Help! Weet iemand een recent boek dat verfilmd is!?

hebo-aeroxje

Proud member
Heej, ik moet voor engels nog 2 boeken lezen maar heb geen tijd en geen zin erin... en moeten ook nog es best lange boeken zijn. Dus nou dacht ik, ik ga gewoon een boek zoeken dat verfilmd is en dan die film kijken, dat kan ook wel.

Dus heb gisteren harry potter gezien.

Maar nu moet ik er nog eentje... wie weet er een boek dat verfilmd is en wat ik bij de videoland ofzow kan halen?

Greetz, Arthur
 
Advertisement - register to remove this

Lord of the flies (zieke film over klas wat strand op een onbewoond eiland en zich opsplitst in 2 groepen en dan elkaar uitmoord :p)
 
The piano (wel een wijve boek maar jah hij is kort) en de verfilming is (bijna) hetzelfde dus dat maakt denk ik ook wel uit.
 
World according to Garp :)

Vet dik boek (560 pag.), maar best grappig.

De film is met Robin Williams..

Pas op!: verhaal wijkt soms af van het boek.


Jeroen
 
je moet iets veel onopvallenders nemen. Als je lerares weet dat je niet zo'n boekenfreak bent, dan gaat ze het echt wel doorhebben als je the godfather of four weddings & a funeral hebt 'gelezen' ("Hoelang heb je erover gelezen?" "anderhalf uur juffrouw.")
Neem Miller's Crossing, is echt chille film, geen hond kent het, dus dan heb je een lekker 'boekje' gelezen. LEES anders gewoon 'Tess of the Durbervilles' is echt poepesimpel engels en lees je op een dagje uit.
 
tis geen recente maar clockwork orange is misschien wel wat? want op scholieren.com staat een verslag met de verschillen tussen het boek en de film dus das ook zeer bruikbaar lijkt me (ik heb het trouwens met me lerares meer over de film gehad dan over het boek :p)
 
lord of the rings, maar geen hond die gelooft dat je die in het engels hebt gelezen :p

die film met die junkies erin met dat nummer Underworld - Born slippy, Trainspotting.
 
bridges of madison county

the snapper, the van, the commitments

clockwork orange

bonecollector (op tv vanavond :p)

boys from brazil

en nog 324234234234 andere films :)
 
Yo!

The Firm is een goed & lang boek en is ook nog eens verfilmd. Ligt hier bij de plaatselijke Videoland in de schappen. Suc6 dermee!

Mzzls
 
Back
Top