This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Hebo manston racing 70cc

aeroxbergum

Well-Known Member
Heey ik heb een vraagje

Ik heb net tijdje terug een nieuwe Hebo Manston 70cc racing voor mij aerox gekocht.
Maar ik heb em er nu onder helemaal niet afgesteld.
Maar hij wil op top 60 en stotterd enorm?
Ligt dit gewoon aan de afstelling
Ik heb nu Malossi witte trekveren 4,8 rollen sproeier 92 drukveer Malossi rood.
Of moet ik me kop uitdraaien?
Want dat zeggen sommige ook dat dat moet:S:S


Hoor et graag

mvg Eddy
 
als jij met euro 95 of 98 rijdt zou ik er toch echt eens aan gaan denken om je kop uit te draaien als je nog lang plezier van dat ding wil hebben, aangezien zon ding gemaakt is voor elf 124 dus zegmaar euro 124 met een octaan gehalte van 124 in plaats van 98 dus heeft hij een hele hoge compressie verhouding

en als hij stotterd zit er of een te kleine sproeier in of hij heeft teveel olie

en die gewichten kunnen ook wat lichter
 
Originally posted by [R]unner [R]eloaded
Het is Manston Rep. [ Hebo NG ]

Die draait gewoon op euro 95/98

hij heeft geen NG, gewoon een manston,

ik heb hem gezegd dat hij het beste zijn binnenkop uit kan laten draaien..

maarrrr...
de dealers hier (van die dealers met groot praat, mooie spullen en vrijwel GEEN ervaring met het spul waar we over praten) zeggen dat dat niet nodig is. ook rijd hij met 1 of andere warme kut bougie, hij denkt zelf een NGK 5.. die hij ook in zn std. cilinder had.

hij weet niet wat squish inhoud, en vraagt op msn zelfs of stotteren door zn rollen kan komen...

eddy, wat je moet doen is:

1 - je binnenkop uit laten draaien
2 - je squish goedzetten
3 - een fatsoenlijke bougie halen en kijken hoe hij dan rijd..
4 - waarschijnlijk een paar extra sproeiers kopen
5 - waarschijnlijk lichter in rollen gaan.

de rest merk je dan wel...
 
Is ie al kapot|( Jezus, waarom begin je aan die shit als je er geen verstand van hebt, dat is toch zonde van je geld dan?
Haal een denso w34 of een vergelijkbare bougie bij je dealer, en rijd NIET verder voor je de goede bougie hebt, want hij zit zo vast anders! Die kop een paar cc uitdraaien is ook geen slecht idee.
 
8P ga nog maar een paar graden kouder.. Minsten 10-11 of Denso.

En kop uitdraaien is echt een MUST... Maar goed. Doe waar jij zin in hebt.|( Zonde van je geld eerlijk gezegd.
 
Originally posted by aeroxbergum
Heey Mensen ik heb een NGK 8 Bougie inplaats van 5 wat Lennart zegt

ok, gisteren d8 je nog dat het een 5 was 8P maar in ieder geval heb je niet zoveel aan deze bougie want die heeft een korte schacht...

ik zei toch dat je geen manston moest kopen dit komt nooit goed...
 
Heb je geen maten die er een beetje verstand van hebben?
Lees anders hier op het forum even hoe je je squish goedzet, en haal een goede bougie! Maar als ik jou was zou ik die cilinder eraf halen en verkopen nu die nog heel is.
Het is gewoon specialistische shit, en niet om jou af te kraken ofzo, maar je klinkt alsof je er niet echt veel vanaf weet
En laat hem niet door de dealer afstellen, tenzij ze verstand van zaken hebben (twins, koopmans, dila o.i.d.) want anders heb je waarschijnlijk nog niks!
 
ik heb met een manston gereden met 0,7 squiss en normale euro benzine , met een 24mm mikuni en met een 19mm carb , is wel mogelijk, maar het afstellen is niet gemakkelijk, je kunt beter een hebo alu 70cc (niet NG) kopen met een shot, 17,5mm dellorto,hebo vario, en een polini overbrenging , dan loopt ie heel makkelijk goed! (en snel)