Helm webshop beginnen

lucazia

New Member
Hi Allemaal! Ik wil beginnen met een webshop waar scooter helmen op gekocht kunnen worden. Het idee is om nieuwe ECE gekeurde helmen (jethelmen) te kopen, verven en te verkopen. Ik lees online dat het verven van helmen een redelijk grijs gebied is m.b.t. of hij dan nog wel binnen de verzekering valt. Ik begrijp dat dit met tweedehands helmen niet handig is. Naar mijn mening zou het met gloednieuwe helmen geen probleem moeten zijn. Hoe denken jullie hierover? Alvast dankt! Gr Luc
 
Advertisement - register to remove this

Vergis je niet in een webshop. Lijkt mooi, zolang je tevreden klanten hebt.
Ik denk dat dit geldt voor alle retailers niet alleen voor webshops.

Webshops hebben ook voordelen tov een fysieke zaak:

  • Geen/minder kosten qua vastgoed zoals huur, verzekeringen, inrichting, onderhoud enz...
  • Je bereikt met een webshop in principe de hele wereld terwijl een fysieke zaak redelijk lokaal blijft.
  • In den beginne kun je een webshop naast je vaste baan uitbaten.
En zo zijn er nog veel meer dingen die je kunt bedenken.

@TS, ik denk toch dat je met verven, spuiten bedoelt of heb ik je verhaal niet goed begrepen?

En waarom zou je een gloednieuwe helm willen verven of spuiten?
 
Ik denk dat je helmen best mooi kan maken en dat er vast wel wat mensen met interesse zullen zijn.
Wat ik wel eerder zou doen is het assotiment uitgebreider maken met ook intergraal en systeem helmen. En dan door de klant laten beslissen wat ze erop willen. Mensen hun eigen helm laten opsturen is natuurlijk ook een mogelijkheid.

Er zijn vast wel geinteresseerden maar betwijfel wel of je hier een fulltime baan van kunt maken
 
En dan sturen ze die helm weer terug, helmen raken zoek in de post, willen hun geld terug, duurt te lang, dan gelijk negatieve reviews.

Heb je voorbeelden van helmen?
Je hebt het over verven, maar ik neem aan dat je Special Paint of airbrush bedoelt.
 
En dan sturen ze die helm weer terug, helmen raken zoek in de post, willen hun geld terug, duurt te lang, dan gelijk negatieve reviews.

Heb je voorbeelden van helmen?
Je hebt het over verven, maar ik neem aan dat je Special Paint of airbrush bedoelt.
Dat bedoel ik inderdaad! Niet duidelijk verwoord vanuit mijn kant. In het begin denk ik een partnership af te sluiten met een al bestaand helmen merk dat ECE gekeurd is. Ik zal hun helmen afnemen en deze schuren en aanpassen naar designs die via de webshop verkocht zullen worden. Mocht er veel vraag naar zijn dan wil ik graag mijn eigen helmen laten produceren in een fabriek. Echter, ga ik dit alleen doen zodra ik weet dat er vraag naar is.
 
Dat bedoel ik inderdaad! Niet duidelijk verwoord vanuit mijn kant. In het begin denk ik een partnership af te sluiten met een al bestaand helmen merk dat ECE gekeurd is. Ik zal hun helmen afnemen en deze schuren en aanpassen naar designs die via de webshop verkocht zullen worden. Mocht er veel vraag naar zijn dan wil ik graag mijn eigen helmen laten produceren in een fabriek. Echter, ga ik dit alleen doen zodra ik weet dat er vraag naar is.
Heb je voorbeelden van je schilderwerk ?
 
In het begin denk ik een partnership af te sluiten met een al bestaand helmen merk dat ECE gekeurd is. Ik zal hun helmen afnemen en deze schuren en aanpassen naar designs die via de webshop verkocht zullen worden. Mocht er veel vraag naar zijn dan wil ik graag mijn eigen helmen laten produceren in een fabriek. Echter, ga ik dit alleen doen zodra ik weet dat er vraag naar is.
Lijkt me een goed plan, eerst kijken of het goed loopt zonder al te veel risico.
Later als de zaak goed begint te lopen en je er echt je geld mee verdient pas grotere investeringen doen.
Post automatically merged:

Denk er wel goed over na onder welke rechtsvorm je de zaak wilt starten.
 
