Piaggio zip 4t carberatuur heel traag optrek en traag topsnelhijd

Arda54

New Member
Video
Het is een 4t 2018 carberatuur versie
scooter gaat heel traag
Op de video kan je wel zien dat die heel traag optrekt en heel traag gaat

Dit gebeurden na dat mijn scooter kapot was vroeger ging die makelijk en snel naar 60 maar nu gaat die niet meer boven de 50

(Meestal gaat die eens niet meer tot 50 soms als ik gas geef gaat die tot 50 daarna als ik de gas loss en terug geef gaat die 45 of zelfs 40)

Dit gebeurden na dat mijn scooter kapot was

Ik denk of er iets met de a/b begrenzer temaken is of mischien met de rollen want de begrenzer doet soms moeilijk soms gaat die niet ondbegrenzed soms wel



wat verandert is))

Mallosi vario set (vario rollen zijn nog de oude de nieuwe hadde heel slechte optrek)

Kleppen weet ik er niks over

Scooter was kapot en gefixt door een garage ( hij had een kabelboom nieuwe benzine pomp en paar dinge veranderd en ook olie ) hij zij dat de motor vol benzine ofzo lag



Soms valt die ook uit van zelfs hij doet heel raar als ik gas geef trektdie soms goed op en daarna als ik nog eens gas geef trekt die niet meer op
Voor de video was ik op school en toen ik die net starte ging to 19kmh ofzo voor 5 of meer minuten het duurde wat beetje voor dat die sneller ging

En de bar weet ik ook niet maar ik dan de achter band well beetje indruken met mijn vinger
De video is dit link
 
Advertisement - register to remove this

dat hij vroeger bover de 60 ging en nu amper 50 kan zijn door een varioring of de begrenzer dat niet goed zijn werk doet.
te lichte rollen kan er voor zorgen dat hij in overtoeren geet en dan verlies je ook optrek.
dat hij soms uitvalt of geen trekkracht heeft kan ook liggen aan de carburateur (vuil vanbinnen of niet goed afgesteld)

en wat de garage er mee bedoelt dat de moter vol benzine lag is omdat uw motor gevuld was met benzine dat hij dus gelekt heeft en dus voledig verzuipt is
 
Je uitlaat is in ieder geval lek...

Ik zou alles laten nakijken door een goed bedrijf. Dat er aan de kabelboom geprutst is geeft mij weinig vertrouwen.
Nee de kabelboom is was van een vespa en die man had een orginele erop gezet en met de lekke uitlaat ben ik opgelicht door een site die hebben een foute maat gestuurd en omdat ik die heb aangesluite heb zeggenze dat ik die niet terug mag verzonde worden
Post automatically merged:

dat hij vroeger bover de 60 ging en nu amper 50 kan zijn door een varioring of de begrenzer dat niet goed zijn werk doet.
te lichte rollen kan er voor zorgen dat hij in overtoeren geet en dan verlies je ook optrek.
dat hij soms uitvalt of geen trekkracht heeft kan ook liggen aan de carburateur (vuil vanbinnen of niet goed afgesteld)

en wat de garage er mee bedoelt dat de moter vol benzine lag is omdat uw motor gevuld was met benzine dat hij dus gelekt heeft en dus voledig verzuipt is
Heb geen vario ring rollen zijn nog de oude soms als die koud is happert die of doet die raar en bij de kou als ik die net starte happertie te veel gaat bijna 10 tot 20kmh zou er ook iets mis zijn met de kleppen?
 
als ie goed start/aanslaat en zoals ik 'm hier hoor lopen, denk ik niet dat er veel mis is met je kleppen. (motortje maakt in het filmpje gewoon toeren.)
het is koud, dus het kan even duren voor je motor goed vermogen kan leveren en mogelijk moet je 'm daar even aan aanpassen met sproeiernaald/mengselschroef-instellingen.
ik denk dat je het in je overbrenging moet zoeken. voor de duidelijkheid: heb je een aftermarket Malossi vario of de alom geprezen Multivar?
oude, vierkante rollen kunnen soms blokkeren en dan weer niet. die zullen niet helpen.
ook zou ik de v-snaar goed nakijken of het de juiste maat is en met de stifttest (streepjes trekken van het midden van je vario naar buiten, ook zo bij de achterpoelie bij je koppeling) kijken of hij helemaal van binnen naar buiten en andersom gaat (de snaar "poetst" de streepjes weg, als er iets blijft staan klopt er iets niet)
 
als ie goed start/aanslaat en zoals ik 'm hier hoor lopen, denk ik niet dat er veel mis is met je kleppen. (motortje maakt in het filmpje gewoon toeren.)
het is koud, dus het kan even duren voor je motor goed vermogen kan leveren en mogelijk moet je 'm daar even aan aanpassen met sproeiernaald/mengselschroef-instellingen.
ik denk dat je het in je overbrenging moet zoeken. voor de duidelijkheid: heb je een aftermarket Malossi vario of de alom geprezen Multivar?
oude, vierkante rollen kunnen soms blokkeren en dan weer niet. die zullen niet helpen.
ook zou ik de v-snaar goed nakijken of het de juiste maat is en met de stifttest (streepjes trekken van het midden van je vario naar buiten, ook zo bij de achterpoelie bij je koppeling) kijken of hij helemaal van binnen naar buiten en andersom gaat (de snaar "poetst" de streepjes weg, als er iets blijft staan klopt er iets niet)
Hoe kan ik zien welke de juiste vsnaar is en de mallosi rollen heb ik noet gebruikt ik had de orginele rollen er op gezet toen ik de mallosi vario set had gezet ik zall eens rollen kopen en de snaar checken zoals jij zij en dernet heb ik zoo een mix gezet in mijn tank voor de carberatuur cleaner ofzo mischein kan dat ook helpen dankje well
 
Back
Top