Het grote "Auto gespot topic" #2

Status
Not open for further replies.
Nja je snapt wat ik bedoel. Ik heb ze niet geteld maar toen ik er was paar jaar geleden stonden er in ieder geval wel een paar;)

En ik was net even gaan zoeken en zag dat er maar 1300 zijn gemaakt, dat maakt m wel bijzonder ja. Uniek is het zeker, maar mooi kan ik het niet noemen. Snap wel dat er liefhebbers van zijn :p

Van deze zijn er welliswaar 37 meer gemaakt dan van de alfa SZ, in mijn ogen is hij een stuk mooier en exclusiever :D

[Ir]http://www.skinz.org/cars/ferrari/Ferrari-F40-wallpapers-6.jpg[/Ir]
Ferrari%20F40-2.jpg


En als ik toch bezig ben

edit// Verkeerde topic :p
 
Last edited:
Motorisch, maar ook niet helemaal.. Onderstel maar ook niet helemaal

Op het autosalon van Genève 1989 stelde Zagato het eerste prototype voor van de SZ onder de naam ES-30, experimentele sportwagen met een 3,0 liter motor. Het ontwerp van de wagen kwam echter niet geheel van Zagato. Ook het Centro Stile van Alfa Romeo met Walter da Silva en Alberto Bertelli en het Centro Stile van Fiat met Robert Opron werden aangesproken om de nieuwe sportwagen te ontwerpen. De grote lijnen van de SZ kwamen uiteindelijk van Robert Opron en Antonio Castellana. De wagen zag er controversieel uit en verschilde volledig van alle andere Alfa Romeo modellen uit die tijd, wat de SZ de bijnaam 'il mostro' (=het monster) opleverde.


Alfa Romeo besloot om de ES-30 in productie te brengen en veranderde de naam naar SZ, verwijzend naar de Sprint Zagato's uit het verleden. De mechanische onderdelen, mede het verkortte onderstel, werden gebaseerd op de Alfa Romeo 75. Zagato stond in voor de assemblage. Slechts een duizendtal SZ's zouden worden geproduceerd, allemaal in het typische Alfa rood (Rosso Alfa) met een donkergrijs dak. De motor van de SZ is een 3,0 liter V6 met een maximaal vermogen van 210 pk en een koppel van 245 Nm. Het vermogen wordt via de achterwielen overgebracht naar het tarmak en zorgt voor een topsnelheid van ongeveer 250 km/u en een 0-100 km/u sprint van 7 seconden. De SZ werd tot 1991 geproduceerd

Verhaal gaat wel dat de SZ's die in Arese werden gebouwd zo dramatisch in elkaar zaten dat ze na aankoop direct naar een autoplaatwerkerij werden gestuurd om de carosserie goed in elkaar te sluiten :).. Echter zijn dit er maar een paar. Op Scarb forum zitten ze ook. 1 kerel heeft en een Roadster en een Coupe, 155 Q4 etc. Sam van Lingen heeft er nog een paar staan en zie er zo nu en dan een rijden in N'gein :) Genoeg in NL hoor :p
 
Blijft wel jammer dat het geld om Zagato te betalen halverwege op was en ze er een getunede CRX achterkant op hebben gezet :S

SZ_9c.JPG
 
*doet rolf wouters gebaartje*

*laat met repeat de deur 30x achter elkaar dichtslaan*

MENEER SJON!
Té tof!
 
Vandaag op het werk wel een aardige wagen gespot... :W
de s3 staat hier omdat we er een nieuwe set schokdempers voor gaan ontwikkelen, ook een stuk gereden uiteraard en geloof me ..... :eek:

174451_P3140003-.JPG


174612_P3140002-.JPG


174649_P3140006-.JPG
 
Het zou vet geweest zijn als er geen S3 op zou staan + er een 2.0T blok, 3.2 blok of 2.0Tdi 170pk blok in zou zitten. Maar om nou zo veel te investeren in een 1.6je, kom op zeg! Voor dat geld had die zeker wel een 2.0T. Overigens vind ik dat s3-badje echt niks, het is toch geen s3? Uiterlijk misschien wel, maar motorisch niet en dat maakt een s3, een s3.
Doe mij maar liever een echte S3 of een 2.0T s-line ofzo.
 
ja en nee, ik zou het ook wel geinig vinden om een R32 look van mn vier te maken.

btw hij schaamt zich er blijkbaar voor, ik had op ze hyves "ziet er mooi uit voor een 1.6"


heeft ie verwijderd :'(
 
Zou ik eigenlijk ook doen, het ziet er zeker wel mooi uit, maar het hoort gewoon niet. Je ziet geen verschil met een gewone s3. Stel nou dat hij wordt uitgedaagd door een golf 5 gti ofzo, normaal zou je dan gewoon sporten, maar wat wilt hij doen? Het gaat ook snel rond zoiets, als die bv. rondrijdt zie je iedereen al zeggen: is maar 1.6je hoor. Moet ik iig niet hebben.
 
Waar hebben jullie het over...:|
Dit is wel degelijk een echte s3 hoor!

220708_P3140007-.JPG


De auto is zelfs van oettinger zelf, zij willen mischien onze producten gaan verkopen en daarom gaan we een set voor deze wagen maken.

*edit* volgens mij hebben jullie het over de post van 1warm,ik begreep het al niet :) *edit*
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top