Kymco Sento - briggs and stratton parts olie HELP ME AUB

Joyce

Well-Known Member
IK was vandaag aan het rijden en kwam er achter dat mijn olie op was. van mijn kymco.
Er was pomp in de buurt maar wel een Hornbach heb daar olie gehaald van het merk briggs and stratton parts - 4 takt motor olie
en er is gedaan om niet mijn block van mijn scooter te laten vast lopen.

kan iemands mij AUB vertellen of dit slecht of goed is!
ik weet dat het geen 4t 10w40 is maar a.u.b. een klein beetje info zou ik zo fijn vinden
 
Advertisement - register to remove this

Joyce,

Elke olie is beter dan geen olie.
Ik begrijp dat dit een noodgreep was om met de scooter thuis te komen.
Echter ik zou toch zo snel mogelijk deze olie eruit laten lopen en de origineel voorgeschreven 10W40 of 5W40 erin doen.
Het zijn immers geen onoverkomelijke bedragen waar we hier over spreken.
Een litertje redelijke olie van shell kost 5 euro bij de Action, dus waar praten we over!!!
Mijn Kymco moet om de 3 duizend kilometer olie verversen dus met deze relatief korte verversperiode hoef je geen super de luxe, high performance, olie erin te gieten!

Mijn mening, beter op tijd olie verversen met een redelijk merk olie dan veel te lang doorrijden met een superdeluxe qualiteits olie.
 
Voor een noodgeval is het niet erg zolang de scooter het nog doet..
Maar voor een langere periode ermee rijden zal ik je toch aanraden om de olie weer geheel af te tappen en de juiste merk olie erin terug te doen..

Het is nooit slim om te verschillende merken te mixen.. Want elke olie kan andere basis addictieven in de olie hebben zitten. Dus dan is er een risico dat die olieen elkaar tegenin gaan werken en kan de motor kapot lopen (dit is alleen het geval als je er te lang door mee blijft rijden ) maar voor tijdelijk naar huis te komen is het geen probleem.
 
Back
Top