Helpen jullie mij beslissen ?

Leovinci

Hooligan Member
Ik heb dus een F12 ac , m'n ZX is de deur uit en nu wil ik beetje serieus beginnen. Ik wil graag een goede uitlaat ( Yasuni R of shot waarschijnlijk) een 19mm carb ( maar ik heb wel een elektrische choke , kan dat?) en een leuke 70 . De cylinder is m'n eerste 70 , ik wil dat ie goed rijdt maar ook niet ongelooflijk slijt en kost. Ik twijfel tss airsal T6 , polini corsa , ...
Ik heb nu ongeveer 12 000 km , houdt mijn asje dit dan nog??
En passen 12mm sproeiers in 19mm carb?

Mensen in België die uits leuks hebben liggen , mogen iets laten weten...:+
 
Advertisement - register to remove this

1. 19mm bestaat niet met elektrische choke, of te wel hand choke van maken
2. yas r of shot is prima keus
3. als je airsal cilinder koopt wel eraan denken dat hij met slechte zuiger geleverd wordt
4. 12mm sproeiers passen niet in 19mm carbs. 12mm = kleine DO sproeiers 19mm grote DO sproeiers
5. je as zal het wel houden, misschien je lagers niet. met goede goede smering zal het allemaal veel minder snel kapot gaan
 
Originally posted by kneiter007
1. 19mm bestaat niet met elektrische choke, of te wel hand choke van maken
2. yas r of shot is prima keus
3. als je airsal cilinder koopt wel eraan denken dat hij met slechte zuiger geleverd wordt
4. 12mm sproeiers passen niet in 19mm carbs. 12mm = kleine DO sproeiers 19mm grote DO sproeiers
MMM NET FF ANDERSOM
5. je as zal het wel houden, misschien je lagers niet. met goede goede smering zal het allemaal veel minder snel kapot gaan

Ja ik zou zowieso andere lagers erin zetten. ik denk dat die lagers het misschien nog maar 1000 KM uit houden met die 70cc.
Ik zou een malossi replica halen. Loopt echt lekker op een 19 carb met een shotje.
 
is volgens mij ook andersom, want hebt ooit, lang geleden, toen ik voor t eerst sproeier wilde veranderen, een sproeier van 12mm in 19 willen steken ,e ging niet ,was te groot
greetz
Pirulo
 
12/17,5 zijn normale grote sproeiers, 19/21 zijn kleine citta sproeiers

verder zal ik als ik jou was gewoon een doppler as kopen met c3 lagers

en over die airsal t6, deze cil is vele malen beter/sneller dan de oude normale airsal, echte aanrader dus... airsal staat er helaas wel bekend om de slechte zuigers, kan je altijd later vervangen door een vertex of evo zuiger....

shot/of R zijn goede keus. c16 zal ook heeerlijk(lees:beter lopen dan die andere 2)lopen.. ook een aanrader dus

verder veel succes ermee ;)
 
Dus met C3 lagers erin zou m'n asje het wel volhouden mits xtra smering. ( heb al 12 000 km hoor ). En is het moeilijk om er een handchoke van te maken ( is daar een kitje voor?) En moet ik bij zo'n airsal een andere zuiger kopen??
thx
 
Originally posted by Marco_v_W

shot/of R zijn goede keus. c16 zal ook heeerlijk(lees:beter lopen dan die andere 2)lopen.. ook een aanrader dus

verder veel succes ermee ;)
Ja ik denk toch dat een C16 net iets te hoogtoerig is...8P
 
Originally posted by Vo0

Ja ik denk toch dat een C16 net iets te hoogtoerig is...8P

ik heb untuned met de oude airsal(dus langzamer dan de T6)gereden met c16, en ik draaide 13000 ong, en hij liep dus echt perfect.... bij de T6 zal dit dus zeker 100% goed lopen....

heb jij het zelf ervaren dan??? weet jij wat een stnd airsal draait????
 
Originally posted by Leovinci
Dus met C3 lagers erin zou m'n asje het wel volhouden mits xtra smering. ( heb al 12 000 km hoor ). En is het moeilijk om er een handchoke van te maken ( is daar een kitje voor?) En moet ik bij zo'n airsal een andere zuiger kopen??
thx


voor handchoke verhaal is inderdaad kitje voor...
 
Zo'n C16 , loopt dit een beetje op standaard cyl? Want ik ga niet alle spullen in 1 keer kopen. Of mss kan ik beter die airsal een maandje of 2 op standaard uitlaat laten kopen...
En die C16 is die zo groot of want op een foto zag ie er enorm uit of was die aangepast??

Nog 1 ding , kan ik beter een 21mm kopen ipv19mm ? Prijs enz zullen toch ong zelfde zijn...

THX voor alle antwoorden !!!
 
ik zou voor de 19mm als ik jou was, als je later nog bruter wil neem dan een 21mm. Maar bedenk wel dat een 19 een stuk lastiger is af te stellen dan je std 12mm, en dat een 21mm nog een stukje lastiger is....
 
Originally posted by Leovinci
Zo'n C16 , loopt dit een beetje op standaard cyl? Want ik ga niet alle spullen in 1 keer kopen. Of mss kan ik beter die airsal een maandje of 2 op standaard uitlaat laten kopen...
En die C16 is die zo groot of want op een foto zag ie er enorm uit of was die aangepast??

Nog 1 ding , kan ik beter een 21mm kopen ipv19mm ? Prijs enz zullen toch ong zelfde zijn...

THX voor alle antwoorden !!!

C16 op een std cil?? Uhm, ik denk dat een c16 daar nogal te hoogtoerig voor is.

En die airsal op een std uitlaat denk ik ook dat het niet lekker zal lopen..



laterz, jeroen
 
Originally posted by Leovinci
Dus met C3 lagers erin zou m'n asje het wel volhouden mits xtra smering. ( heb al 12 000 km hoor ). En is het moeilijk om er een handchoke van te maken ( is daar een kitje voor?) En moet ik bij zo'n airsal een andere zuiger kopen??
thx

Als je een 19mm koopt zit er al een handmatige choke op, maar bij Mina hor kun je daar dus niet bij, dan moet je idd een polini kitje kopen om zo je choke knop te verplaatsen zegmaar...
 
Originally posted by shadow of NRG


C16 op een std cil?? Uhm, ik denk dat een c16 daar nogal te hoogtoerig voor is.

En die airsal op een std uitlaat denk ik ook dat het niet lekker zal lopen..



laterz, jeroen

std op airsal loopt juist lekker
 
Back
Top