Hebo Manston Revolution & Hebo Racing ''Pata Negra''

ErikN

Well-Known Member
Hoi,

een hele tijd geleden is er een topic geweest, waar de Revolution cilinder van Hebo besproken werd. Topic is toen dicht gegaan omdat er heel veel gespecileurt werd over de cilinder, nu is de revo al een tijdje op de markt en ik vroeg me toch inmiddels af of er nu al daalt werkelijke ervaringen met de Revolution of Pata Negra zijn?

Oud topic: http://forum.scooterforum.net/forum/f37/manston-revolution-55819/

Er werd dus veel gezegd dat de Revolution een getunde Manston 2 is.....mocht iemand dit nader toe kunnen leggen en mischien wel over hun Revolution hier wat neer kunnen typen :)

Revolution:
et-hr4000261mrv.jpg


Pata Negra:
et-hr4000261mrvp.jpg
 
Advertisement - register to remove this

ik laatst een revolution blokje inelkaar gezet,
hr5
keihin 28 pwk
overrange
moet zeggen ging toch heel behoorlijk hard,
zal ff kijke of ik binnekort een filmpje kan uploaden
bank info heb ik helaas niet.
weet wel dat de spoelers hetzelfde zijn
 
Er werd dus veel gezegd dat de Revolution een getunde Manston 2 is.....mocht iemand dit nader toe kunnen leggen en mischien wel over hun Revolution hier wat neer kunnen typen :)

Nee dat klopt niet. De revolution is wel een andere cilinder dan de manston 2.
Beide heb ik wel meerdere keren in m'n handen gehad, en de revolution is niet te zien als een ''leuker gemaakte versie van de manston 2''.

Pata negra heb ik nog nooit gezien. Maar wat ik tot nu toe ervan heb gehoord zou ik 10x eerder een revolution kopen en die (laten) tunen dan dat ik geld uitgeef aan een pata negra.
 
Ben het compleet met jasper eens, dat patat negra is gewoon te duur voor wat eraan gedaan is, en tevens vindt ik de afwerking van die cilinder ook niet super. Wel is er al een 21,7pk mee gescoord met een patat negra (na bewerkt @ xsh)
 
Trouwens, de HR5 (pijp) van Hebo, iemand enig iede in wat voor toergebied we die moeten zoeken? zelfde rijtje als team 06, C21 etz? Kan me herrineren dat de HR2 lekker liep rond de 12-13k? Of heb ik het verkeerd? :)
 
Dus een cilindertje die met de top mee kan draaien? en zekker een 20+ pk potentie heeft.....

Zeker. :)

Patanegra heb ik laatst nog in mn handen gehad. Zag er leuk uit, maar inderdaad de afwerking laat nog te wensen over. (zo heb ik ook al een aantal speeds uit de doos slecht afgewerkt gezien, dus zegt niet veel).

Dat de pata negra 100 euro duurder is is complete onzin in mijn ogen. Ze komen beide van de zelfde band. Het prijsverschil is 100% pure marketing. :)
 
Trouwens, de HR5 (pijp) van Hebo, iemand enig iede in wat voor toergebied we die moeten zoeken? zelfde rijtje als team 06, C21 etz? Kan me herrineren dat de HR2 lekker liep rond de 12-13k? Of heb ik het verkeerd? :)

We hebben zowel de hr5 als de c21 getest, de hr5 scoorde wel beter wat ik erg raar vondt aangezien de c21 toch wel een allround pijp is. Hoeveel toeren dat ding draaide weet ik zo niet meer.
 
ey jongens

ik heb ze allebij in me handen gehad en ook met de revo gereden!
opzich liep goed maar ik weet niet ik ben altijd al bang geweest om hem volle bak op te gooien op een lang stuk.... waarom?? gewoon geen gevoel van zekerheid en dit kwam uit.... op de testbank knalde hij zeer goed!! dat geef ik toe lekker veel koppel ik gooide die andere dag hem op de straat ik had op Perkpolder een lijnen gezet van start en finish van percies 150 meter. omdat ik ook moest oefenen met houding en dergelijke netjes warm gereden hij was 60 graden was lekker aant bollen ik gooi hem vol open. en boem vast..... rrrrrrrrrr was het!! toen gekeken wand lag er kompleet uit zuiger gewoon dood:P ik was natuurlijk zeer pissig omdat, de clinder net nieuw was aleen nog maar runs mee op de bank gedaan. dus ik heb gebeld met vinny hij heeft hem nu terug naar spanje op gestuurd en maandag weet ik hoe ofwat ofdat ik een nieuwe krijg ja of nee... ps deze was dus afgestelt met mengselmeter en alles he!! dus ik heb het hier niet over eigenbeun werk!!

