In plaats van vermogen wil je toch koppel hebben bij sprints?
Je vertrekt vanuit stilstaande positie of compenseert het lage gewicht dit allemaal.
Hoeveel koppel geven de nieuwe krukassen met langere slag op dit moment?
Is dat al getest?
In principe kan je (als je zelf je eigen krukassen maakt) zelf je hoeveelheid koppel bepalen,wat als nadeel ook grotere leibaankrachten meebrengt.
Gaat deze project echt puur om prestatie of levensduur?
sorry maar je hele verhaal klopt niet. dit apparaat gaat circa 36 pk zonder compressor geven en heeft een koppel tegen de 18 a 19nm dus beiden zijn hoog.
als je koppel te hoog wordt en van onderuit sterk is, wat deze tov een scooterblok al doet, dan heb je enkel wielspin. een vierkantere motor is in principe in alles beter dan een minder vierkante motor. Dit blok zal lang meegaan echter meot je de zuigers wel op tijd vervangen.
@ Tom86: het naaldlager is helemaal niet zwaar uitgevoerd, als je goed kijkt is het helemaal geen naaldlager zelfs, het zijn losse naaldjes. dit omdat hert bovenste oog 19mm is en er geen goede naaldlagers voor zijn, tevens heb ik hier voor gekzoen omdat het vorige lager te veel kantelde, nu komen de krachten veel rechter op de drijfstang/krukas en zal er veel minder slijtage optreden. zuigers gaan langer mee en misschien ook wat meer vermogen. het gewicht van het lager is niet zo groot, want bij een machine met dit vermogen zijn ze normaal nog zwaarder.
@Speezkeesz: thanks, doe mn best. dit project is ook wat uit de hand gelopen, maar motorisch zit alles tot op heden wel snor. ben er nu al weer 2 jaar mee bezig.
@ Oscar: met de hand geschuurd, met mahcines geschuurd, met staalborsteltjes de lassen schoongemaakt, vervolgens met boortolletje en grote dremel met 6mm stiften voorgepolijst en vervolgens met de eindafwerking-polijstpasta het geheel laten glimmen. het wordt wel doffer, echter als je er 5 minuutjes in steekt is hij weer strak. en niet met remmenreiniger erop heb ik al gemerkt (ben ook een leek mbt polijsten).