Help mijn snorfiets start niet

joeyyy99

New Member
Hallo allen,
Recent heb ik op marktplaats een snorfiets gekocht die moeilijk/niet start.
Het was een schijtprijs dus ik dacht ik ga proberen om hem op te k appen. Maar ik krijg het probleem gewoon niet gevonden.
-Hij heeft genoeg brandstof
-Hij heeft genoeg olie
-Hij heeft een nieuwe bougie die vonkt
-carbarateur is schoongemaakt
-luchtfilter is schoon en voel dat hij lucht aanzuigende

Als ik hem wil starten hoor je hem overgaan maar zit steeds op het randje van wel/niet starten.
Ook merk ik als ik hem wil kicken dat ik wel weerstand voel maar ik hoor niks. Geen geratel/ gedraai alleen weerstand als ik hem intrap
Wat kan ik doen? Graag hoor ik tips en trics
AGM Retro 4 takt 2014
 
Advertisement - register to remove this

Choke heb ik net los gehaald en getest direct op 12V en die bewoog niet dus kan het dan daar mee te maken hebben?
Dat ligt eraan wat je met het bovenstaande bedoelde.
Stond de choke naald uitgeschoven of in de ruststand?

Uitgeschoven, dan drukt de naald het verrijkingskanaaltje dicht en krijgt het blok misschien een te arm mengsel om bij kouder weer te starten.

In de ruststand, dat staat het verrijkingskanaaltje open, krijgt de motor een rijker mengsel en zou de brommer sowieso moeten starten ook al werkt de elektrische choke niet.
 
Dat ligt eraan wat je met het bovenstaande bedoelde.
Stond de choke naald uitgeschoven of in de ruststand?

Uitgeschoven, dan drukt de naald het verrijkingskanaaltje dicht en krijgt het blok misschien een te arm mengsel om bij kouder weer te starten.

In de ruststand, dat staat het verrijkingskanaaltje open, krijgt de motor een rijker mengsel en zou de brommer sowieso moeten starten ook al werkt de elektrische choke niet.
Zie afbeelding. Zo stond de choke en als ik hem op 12v zette deed hij niets.
 

Attachments

  • 20240927_212125.jpg
    20240927_212125.jpg
    88.8 KB · Views: 8
Als je zo'n choke aansluit op een accu duurt het toch wel een paar minuutjes voor hij geheel uitgeschoven is.
Dit gaat dus zeer langzaam, maar als de naald niet uitschuift ook niet na een paar minuutjes, is de e-choke in iedergeval defect.
Echter naar de foto te oordelen is de chokenaald in z'n rustpositie, dus niet uitgeschoven.
Dit betekent dat de choke, eigenlijk een "enricher", altijd een rijk mengsel toelaat wat in de koudere periodes van het jaar soms nodig is om de scooter te starten.
Dus ook met deze defecte choke zou de scooter gewoon moeten starten.

Edit, weer een dubbeltje met @trabiarie, zie ik net. ;)
 
Back
Top