ook wil ik even vertellen bij V.S.T waar ik heb afgestelt samen met jeroen en sander. ging Ramon met zijn zipje ook een revo effe knalle daar op de dijk. percies van het zelfde komplete wand er uit. hij komt de zelfde dag nog een pata negra loopt ook vast ook de wand er uit dus ik wil gewoon zeggen de wand is zo super triest van de nieuwe line clinders van hebo dit is mijn mening en ook al lopen ze goed de wand is gewoon niks waard ik heb nog een manston 1 die gooi ik gelijk open zonder warm terijden niks he en die knalt nog steeds met 6duizend km op de teller!!

sorry dat ik mebay typ fouten heb gemaakt maar ik zit er echt vol van het liefst wil ik de revo door de schuur gooie als je snapt wat ik bedoel:P als ik een nieuwe krijg van de fabriek zelfs dan verkoop ik hem voor een spotprijs want ik rij er niet meer mee ik ben er klaar mee...

nou hier nog een paar foto's voor de ongelovige het zijn slecht maar je ziet er wel aan dat hij flik is genaaid. hij is ook op het onderste punt vast gelopen ipv normaal boven de spoelers maar hij is echt helemaal op het laagste punt vast geslogen..

de stukjes wand zie je in de zuiger zitten.
Foto=84UJ6KAK



Foto=RZMIR3DC


Foto=MF4HULBC


Foto=8GMMWDQX


Foto=PY3F36VT


ik ben toen echt serieus gaan nadenken wat ik wilde gaan doen omdat, het altijd wel iets is met dit ding altijd problemen hij loopte nooit 5min normaal dan dit dan dat.... ik probeer het nog 1 keer met een andere clinder en dan hoop ik dat hij blijft lopen en anders... de verkoop in!
 
ik heb ook een hebo revo pata negra\ op pia.heb hem een beetje ingereden,dus hij liep gewoon goed geen dippen of iets dergelijks.ik rij op een lnag stuk volgas en zie me toeren naar beneden gaan.je horrt het al aankomen een warmloper.ik kijken wat er aan de hand is ik denk benzine op ofzo.dus ik kick hem na die warmloper meteen weer aan en kon gewoon naar huis rijden.maar het rare vind ik dat hij is warmgelopen terwijl hij ngo geen eens 55 grade was.heb hem wel laten honen en nieuwe zuiger erin.nu hopen dat hij goed blijft.ga over 1.5 maand ook ff banken als ik een score heb post ik hem wel ff.kwa afwerkign zou ik ook een nromale revo pakking en dan max laten tunen door een leuk bedrijf
 
hey mense

ik heb ook pata negra die nog maar een paar km gelopen heeft en is er nu al 2 stukjes wand eruit.
helemaal inelkaar laten zette en tune door xsh.
altijd warm laten rijde.

snap het niet!!
 
gelukkig respecteren jullie mijn mening het is gewoon zo! ook als ze in spanje moelijk ga doen ga ik deze topic laten zien bij hun(ik ga toch over een aantal weken naar spanje toe) dan kunnen ze zelf zien hoe erg het is hun nicasil!
toch is het shit he het kost je 370 euro
 
shit gek dit ziet er wel erg slecht uit:|
trug sturen en een nieuwe eisen.
gewoon weer het slechte nicasil probleem

Nou eh, dat die wandjes niet van super kwaliteit zijn... was al lang bekend natuurlijk.
Volgens mij ligt het eerder aan de montage- & afstelkunsten van de eigenaar van de cilinder dat deze kapot is gelopen.
 
Back
Top