heel vaag (sr)

jantesselaar

Rally rijder
hoi, de sr van een vriendin van muh heeft weer eens een raar probleem.

als je een tydje volgas rijd, en ongeveer op de topsnelheid ben, en je laat het gas los, en geeft weer gas, gebeurd er ongeveer 10 seconden niks.
je kunt dan zegmaar wel aan de gashendel draaien (duh) maar er gebeurd gewoon eventjes niks.

ook als hij koud is haperd ie als een gek. maar dat is ook zo over.

ik kan het met de search niet vinden, dus vraag ik ffies wat het kan zijn, want ik vind het echt heel apart.

hijs gewoon std, alleen een giannelli next uitlaat, 4,7gr rollen, sproeier 76.
tis eentje met mina.horizontaal blok lc.

ojah, er zit een bougie met korte schacht in, terwijl er eentje met lange schacht in moet, maar als je de bougie eruit draai, gaat er een stukje mee, waardoor je er geen andere in kan draaien:s
maar toen ie nog van mij was liep ie altijd vet goed met die bougie.
 
Advertisement - register to remove this

ik zou toch proberen eens een goede bougie erin zien te krijgen.

als je tijdens het rijden stopt met gas geven en dan weer herneemt, geeft ie dan wel gas of pakt de koppeling gewoon niet goed aan?

stotteren als ie koud is gebeurt wel vaker, miss keertje de carburateur schoonmaken.
 
dit heeft duidelijk iets te maken met je drukveer in je koppeling.
weet je toevallig welke kleur erin zit?
en check de kleur van je bougi eens, volgens mij is je sproeier ook aan de kleine kant
 
gila sr www said:
omg met korte schacht :X x|
mja de verbranding zal niet optimaal zijn he..

zorg da je een goeie vind..
en wat komt er mee als je de bougie eruit draaait ?


Er komt waarschijnlijk een Helicoil mee denk ik?

Wat zou er anders mee moeten komen?

Als dit geval is koop je beter een nieuwe Kop

en een LANGE bougie
 
jah er komt iig een soort helicoil mee, maar er moet gewoon een andere cilinderkop op dus.

lange bougie heb ik nog, maar ik had gewoon een bougie van mijn oude aerox erin gedraaid toen, hoe kon ik weten dat die een andere cilinderkop had:p

maja er zit dus een gele drukveer in (kzou niet weten van welk merk, want hij zat er altijd al in)maja als het de drukveer is, wat voor 1 moet ik er dan in doen? ik heb nog een witte liggen van mijn oude aerox, zou die er in kunnen?

als hij koud is stotterd hij niet, maar hij haperd. teminste als je hem start, en je wil meteen volgas wegrijden, valt ie af en toe weg alsof ie uitvalt.

iig zal ik er een nieuwe kop op zetten, en drukveer ga ik ook proberen want die zit er al dik 10.000 km in zeker.
 
jantesselaar said:
jah er komt iig een soort helicoil mee, maar er moet gewoon een andere cilinderkop op dus.

lange bougie heb ik nog, maar ik had gewoon een bougie van mijn oude aerox erin gedraaid toen, hoe kon ik weten dat die een andere cilinderkop had:p

maja er zit dus een gele drukveer in (kzou niet weten van welk merk, want hij zat er altijd al in)maja als het de drukveer is, wat voor 1 moet ik er dan in doen? ik heb nog een witte liggen van mijn oude aerox, zou die er in kunnen?

als hij koud is stotterd hij niet, maar hij haperd. teminste als je hem start, en je wil meteen volgas wegrijden, valt ie af en toe weg alsof ie uitvalt.
iig zal ik er een nieuwe kop op zetten, en drukveer ga ik ook proberen want die zit er al dik 10.000 km in zeker.


1e dikke stuk:
kijke wat voor bougie eruit komt? :X

2e stuk:
vind ik niks gek.. alles moet nog warm worden .. dan krijg je pas goeie verbranding..
 
Back
Top