Lijkt me een goed plan, eerst kijken of het goed loopt zonder al te veel risico.
Later als de zaak goed begint te lopen en je er echt je geld mee verdient pas grotere investeringen doen.
Post automatically merged:

Denk er wel goed over na onder welke rechtsvorm je de zaak wilt starten.
Al bij de KvK gewest ?
 
En dan sturen ze die helm weer terug, helmen raken zoek in de post, willen hun geld terug, duurt te lang, dan gelijk negatieve reviews.

Heb je voorbeelden van helmen?
Je hebt het over verven, maar ik neem aan dat je Special Paint of airbrush bedoelt
Nog niet bij de KVK geweest! Zit ook pas echt in de 'idee' fase, dus kvk komt over een tijdje wel. Inmiddels een aantal bedrijven gehad dus ben bekend met de verschillende rechtsvormen, website design etc.

Minder bekend met het designen van helmen dus dat gaat de grootste uitdaging worden:) Vanmiddag deze (https://www.helmonline.nl/vinz-sole...Kdq10_HPg6nefeOsBAqzdBWLjv_GLyzRoCgfEQAvD_BwE) helm besteld om over een aantal dagen een begin te maken met het eerste design. Deze zal ik delen in deze thread! Als iemand meer verstand heeft van de verschillende spray/verf/spuit mogelijkheden dan hoor ik dat graag!
 
Als iemand meer verstand heeft van de verschillende spray/verf/spuit mogelijkheden dan hoor ik dat graag!
Ben zeker geen expert in verfen maar het lijkt me dat het er maar net aan ligt wat je wilt gaan doen. Wil je er kunstwerken van maken heb je een kwast nodig. Wil je ze egaal of met simpele motieven doen (zoals strepen enz) is een spuitbus of airbrush beter.
 
Ben zeker geen expert in verfen maar het lijkt me dat het er maar net aan ligt wat je wilt gaan doen. Wil je er kunstwerken van maken heb je een kwast nodig. Wil je ze egaal of met simpele motieven doen (zoals strepen enz) is een spuitbus of airbrush beter.
Eerste design zal gebaseerd worden op de Amsterdam. De gehele helm zal rood gespoten worden met achterop 3 zwarte kruizen. Het lijkt me dat dit goed te doen is met een airbrush en een aantal sjablonen!
 
Lijkt mij dan ook mooi om een helm op eigen keus te laten airbrushen.
Dus jou een lay-out geven of een tekening of een keuze uit iets en dat jij de airbrush regelt.
Maar ik weet niet of dit prijs technisch te duur gaat worden.
Maar met airbrush zijn mooie creaties te maken.
 
Lijkt mij dan ook mooi om een helm op eigen keus te laten airbrushen.
Dus jou een lay-out geven of een tekening of een keuze uit iets en dat jij de airbrush regelt.
Maar ik weet niet of dit prijs technisch te duur gaat worden.
Maar met airbrush zijn mooie creaties te maken.
Leuk idee inderdaad. Zeker de moeite waar om in te verdiepen. Thanks voor het meedenken!
 
Zoiets als dit? https://www.blazeartworks.com/

Maar als je iets gaat doen moet je gewoon goed weten wat je verft/spuit en waar je rekening mee moet houden. Polycarbonaat helm bijvoorbeeld geen verf gebruiken die ook oplosmiddelen bevat.

Leuk idee, maar vergeet niet dat buiten om de inkoop kosten van je helm en verf, je ook jezelf wat moet rekenen voor de factor tijd. Voor je het weet sta je 80 uur in de week helmen te spuiten tegen een vergoeding waar je 40 uur in de supermarkt voor kan werken met minder risico :)
 
Zoiets als dit? https://www.blazeartworks.com/

Maar als je iets gaat doen moet je gewoon goed weten wat je verft/spuit en waar je rekening mee moet houden. Polycarbonaat helm bijvoorbeeld geen verf gebruiken die ook oplosmiddelen bevat.

Leuk idee, maar vergeet niet dat buiten om de inkoop kosten van je helm en verf, je ook jezelf wat moet rekenen voor de factor tijd. Voor je het weet sta je 80 uur in de week helmen te spuiten tegen een vergoeding waar je 40 uur in de supermarkt voor kan werken met minder risico :)
Zo dat zijn wel echt kunststukjes. Ik ga die van mij toegankelijker proberen te houden. Ja klopt, werk overdag gewoon dus zal voornamelijk in de avond uurtjes en weekenden worden!
 
Back
Top