Hebo Manston Revolution & Hebo Racing ''Pata Negra''

ErikN

Well-Known Member
Hoi,

een hele tijd geleden is er een topic geweest, waar de Revolution cilinder van Hebo besproken werd. Topic is toen dicht gegaan omdat er heel veel gespecileurt werd over de cilinder, nu is de revo al een tijdje op de markt en ik vroeg me toch inmiddels af of er nu al daalt werkelijke ervaringen met de Revolution of Pata Negra zijn?

Oud topic: http://forum.scooterforum.net/forum/f37/manston-revolution-55819/

Er werd dus veel gezegd dat de Revolution een getunde Manston 2 is.....mocht iemand dit nader toe kunnen leggen en mischien wel over hun Revolution hier wat neer kunnen typen :)

Revolution:
et-hr4000261mrv.jpg


Pata Negra:
et-hr4000261mrvp.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Nou eh, dat die wandjes niet van super kwaliteit zijn... was al lang bekend natuurlijk.
Volgens mij ligt het eerder aan de montage- & afstelkunsten van de eigenaar van de cilinder dat deze kapot is gelopen.

was het niet Hebo die beloofde dat de kwaliteit van de hechting en de wand zelf 100% goed was / of beter kan me dat herinneren in het vorige topic.
 
Tja, ze kunnen zoveel zeggen.
Dat wil nog niet zeggen dat de wand er niet uitloopt als je er niet goed mee omgaat...

Een evo wand loopt er uiteindelijk ook uit als je er verkeerd mee omgaat.
 
waar zit die fabriek in spanje dan want ik heb een huis in spanje wil ik ookwel ff langsgaan met me verhaalmits het neit tever is van marbella.

kwa wat petrik mengverhouding zegt,ik heb wel met tts olie gereden maar gewoon op 5 liter ong 200m olie.lijkt mij gewoon voldoende.
ik ga nu iig voor zekerheid en doe er sproeier 180 in zal wel zwaar verzuipen maarja.
 
Nou eh, dat die wandjes niet van super kwaliteit zijn... was al lang bekend natuurlijk.
Volgens mij ligt het eerder aan de montage- & afstelkunsten van de eigenaar van de cilinder dat deze kapot is gelopen.

jah en jij weet alles beter:P ik heb hem met jeroen er op gezet ook wel bekent als V.S.T(oranje scooters) en dat zijn dus echt geen beunhazen or!!!
en waarom vertel jij het niet dat er zo'n slechte wand in zit als je dat toch al van te voren weet?? dan had ik dit allemaal bespaard
 
Ik heb (tot nu toe) nergens problemen mee.

Ik heb de Pata Negra op een derbi senda.
Het heeft nog niet erg veel gelopen maar is wel een keer goed warm geworden doordat de koeling niet goed werkte.

Toch is er bij mij nog geen plekje in de wand te zien :rolleyes:
 
Nou eh, dat die wandjes niet van super kwaliteit zijn... was al lang bekend natuurlijk.
Volgens mij ligt het eerder aan de montage- & afstelkunsten van de eigenaar van de cilinder dat deze kapot is gelopen.

Helemaal met eens, heb zelf ook een tijdje een Manston 2 gehad...nooit wat mee gehad ding reed altijd en nooit last gehad van de wand. Volgens mij lig het echt aan de montage, wandje trek je er echt zomaar niet uit!

@ Orrie: Het is toch wel langer bekend dat de wandjes van Hebo, gewoon minder zijn dan die van bv. Polini en Malossi? Dus waarom ga je in heil Jaspah (beschuldigen)? :X
 
Helemaal met eens, heb zelf ook een tijdje een Manston 2 gehad...nooit wat mee gehad ding reed altijd en nooit last gehad van de wand. Volgens mij lig het echt aan de montage, wandje trek je er echt zomaar niet uit!

@ Orrie: Het is toch wel langer bekend dat de wandjes van Hebo, gewoon minder zijn dan die van bv. Polini en Malossi? Dus waarom ga je in heil Jaspah (beschuldigen)? :X

ik beschuldig hem niet maar je kunt ook snappen dat alles goed heb gedaan. en de wande was mij niks over bekent want met de manston 1 nooit problemen mee gehad en nu met de revo wel en kom op hoe de fuck krijg jij een halve wand uit je clinder8P die eerst wel goed loopt op de testbank!?
 
waar zit die fabriek in spanje dan want ik heb een huis in spanje wil ik ookwel ff langsgaan met me verhaalmits het neit tever is van marbella.

