier die met mediaplayers en NAS servers in de weer zijn ?

Ziet er wel leuk uit, alleen is het wel eentje met edge-led ipv full.
Als ik het een en ander goed begrepen heb, dan levert full-led beter contrast op.
Dat is waar, maar heb het ding in de winkel gezien, echt ongelooflijk mooi beeld. Weet ook niet wat je budget is? Ik zou zelf eens gaan kijken in de winkel, beeldkwaliteit is toch een heel persoonlijk iets. Ik twijfelde zelf tussen een Sony KDL-40EX600 (edge-lit LED) en de bovengenoemde Samsung. Na ze beide goed bekeken te hebben met de demo in de winkel vond ik er te weinig verschil tussen zitten om de Sony te kopen, dus ben ik voor de Samsung gegaan.

@Snackie, heb een Popcorn hour hier staan, maar wil er denk ik ook nog een NAS of mediaserver bij gaan zetten en dan de schijf uit dat ding halen. Is toch wat makkelijker sharen met de andere machines in het netwerk. Weet nog niet wat voor NAS ik wil kopen, of kan er evt. ook nog een oude pc voor gaan gebruiken, maar dat neemt meer ruimte in en verbruikt meer stroom.

Ik heb zelf een 8TB (bruto) NAS staan, en stream alles, vooral blu-ray rips, naar mn Dune HDI Prime 3.0.

Ik wil in de toekomst nog een 2e mediaplayer in mn slaapkamer, maar eerst een beamer in de woonkamer :)

@Snackie, heb een Popcorn hour hier staan, maar wil er denk ik ook nog een NAS of mediaserver bij gaan zetten en dan de schijf uit dat ding halen. Is toch wat makkelijker sharen met de andere machines in het netwerk. Weet nog niet wat voor NAS ik wil kopen, of kan er evt. ook nog een oude pc voor gaan gebruiken, maar dat neemt meer ruimte in en verbruikt meer stroom.

Je hebt toch nog een 7900 SFF, knal daar een lowprofile HDMI kaart in, klaar..

de 5000 serie van AMD doet volgens mij True-HD / HD DTS passtrough.
Miss iets om rekening mee te houden...

Last edited:
Geen SFF maar een USDT, kan geen PCI-E kaart in dus. Kan ook nog steeds mn huidige pc ombouwen naar een MCE (moet ook nog een nieuwe DVD/Blueray speler, die kan dan gelijk daarin). Dan ga ik die USDT gebruiken als desktop pc, aangezien ik daar toch alleen maar op internet.

Oh, das geen probleem hoor (naast tv). Denk dat ik het zo maar ga doen. Dan die Popcorn Hour naar de slaapkamer. Is het minst kostbaar denk ik. Moet alleen nog even testen of 1080p soepel loopt dan, op mn pc monitor vind ik hem af en toe wat hakkelig.

Specs zijn btw:
AMD 785G bord (Gigabyte)
Onboard HD4200
AMD X2 4850E
4gb DDR2

HTPC behuizing kan altijd nog, eerst maar uitzoeken of dit bevalt.

HD4200 zal de bottleneck zijn, die heeft geen hw versnelling. Zou er die 5550 inzetten zoals op tweakers aanbevolen wordt.

Ik wil juist van mijn media center af, en zo'n klein dedicated spelertje.
De fout gemaakt om voor een ATI kaart te gaan die geen HW versnelling heeft(niet met CoreAVC of VLC iig). En ik blijf dus maar kloten met die subs. Soms een losse .srt bij een mkv, maar soms ook de subs die in een mkv zitten. VLC speelt dat allemaal goed af, maar die kan niet soepel 1080p....
Heb wel een CH3SNAS staan met 2x 2TB erin, daar ben ik wel tevreden over.

Ik wil juist van mijn media center af, en zo'n klein dedicated spelertje.
De fout gemaakt om voor een ATI kaart te gaan die geen HW versnelling heeft(niet met CoreAVC of VLC iig). En ik blijf dus maar kloten met die subs. Soms een losse .srt bij een mkv, maar soms ook de subs die in een mkv zitten. VLC speelt dat allemaal goed af, maar die kan niet soepel 1080p....
Heb wel een CH3SNAS staan met 2x 2TB erin, daar ben ik wel tevreden over.

VLC zuigt. Probeer mediaplayer hc eens!

Ola, bij m'n vriendin thuis zenden ze digitaal over de kabel mee. Hiervoor heb je een DVB-C ontvanger nodig. Deze zit in de tv net zoals de dvb-t ontvanger. Nu kan ik dus niet vinden hoe ik kan switchen tussen deze 2. Het gaat om een Panasonic TX-L37G10. Boekje ff gekeken maar dat werd me ook niet duidelijker. Iemand ervaring met dit ding?

Hier is dat ook zo.. alleen dan kwam je op DVB-T. DVB-C was nergens te vinden. Na de taal op NL gezet te hebben en vervolgens het land op Zweden/Finland te hebben gezet hadden we opeens ook DVB-C.

Nu dus mooi HD beeld op de meest bekeken zenders.. ook gelijk de samsung van m'n vriendin gedaan.. super strak 8)

Die hebben wij hier thuis ook gehad, alleen de grotere versie. Binnen een jaar was die kaduuk, gaf gewoon op een gegeven moment geen beeld meer uit het niets. Ik zou persoonlijk eerder naar een Samsung grijpen dan LG. Ik heb zelf alleen maar monitoren en TV's gehad van Samsung en never problemen gehad. :)

Back