heel klein beetje speling op krukas lagers

C

Cambridge

Guest
ik heb net gister nieuwe lagers om de krukas gezet, 1 floepte er zo omheen (na krukas in de vriezer gelegd te hebben en de lagers te verhitten) maar de ander moest ik helpen en ging er erg moeilijk omheen, ik heb deze aangetikt op de binnenste ring van de lager.

nu zit er op bijde lagers een heeeel klein beetje speling maar er zitten geen tikken (zwaar punt) in e.d. is dit erg? want ze draaien nog gewoon prima.
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Folkert@MinaRally
Hoe hoger het C nummer, hoe meer speling als ze nog koud zijn. (Toch?)

lijkt me idd logisch, de kogeltjes e.d. zijn w.s. per hoger C nummer marginaal kleiner, waardoor ze beter geschikt zijn ovor hoogtoerigere toepassingen (kunnen wat meer uitzetten)
 
ik ben ermee naar de dealer gegaan en die zij dat het goed was er hoort een beetje speling op te zitten als ze koud zijn ( C4 lagers heb ik) en ik had ze er goed opgezet, alleen was er een klein beschadigingetje aan de krukas, dit zou keerringen gaan kosten, maar hij zou kijken of het bij te werken was.

ik laat hun dus de as in het blok zetten.
 
Originally posted by Cambridge
ik heb net gister nieuwe lagers om de krukas gezet, 1 floepte er zo omheen (na krukas in de vriezer gelegd te hebben en de lagers te verhitten) maar de ander moest ik helpen en ging er erg moeilijk omheen, ik heb deze aangetikt op de binnenste ring van de lager.

nu zit er op bijde lagers een heeeel klein beetje speling maar er zitten geen tikken (zwaar punt) in e.d. is dit erg? want ze draaien nog gewoon prima.

Voel je ej wel helemaal lekker om met je gasbrander op je lagers te gaan staan kachelen. Succes met de rest |(
 
Originally posted by Xander2000


Als je maar weet dat dit zeer funest voor een lager is...Volgende keer gewoon op de buitenste ring van het lager aantikken...

???? HALLO ???? Ga jij lekker op de buitensteschaal tikken weet je zeker dat je lager naar de klote gaat |(
 
Wie zegt dat ie het met een gasbrander heeft gedaan? C4 lagers hebben altijd heel klein beetje speling als ze koud zijn, niks aan de hand volgens mij. En je moet juist op die binnenring tikken, en niet op buitenring
 
Misschien een verwarring van de methode, sommige gooien eerst lagers in carter, andere eerst om de as.

Doe je methode 1 dan moet je op de buitenrand gaan tikken, gooi je ze eerst om de as, dan natuurlijk op de binnerand.
 
Originally posted by Alexander


???? HALLO ???? Ga jij lekker op de buitensteschaal tikken weet je zeker dat je lager naar de klote gaat |(

Ok ik dacht dat hij ze in zn carter had gezet. Maar nadat ik deze thread nogeens doorlas bleek dat hij ze om zn krukas had gelegd. Dan moet je dus wel op de binnenste ring tikken.

Beter is eerst je lagers in je carter te zetten en daarna direct je krukas erin te doen. Je lagers zijn dan nog warm van de hitte van je carter. Je kan de krukas er dus makkelijk inschuiven.
 
tis allemaal best gasten, ik heb het hele spul aan de dealer gegeven en die zoekt het maar uit, als ie het er maar netjes enzo in zet.

iedereen beweerd weer wat anders met het zetten van de krukas dus daarom heb ik het lekker LATEN doen, dan ben ik er 100% zeker van dat het goed is, en anders heb ik garantie (lijkt me)
 
Back
Top