kwa wat petrik mengverhouding zegt,ik heb wel met tts olie gereden maar gewoon op 5 liter ong 200m olie.lijkt mij gewoon voldoende.
ik ga nu iig voor zekerheid en doe er sproeier 180 in zal wel zwaar verzuipen maarja.

ey
het plekje percies heet Fornells de la Selva ligt in de buurt van van de Costa Brava. dat weet ik nog en dat het in de buurt is bij de Nike fabriek.
ben toen ook binnen geweest was niet echt veel soeps je ziet want heftruckjes rijden. op en neer en heen en weer:P en je ziet ongelovelijk veel hebo dozen staan!8P ik vroeg vorig jaar ofdat de revo's al leverbaar waren dat waren ze toen opdat moment wel heb er ook eentje in me handen gehad maar mocht hem niet mee nemen, omdat we niet in geschreven stonden bij hun met ons bedrijf:(

je kunt het proberen maar als ik daar kom wordt ik gek denk ik als ik geen nieuwe krijg. Want, zelfs Vinny zegt dat dit onmogelijk een fout van mij kon zijn omdat het er zo erg uit zag...
 
kwa wat petrik mengverhouding zegt,ik heb wel met tts olie gereden maar gewoon op 5 liter ong 200m olie.lijkt mij gewoon voldoende.
ik ga nu iig voor zekerheid en doe er sproeier 180 in zal wel zwaar verzuipen maarja.

dus jij smeert ongeveer 1:50 wat je niet eens zeker weet met tts, en loopt hier rond te blaten dat hebo troep heeft? Gaat eerst eens bij jezelf te rade..
 
dus jij smeert ongeveer 1:50 wat je niet eens zeker weet met tts, en loopt hier rond te blaten dat hebo troep heeft? Gaat eerst eens bij jezelf te rade..

ja sorry maar nu geef ik ruud ook wel gelijk dat is wel zeer weinig ik smeer zelf 1:25 dus bij mij zou het zeer vee olie in moete zitte
 
licht aan de montage van die cilinder. het lijkt zelfs of er een stuk lagerkooi los is gekomen. ik weet niet of je met kunststof kooi hebt gereden?
ik kan verder weinig over die cil zeggen. mja hebo m1 en de NG hebben ook een erg slechte wand zolang je er mee om kan gaan blijft het gewoon zitten. bij een naaier ligt de wand er meestal wel uit maar die naaier ligt niet aan de wand.
loskomen van de wand is gewoon een gevolg.
 
ik rij met kunstoflager kooi maar die zijn gewoon nog goed. en montage was ook gewoon goed alles is na gekeken slotspeling,squis op 0.6, vooronsteking was goed mengsel was goed ik heb zelfs de boutjes vast gezet met een moment sleutel en ik wed dat er mensen zijn die dat niet doen
 
ik beschuldig hem niet maar je kunt ook snappen dat alles goed heb gedaan. en de wande was mij niks over bekent want met de manston 1 nooit problemen mee gehad en nu met de revo wel en kom op hoe de fuck krijg jij een halve wand uit je clinder8P die eerst wel goed loopt op de testbank!?

Nee... je draait dingen om.
Die cilinder is gewoon keihard vast gepeert. (door wat, nouja dat boeit eigenlijk niet zoveel) maar het gevolg daarvan is dat de wand het heeft begeven.
Jij legt nu de schuld bij hebo, maar wat ik probeer uit te leggen is dat je het eerder bij jezelf (afstelling/montage) moet zoeken.
 
ja sorry maar nu geef ik ruud ook wel gelijk dat is wel zeer weinig ik smeer zelf 1:25 dus bij mij zou het zeer vee olie in moete zitte

Gast.... 1 op 35 met minerale en 1:40 met synthetische olie.

Nee... je draait dingen om.
Die cilinder is gewoon keihard vast gepeert. (door wat, nouja dat boeit eigenlijk niet zoveel) maar het gevolg daarvan is dat de wand het heeft begeven.
Jij legt nu de schuld bij hebo, maar wat ik probeer uit te leggen is dat je het eerder bij jezelf (afstelling/montage) moet zoeken.


Precies... Wanden die uit cilinders lopen door slechte productie was alleen bij de Hebo 1 cilinders het geval, en dat was een kinderziekte... Bij de 2e serie manstons was de wand gewoon goed, en splinterde die ook niet meer.
 
we zullen het zien wat we te horen krijgen van de week bij hebo. Het valt mij aleen op dat het er al bij vele is gebeurt een stukje uit de want warm lopers vast lopers. daar zul je me wel gelijk in moeten geven;) we zullen het zien he ik laat het nieuws gelijk weten hoe en wat.
 
Back
Top