HBT Benelli 491 Jubbega sprinter

HBTuning

Well-Known Member
ongeveer 2 jaar geleden kon ik een een benelli 491 Army kopen...hij koste 50 euro, dus ik heb hem direct gekocht..Maar het was echt een hok van een ding..en alles wat verrot kon zijn, was ook verrot...dus ik ben maar begonnen bij het blok..dat blok was vastgelopen en het enigste wat nog goed was, was de vertanding..dus direct maar een setje besteld op scootparts.nl:

[Hebo] alu 70 AC, vario + snaar
[Polini] Evo krukas, Evo membraam, 2G
[Gianelli] Nardo
[Dell'O] 21mm
8854Image5-med.jpg

Ook moest ik natuurlijk wat aan het uiterlijk doen, dus heb ik alle kappen die stuk waren erafgehaald..het gene wat overbleef was de buddy,voetkap en het voorspatbord...
Ook de benzine tank ging eraf..en het olietankje nam die taak over..Het frame heb ik kaalgeschuurd, en alle beugeltjes die niet meer nodig waren heb ik er af geslepen, het frame en de kappen heb ik zilvergrijs gespoten..en de velgen heb ik zwart gelaten
Ik had ook nog even een Sigma KM teller en een MVT Toerenteller gehaald, ook het stuurtje beetje netjes gemaakt en een snelgasje gemonteerd
8854HBSprinter_voorkant-med.jpg

Hier heb ik een tijdje mee rondgereden en dat beviel me wel, maar ik wou ook wel even met jubbega meedoen...dus blok uitmekaar gehaald...en cilindertje en carters bewerkt, onsteking aangepast, vliegwiel afgedraaid en ook even een yasuni C16 gehaald
8854benelli1003_017-med.jpg

Dus hij was klaar voor jubbega (hier nog zonder C16)
8854P8110390-med.JPG

8854P8110389-med.JPG

8854P8110388-med.JPG

Dus kon ik meedoen! natuurlijk wheelien op de terugreis
8854halbewheelie.jpg

ik ben de linker:
885442-1073685147-med.jpg

en de rechter:
885442-1073686410-med.jpg

Ik ben uiteindelijk geeinigd in de middenmoot met ee ntijd van 9,4 sec en dat was niet slecht voor mijn hebootje ac...
Maar toch maar besloten om 2004 dus dit jaar ook weer mee te doen, maar dan moet je toch wat sneller....dus nieuwe spullen gehaald..

Hebo Manston 70 LC
Yasuni C20
nieuwe vertanding
Cilinder en carters verder bewerkt
en ben nog op zoek naar binnenrotor

Maar het oogwil ook wat dus scoot helemaal uitelkaar gehaald
en frame laten stralen en poedercoaten in zilvergrijsmetallic, wat erg netjes is geworden...ook een TNT stuuropgehaald...
In plaats van achterveer een verstelbare buis gemaakt...
Blok zwart glans gespoten en waterpomphuis en kickstartdeksel bewerkt..de veerpootjes zijn zwart geworden...
En omdat de scoot nu watergekoeld is moest ik ff een beugeltje lassen op school voor de radiator (die van een aerox afkomt)

Blok is zwart:
8854benelli1003_004-med.jpg

Frame gestraald en gespoten +TNT stuur + beugel voor radiateur:
8854benelli1003_002-med.jpg

Velgen bleven zwart:
8854benelli1003_012-med.jpg

En de kappen die overbleven gespoten:
8854terschelling_100-med.jpg

8854terschelling_099-med.jpg

en zo staat hij er nu bij:
8854terschelling_108.jpg

en mn tijdelijke wheeliemachine 8P :
8854terschelling_111-med.jpg

Ik ben even een luchtfilter aan het beunen geweest...een schuimfilter van een 80cc crosser, resultaat:
8854benelli_001-med.jpg

8854benelli_003-med.jpg

Voor de rest is de scooter klaar!!gaat nu al heel erg leuk maar straks het schuimfilter er nog op..en afstellen dan maar..binnekort ook filmpjes..

8854benelli_004.jpg

8854benelli_005.jpg

8854benelli_010.jpg

8854benelli_012.jpg

8854benelli_009.jpg

EN NOG FF DUIDELIJK MN VERSTELBARE 'ACHTERVEER'
8854benelli_013.jpg

en binnenkort na montage van nieuwe luchtfilter en afstellen, zijn er films!!!

Last edited:
Advertisement - register to remove this

netjes netjes! belooft wel wat te worden! Ga ik zeker wel volgen!
vette achterveer btw ;) veert even goed als die van mij op dit moment :#
"yamaha" moet je wel van het blok verwijderen he :)

jep is een c16...meer koppel als c20..ow ja en de kickstart kap is inmiddels bewerkt..en in de kleur van het blok..fotoz volgen..ook zit inmiddels mn luchtfilter erop...

nee komen niet meer kappen op als zoals hij daar staat..ik heb ook ff fotoz gemaakt met mn nieuwe kickstart kap en van mn luchtfilter...hij is eindelijk afgesteld..nu nog ff rollen en drukveer afsttellen

8854laatst_002.jpg

8854laatst_001.jpg

miss domme opmerking maar als je wil sprinten mag je volgens mij niet met zo veertje aankomen d8 ik

zou het ff checken voor de zeker heid

Originally posted by wanksta1
miss domme opmerking maar als je wil sprinten mag je volgens mij niet met zo veertje aankomen d8 ik

zou het ff checken voor de zeker heid

frame is vrij...

Back