Cipher
Well-Known Member
Heb een probleem met mijn Italjet F-50 AC (Morini).
Als ik hem aankick start hij in 1x. Hij blijft mooi soepel stationair lopen. Alleen doet hij dit alleen met de stationairschroef volledig ingedraaid. Bij minder indraaien maakt hij minder toeren, en valt uiteindelijk vaak uit.
Zodra ik gas geef begint hij te haperen. Hij lijkt vonken over te slaan. Het vreemdste is dat hij, als ik gas open houd, PTSJFF-geluiden gaat maken. Tijdens zo een geluid komt er veel meer rook uit de uitlaat, en zakt hij in toeren om vervolgens weer meer toeren te gaan maken, en dit zich blijft herhalen tot ik gas loslaat.
Dit PTSJFF-geluid is een beetje te vergelijken met een auto met turbo, die zn overdruk weggooid tijdens het schakelen.
Elektra lijkt nog helemaal in orde. Heb mn ontsteking doorgemeten, en is ok. Extra massa aangelegt tussen bobine, frame, en carter. Heb ook de bobine buiten de kabelboom direct op de ontsteking aangesloten, maar ook dat hielp niet. Bougie geeft een mooie fel blauwe vonk als ik deze tegen het carter hou en kick.
Momenteel zit er maar een sproeier 60 is, omdat mn bougie continue vet sloeg tijdens dit haperen. Normaliter zat er een 70 in. Deze gaf echter dezelfde problemen.
Toen ik er net weer even mee bezig ben geweest merkte ik op dat de flens van mn uitlaat plakkerig was. Ik heb hem er onderuit gehaald en zag dat de uitlaatpakking nat was, en ook een deel van de uitlaat.
Nu denk ik dat mn uitlaat (std ontgrensd) verstopt is. Dat hij bij stationair draaien zijn gassen nog kwijtkan maar bij meer toeren nier meer. Dat hij PTSJFFt als de druk te hoog wordt, en de uitlaatgassen langs de uitlaat pakking ontsnappen.
Maar, hoe controleer ik of hij echt verstopt is??
Het is een uitlaat met schotten dus er iets doorheen duwen lijkt me weinig nut hebben. Helpt uitbranden of een nachtje laten weken met benzine in zo een geval nog iets?
Gisteren kwam er tijdens dit PTSJFFen +) ook een paar vonkjes uit de uitlaat. Dat is echter maar 1x gebeurd.
Als ik hem aankick start hij in 1x. Hij blijft mooi soepel stationair lopen. Alleen doet hij dit alleen met de stationairschroef volledig ingedraaid. Bij minder indraaien maakt hij minder toeren, en valt uiteindelijk vaak uit.
Zodra ik gas geef begint hij te haperen. Hij lijkt vonken over te slaan. Het vreemdste is dat hij, als ik gas open houd, PTSJFF-geluiden gaat maken. Tijdens zo een geluid komt er veel meer rook uit de uitlaat, en zakt hij in toeren om vervolgens weer meer toeren te gaan maken, en dit zich blijft herhalen tot ik gas loslaat.
Dit PTSJFF-geluid is een beetje te vergelijken met een auto met turbo, die zn overdruk weggooid tijdens het schakelen.
Elektra lijkt nog helemaal in orde. Heb mn ontsteking doorgemeten, en is ok. Extra massa aangelegt tussen bobine, frame, en carter. Heb ook de bobine buiten de kabelboom direct op de ontsteking aangesloten, maar ook dat hielp niet. Bougie geeft een mooie fel blauwe vonk als ik deze tegen het carter hou en kick.
Momenteel zit er maar een sproeier 60 is, omdat mn bougie continue vet sloeg tijdens dit haperen. Normaliter zat er een 70 in. Deze gaf echter dezelfde problemen.
Toen ik er net weer even mee bezig ben geweest merkte ik op dat de flens van mn uitlaat plakkerig was. Ik heb hem er onderuit gehaald en zag dat de uitlaatpakking nat was, en ook een deel van de uitlaat.
Nu denk ik dat mn uitlaat (std ontgrensd) verstopt is. Dat hij bij stationair draaien zijn gassen nog kwijtkan maar bij meer toeren nier meer. Dat hij PTSJFFt als de druk te hoog wordt, en de uitlaatgassen langs de uitlaat pakking ontsnappen.
Maar, hoe controleer ik of hij echt verstopt is??
Het is een uitlaat met schotten dus er iets doorheen duwen lijkt me weinig nut hebben. Helpt uitbranden of een nachtje laten weken met benzine in zo een geval nog iets?
Gisteren kwam er tijdens dit PTSJFFen +) ook een paar vonkjes uit de uitlaat. Dat is echter maar 1x gebeurd.