Hallo,
Ik ben Siewert en woonachtig in de Prov Groningen.
Had voor mijn aanstaande eigen bedrijfje een scooter nodig.
En ben dus sinds kort (deze week) de bezitter van Generic Cracker 50 van 1 1/2 jaar oud.
Welke ik voor een leuk prijsje kon kopen via MP.
Vroeger (ben nu 30) veel met puchjes aan de gang geweest.
Dus scooters zijn nieuwe voor mij.
Aangezien ze het wel eens over beginners geluk hebben.
Denk ik dat ik daar wat last van had dit weekeinde.
En had dan ook een vraag hoe dat het kan en is het verstandig om hem iets af te voeren.
Setup:
* Std 50cc
* Std Carb (Mikuni 12mm)
* 54 sproeier (orgineel 47,5)
* Luchtschroef staat op 1,75 open
* Gasnaald staat in de middelste stand
* NGK hittegraad 8 bougie (nieuw)
* Std luchtfilter
* DMP Chrome terugloop uitlaat
* Std variateur met 4.5gr rollen (Orgineel 6gr)
* Std drukveer & trekveertjes
* Std ontsteking
* Alle mogelijke begrenzers verwijderd
Wat heb ik gedaan:
Toen ik de scoot kocht reed ie voor & tegen de wind 50.
Drie dagen later had ik het al voor gezien qua snelheid dus was het tijd na wat speurwerk op het groter WWW om de begrensers te verwijderen.
Alles verwijderd wat er verwijderd kon worden maar geen snelheids winst te merken.
Ja 55 voor de wind en tegen 50km/h
Wilde de scoot eigenlijk tegen de 65 laten lopen.
Maar dat pakte vandaag ff anders uit.
Had zaterdag 14mrt j.l een 2ehands DMP uitlaatje gekocht en gelijk maar nieuwe lichtere rollen en andere grotere sproeiers.
Na wat aanpas werk dmv andere flens er te hebben gelast paste de uitlaat perfect.
Was gelijk verkocht door het donkere geluid en was dus blij dat het blikkerige geluid van de Euro Cat II weg was.
Gelijk de grootste sproeier erin nieuwe bougie maar wel de originele rollen laten zitten.
Carb afgesteld dmv luchtschroef dichtgedraaid om vervolgens 1 1/2 slag open te draaien.
Stationair schroef ingesteld en ff de gasreactie testen.
Was dus niet goed motor sputterde heel veel tegen.
vervolgens de luchtschroef stukje bij beetje opengedraaid.
Gas reageerde perfect op 1 1/2 slag vanaf volledig open.
Dus werd het tijd voor een testrit ik ben mij kapot geschrokken.
De scooter trok voor geen meter dus gelijk maar weer terug en de lichtere rollen erin gezet.
Dus weer op pad en ja dat trok beter voor mijn gevoel wel wat meer toeren maar ja wat wil je.
Buiten het dorp gas volopen getrokken en hoopte dus op 65 mis 70km/h
De teller gaat tot 80 maar daar liep uit dus weet niet hoe hard het ging.
En weet ook niet hoe betrouwbaar die teller is.
En dat zal ik morgen dus moeten testen met de GPS.
Verder trek de scooter opzich redelijk en ook gelijkmatig door tot de top.
Alleen tussen de 30 en 45km/h ff een dipje.
Toeren blijven op gehoor gelijk en de snelheid gaat iets langzamer omhoog.
Daarna trekt ie redelijk door.
Bougie kleurt dacht ik wel goed, zie foto's.
is trouwens een nieuwe bougie.
Mijn vragen:
- ivm in beslagname en kwijtraken van mijn autorijbewijs.
Is het verstandig en mogelijk dat ik de varioring terug zet?
Dus wel een bekeuring maar geen inbeslagname.
- Hoe is het mogelijk dat de scoot vanaf 50km/h dmv een andere uitlaat, sproeier & roller ineens de teller uit loopt?
- Dat dipje is dat te verhelpen, hoef geen trek monster maar wel geleidelijk optrekken is een must?
- Trek mijn oliepomp dit wel of het verstandig om er toch een dopje olie bij de brandstof in te gooien?
