Help?

Fluo-Rox

Zwart-Fluo Groen Rox
Ik ga binnenkort een 2e hands aerox kopen bij goede kennis, hij is helemaal standaard.

Nou wil ik dus de nodige dingen veranderen.
Mijn vraag is; Wat zal ik nodig hebben om de aerox onder de 60 te laten rijden, maar hard te laten optrekken(autowheely's :x)?

Ik dacht zelf een Malossi Fly-Clutch en Tecnigas Next uitlaat met prop erin houden? maar welke sproeier heb ik dan nodig en welke drukveer, trekveertjes etc, heb er niet al teveel verstand van..

Alvast bedankt!

- Fluo-Rox
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Fluo-Rox said:
Ik ga binnenkort een 2e hands aerox kopen bij goede kennis, hij is helemaal standaard.

Nou wil ik dus de nodige dingen veranderen.
Mijn vraag is; Wat zal ik nodig hebben om de aerox onder de 60 te laten rijden, maar hard te laten optrekken(autowheely's :x)?

Ik dacht zelf een Malossi Fly-Clutch en Tecnigas Next uitlaat met prop erin houden? maar welke sproeier heb ik dan nodig en welke drukveer, trekveertjes etc, heb er niet al teveel verstand van..

Alvast bedankt!

- Fluo-Rox

Er zijn al veel topics over dit onderwerp geweest dus misschien heb je iets aan de search :)

Malossi fly clutch ben ik niet echt weg van. Een std koppeling vind ik beter.
Tevens heb je niet echt een andere koppeling nodig in dit geval.
Je kan ook iets sterkere trekveren monteren waardoor ie bij hogere toeren aangrijpt.

Ook de technigas zou ik niet nemen. Ik zou eerder gaan voor een yasuni r. Gewoon een goede pijp.
De prop altijd uit de uitlaat halen anders kun je beter een std uitlaat gebruiken.
Deze rijden vaak dan nog beter dan een snelle pijp met prop.

Welke sproeier je nodig hebt is een kwestie van testen.
Als je een snelle pijp monteerd moet je vaak een paar maatjes groter in sproeier.
Maar aangezien de aerox nu helemaal std is zal je aardig wat maatjes groter moeten gaan in sproeier ( mits je de prop uit de snelle pijp haald ).

Je moet lichter gaan in rollen , iets zwaardere drukveer en zwaardere trekveren.

Bij veel uitlaten krijg je rollen enzo erbij. Deze zijn vaak niet de juiste , maar daar kun je in eerste instantie mee gaan testen.
 
nja, Hard trekken kan eigelijk niet echt als je geen top hebt.
maar goed, je kunt de scooter wel zo goed als mogelijk laten trekken. ik vind het wel altijd zo fijn dat de scooter gewoon zonder dipjes naar z'n top trekt.
mja volg de aanwijzingen van Andries maar eens op, dan zul je een heel eind komen;)
 
Wat raden jullie dan aan? ik wil geen hoge boetes maar wel lekker optrekken en auto wheely's kunnen..

Het zou eigenlijk voor mij het beste uitkomen als een van jullie een lijstje met onderdelen zou kunnen zeggen zodat ik ongeveer weet wat ik moet kopen :p k zal wel naar dealer ofzo gaan voor afstellen enzo sinds er niet echt iemand met verstand daarvan in de buurt woont..

PS; Geld speelt ook een rol :x
 
Maarja, kan niemand me helpen met mn probleem?
Ik wil zo laag mogelijke top met zo snel mogelijke acceleratie (autowheely's) en zo min mogelijk boetes :p
 
Last edited:
Back
Top