Het belangrijkste als je je peusjo goed wilt opvoeren

Martini

Scootaholic
hier een foto van een carter wat getuned word
kijk goed naar de spoelpoorten,

1, is een bijna standaard spoelkanaal
2, dit word ongeveer 0.5 mm
3, een spoelpoort die al een beetje onder handen is genomen
 
Advertisement - register to remove this

Eindelijk nu eens iemand die het door heeft !!!!!!

Naar mijn mening is dit , samen met de bij peugeot vaak te lange uitlaat bocht ,het probleem om dit blok snel te maken.

Btw wat ik me ook zit af te vragen is of het spruistuk niet op de plaatst van de oliepomp neer gezet kan worden met de nodige aanpassingen, en of dit uberhaubt mogelijk is met de uitlaatbocht die normaal gesproken dan in de weg zouu zitten :S
 
Let Op !
Dit is één van de belangrijkste dingen waar je op moet letten
bij tuning van een Peugeot carter.
(Er zijn nog veel meer dingen die je kan veranderen)

FOTO 1

-De 2 inlaat kanalen van een peugeot zijn orgineel heel klein, dus moet je die
vergroten. (ga niet te h00g want anders wordt het brugetje te dun)
-Aan de 2 wanden van het inlaat kanaal (1 en 3) zit een rand, deze rand moet je
met een frees afvlakken.
-De spijl (nr.2) die tussen de kanalen zit moet ook worden bij gewerkt. (NOOIT
WEG HALEN) Je moet de spijl aan de kopse kanten rond maken.

FOTO 2

-De punten waar de pijl bij staat zijn ook belangrijk, om de Flow naar je inlaat kanalen van je cylinder wat soepeler te laten lopen.
Je moet de rand veranderen in een soort helling. (niet de rand er afhalen)
(een soort helling van maken, kijk naar de foto)
(zoals de streepjes lopen)

FOTO 3

-Waar het pijltje staan, daar zit ook nog een randje en deze moet er natuurlijk uit.

FOTO 4

-Kijk zoals hier is gedaan.

Al je je carter echt heel snel wilt hebben dan kun je mij ff mailen.
Naar: bimbocomplex@icqmail.com

Nou, de frees er in !!!!!
 
Maar waar zitten de spoelpoorten precies (want bij een snor viva schijnen die verkleint te zijn). Domme vraag ik weet het. Als ik m'n carter deksel eraf haal waar kan ik die dan zien (kan ik ze zien). En hoe groot moeten ze precies worden enzo? Tips/hulp! :)
 
Originally posted by Milenco
Hmm, dus de inlaatpoorten zijn hetzelfde als de spoelpoorten? Die moet ik dus vergroten, en de uitlaatpoort? (Uitlaatpoort schijnt ook verkleint te zijn, heb ik gehoort.

beter aan iemand over laten die weet waar die mee bezig is......
en de uitlaatpoort zit in de cilinder en de spoelpoorten ook.
 
Originally posted by Ray_speedake


beter aan iemand over laten die weet waar die mee bezig is......
en de uitlaatpoort zit in de cilinder en de spoelpoorten ook.

Doe ik ook zeker wel :) Strax is m'n hele blok vern**kt :(.

Maar spoelpoort = inlaatpoort? (of is dat verschillend?)

En de uitlaatpoort ios het gat in de cilinder waar de uitlaat op aansluit, toch?
 
Back
Top