Ik ben Siewert en woonachtig in de Prov Groningen.
Had voor mijn aanstaande eigen bedrijfje een scooter nodig.
En ben dus sinds kort (deze week) de bezitter van Generic Cracker 50 van 1 1/2 jaar oud.
Welke ik voor een leuk prijsje kon kopen via MP.
Vroeger (ben nu 30) veel met puchjes aan de gang geweest.
Dus scooters zijn nieuwe voor mij.
Aangezien ze het wel eens over beginners geluk hebben.
Denk ik dat ik daar wat last van had dit weekeinde.
En had dan ook een vraag hoe dat het kan en is het verstandig om hem iets af te voeren.
Setup:
* Std 50cc
* Std Carb (Mikuni 12mm)
* 54 sproeier (orgineel 47,5)
* Luchtschroef staat op 1,75 open
* Gasnaald staat in de middelste stand
* NGK hittegraad 8 bougie (nieuw)
* Std luchtfilter
* DMP Chrome terugloop uitlaat
* Std variateur met 4.5gr rollen (Orgineel 6gr)
* Std drukveer & trekveertjes
* Std ontsteking
* Alle mogelijke begrenzers verwijderd
Wat heb ik gedaan:
Toen ik de scoot kocht reed ie voor & tegen de wind 50.
Drie dagen later had ik het al voor gezien qua snelheid dus was het tijd na wat speurwerk op het groter WWW om de begrensers te verwijderen.
Alles verwijderd wat er verwijderd kon worden maar geen snelheids winst te merken.
Ja 55 voor de wind en tegen 50km/h
Wilde de scoot eigenlijk tegen de 65 laten lopen.
Maar dat pakte vandaag ff anders uit.
Had zaterdag 14mrt j.l een 2ehands DMP uitlaatje gekocht en gelijk maar nieuwe lichtere rollen en andere grotere sproeiers.
Na wat aanpas werk dmv andere flens er te hebben gelast paste de uitlaat perfect.
Was gelijk verkocht door het donkere geluid en was dus blij dat het blikkerige geluid van de Euro Cat II weg was.
Gelijk de grootste sproeier erin nieuwe bougie maar wel de originele rollen laten zitten.
Carb afgesteld dmv luchtschroef dichtgedraaid om vervolgens 1 1/2 slag open te draaien.
Stationair schroef ingesteld en ff de gasreactie testen.
Was dus niet goed motor sputterde heel veel tegen.
vervolgens de luchtschroef stukje bij beetje opengedraaid.
Gas reageerde perfect op 1 1/2 slag vanaf volledig open.
Dus werd het tijd voor een testrit ik ben mij kapot geschrokken.
De scooter trok voor geen meter dus gelijk maar weer terug en de lichtere rollen erin gezet.
Dus weer op pad en ja dat trok beter voor mijn gevoel wel wat meer toeren maar ja wat wil je.
Buiten het dorp gas volopen getrokken en hoopte dus op 65 mis 70km/h
De teller gaat tot 80 maar daar liep uit dus weet niet hoe hard het ging.
En weet ook niet hoe betrouwbaar die teller is.
En dat zal ik morgen dus moeten testen met de GPS.
Verder trek de scooter opzich redelijk en ook gelijkmatig door tot de top.
Alleen tussen de 30 en 45km/h ff een dipje.
Toeren blijven op gehoor gelijk en de snelheid gaat iets langzamer omhoog.
Daarna trekt ie redelijk door.
Bougie kleurt dacht ik wel goed, zie foto's.
is trouwens een nieuwe bougie.
Mijn vragen:
- ivm in beslagname en kwijtraken van mijn autorijbewijs.
Is het verstandig en mogelijk dat ik de varioring terug zet?
Dus wel een bekeuring maar geen inbeslagname.
- Hoe is het mogelijk dat de scoot vanaf 50km/h dmv een andere uitlaat, sproeier & roller ineens de teller uit loopt?
- Dat dipje is dat te verhelpen, hoef geen trek monster maar wel geleidelijk optrekken is een must?
- Trek mijn oliepomp dit wel of het verstandig om er toch een dopje olie bij de brandstof in te gooien?
Last edited: