Mijn Kymco 50 Classic en ik

Status
Not open for further replies.

RNI2020

Peter
In jnauari 2004 raakte ik in gesprek met een aantal Kymco rijders, stuk voor stuk tevreden rijders.
Zelf bezat ik op dat moment nog een Honda Bali, nette scooter maar al een aantal jaartjes oud.
In Augustus 2004 begaf de Honda het met een kleine explosie in het motorbloik.

Daarna 20 kg vet verloren door een maand of 6 op de fiets te gaan.

In Januari 2005 kreeg ik een tip dat er een Kymco Dink 50 Classic te koop stond met nog geen 1100 km op de teller en fabrieksgarantie tot november 2006.

Na nog een aantal referenties te hebben doorgenomen op het internet omtrent deze scooter op 12 februari 2005 de knoop doorgehakt en de scooter gekocht.

Die 12e februari, het stormde flink, kon ik haar ophalen, blinkend stond ze daar in de shop van HV Scooters te Alkmaar, net alsof zij vr=oeg: Zin in een ritje?;)

Enigszins bezorgd aanvaardde ik de terugreis naar huis, een kleine 20 KM door het Noord Hollandse polderlandschap en dat met een storm die regelmatig beaufort 9 haalde.

Ondanks de hoeveelheid kunststof beplating en haar lichte gevvicht( 119 KG ) geen centje pijn, ik kreeg het idee alsof m'n Dink een relatie had met het asfalt.

Qua snelheid ook geen klagen, standaard gemiddeld 50 tot 60 KM/u op de teller en in 10 minuten, met de storm scuin voor op de flank, thuis....

Of er sprake is van een ontluikende liefde tussen mij en m'n Dink50? Tsja, ik heb het idee dat zij en ik elkaar goed kunnen hebben;)

Een Duitse Fachhandler spreekt alsvolgt ovber Kymco:
http://www.zzip.de/html/warum_kymco_fahren____.html

En een tijdje terug heeft er in dit forum een thread gestaan van iemand die plannen had om naar Spanje te gaan op z'n scooter, een paar fanatieke Kymco rijders hebben de trip naar Barcelona al gemaakt, lees hier hun verslag:
http://www.team17.nl/html/Scooters.html

Kortom het is tijd dat Kymco eens flink in de publiciteit komt te staan, de fabrikant verdient het, en de ( toekomstige ) Kymco scooter beziiter ook ( volgens de Duitse Roller geschafts is Kymco een merk dat erg zuinig is in de reparaties en Dinks met meer als 40.000 KM op de teller zijn eerder regel als uitzondering )

Peter
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

En ik meen het ook nog;)

In tegenstelling to de EU merken zijn de beschrijvingen en "tests" van scooters, gefabriceerd in de opkomende industrielanden als Korea, Taivvan vaak ondergeschoven kindjes, als er dan een scooter mee mag in een test zijn de gehanteerde regels veelal zvvaarder als die gehanteerd zijn bij de EU modellen.
De reden d= ie de doorslag gaf dat ik de Dink kocht is het objectieve verslag van een Duitse vakhandelaar die zich bekallgde dat er voor een reparateur niet veel te verdienen is aan het merk Kymco omdat het....gemaakt is van te slijtagevaste onderdelen....;)
 
RNI2020 said:
Kortom het is tijd dat Kymco eens flink in de publiciteit komt te staan, de fabrikant verdient het

Peter


+ralf+ +ralf+ +ralf+ +ralf+

Mensen met verstand......... -:-
 
scoop643 said:
ik vind 119kg best wel zwaar
Ach m'n 1e scootertje een Vespa PK 50, plaatstaal 150 KG die haalde echter met pijn 35 KM/U heuvel af....

Met mij erbij is m'n Kymco precies 200 KG;) en da's heavy :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top