handmade uitlaten ? DPR vs IS vs VTM..of ?

Ik zoek een leuke handmade uitlaat maar wat zijn de verschillen tussen de handmade uitlaten en welke zijn er ?

- qua prestatie
- kwaliteit
- eigenvormgeving
- prijs
- met ophanging, zonder ophanging, zonder, fles, met fles.....enz.

VERTEL het me

Wie kan me wat feiten vertellen en geen fabeltjes

Ik rij zelf met MHR Cros
 
Advertisement - register to remove this

ust power said:
vtm's worden nog wel gemaakt

juicy detail: tino besteedt het laswerk van de uitlaatbochten tegenwoordig uit aan Piet Pijp (mister DPR(


ik weet niet waar jij die lompe kennis vandaan haald maar ik was maandag nog bij tino en hij was toch echt zelf bochten aan het lassen en wel te verstaan uitlaatbochten

maar nu weer ontopic
 
sonic tuning said:
ik weet niet waar jij die lompe kennis vandaan haald maar ik was maandag nog bij tino en hij was toch echt zelf bochten aan het lassen en wel te verstaan uitlaatbochten

maar nu weer ontopic

dit is absoluut geen lompe kennis.....een vriend van me die ontzettend veel DPR's afneemt was bij Piet op hetzelfde moment dat Tino er was...
 
ust power said:
idd joel, lees 't nu zelf pas k bedoel tailpipes. toch blijf ik het een oplichter vinden, 400 euro rekenen voor een pijp zonder demper terwijl je ze bij piet kan kopen voor de helft

Het is zeker geen oplichting, Tino doet ongeveer 10x zo lang over een uitlaat als DPR, en dat zie je in de afwerking.
Elke VTM is een kunstwerkje op zich.

Sommige mensen hechten daar veel waarde aan en zijn bereid ervoor te betalen.
 
Joël said:
Het is zeker geen oplichting, Tino doet ongeveer 10x zo lang over een uitlaat als DPR, en dat zie je in de afwerking.
Elke VTM is een kunstwerkje op zich.

Sommige mensen hechten daar veel waarde aan en zijn bereid ervoor te betalen.

klopt...uitlaten van tino zijn perfect afgewerkt. toch vind ik persoonlijk de gezette scores met de productie VTM tegenvallen.....Rudi(of Xander?) van IST heeft toendertijd een flink vermogen neergezet maar dat was een andere VTM dan die tino een jaar of 2 terug op de markt heeft gebracht in een serie.

Ook over de kwaliteit valt te twisten. ik heb al van meerder mensen gehoord dat hij gevoelig is voor scheuren.

en 2 B.T.: Natuurlijk snap ik dat een VTM iets heel anders is dan een DPR maar als je voor 200 euro een c21 rep/HR IV rep/ of een productie DPR kan krijgen ben je gek als een VTM neemt voor een hoop meer geld...
 
ust power said:
klopt...uitlaten van tino zijn perfect afgewerkt. toch vind ik persoonlijk de gezette scores met de productie VTM tegenvallen.....Rudi(of Xander?) van IST heeft toendertijd een flink vermogen neergezet maar dat was een andere VTM dan die tino een jaar of 2 terug op de markt heeft gebracht in een serie.

Ook over de kwaliteit valt te twisten. ik heb al van meerder mensen gehoord dat hij gevoelig is voor scheuren.

en 2 B.T.: Natuurlijk snap ik dat een VTM iets heel anders is dan een DPR maar als je voor 200 euro een c21 rep/HR IV rep/ of een productie DPR kan krijgen ben je gek als een VTM neemt voor een hoop meer geld...


Jonge je weet absoluut niet waar je over praat. Als tino een pijp maakt doet hij dit op de testbank. Hakken en zagen, dagenlang testen tot hij een top pijp heeft. Is die er maakt hij er slechts een paar van. Geen pijpje in elkaar flansen met een vies computerprogramma dat niet scored. Geen vieze vierkante dpr bocht maar een gepompte bocht.Geen bestaande pijpen copieeren. Weet je niet hoeveel tijd hierin zit? Toen tino die pijp jaren trug maakte was het echt gewoon het beste en natuurlijk blijft de rest niet stil zitten in die jaren en komen er betere pijpen. Maar tino maakt nu vooral pijpen voor de sobw. En tjek de topscooters die met zijn pijpen rijden. Niemand die dat hem nadoet. Tino heeft het veel te druk om een 70cc scootpijp te maken nu.
 
En toch vraag ik me af waarom hij geen uitlatjes maakt voor 70cc aangezien er veel geinteresserden zijn.400 euro vindt ik ook inderdaad veel voor een "kale" uitlaat,maar als de prestasties goed zijn moet je gewoon zwijgen vindt ik.Maar toch is Tino nou zo goed met uitlaten bouwen of is het gewoon zo dat hij er gewoon meer tijd insteekt waardoor de uitlaat echt bij jou setup past.En waaarom maak hij zelf niet die tailpipes als hij toch al zo lang bezig is????
 
Een tailpijp buigen zonder dat deze knikt is best lastig. DPR heeft er een machine voor en knalt zo 200 tailpijpen in een uurtje voor je in elkaar...
Waarom zou Tino het wiel zelf opnieuw uit gaan vinden, ik zou het iig niet doen. Mocht je je afvragen waar ik deze wijsheid vandaan heb, ik heb zelf nog een keer tails voor Tino opgehaald bij DPR.
 
Mart said:
Jonge je weet absoluut niet waar je over praat. Als tino een pijp maakt doet hij dit op de testbank. Hakken en zagen, dagenlang testen tot hij een top pijp heeft. Is die er maakt hij er slechts een paar van. Geen pijpje in elkaar flansen met een vies computerprogramma dat niet scored. Geen vieze vierkante dpr bocht maar een gepompte bocht.Geen bestaande pijpen copieeren. Weet je niet hoeveel tijd hierin zit? Toen tino die pijp jaren trug maakte was het echt gewoon het beste en natuurlijk blijft de rest niet stil zitten in die jaren en komen er betere pijpen. Maar tino maakt nu vooral pijpen voor de sobw. En tjek de topscooters die met zijn pijpen rijden. Niemand die dat hem nadoet. Tino heeft het veel te druk om een 70cc scootpijp te maken nu.

misschien heb je gelijk en concentreert tino zich inderdaad vooral op de sobw, maar het gaat mij er hier om dat ik 400 euro voor die uitlaat toendertijd belachelijk veel geld vindt....noem eens een aantal topvermogens die met die uitlaat behaald zijn?

ow en nog een kleine puntje, met wat voor een uitlaat heeft Sander/Koopmans dat belachelijk hoge vermogen gehaald??......juist ja!
 
ust power said:
misschien heb je gelijk en concentreert tino zich inderdaad vooral op de sobw, maar het gaat mij er hier om dat ik 400 euro voor die uitlaat toendertijd belachelijk veel geld vindt....noem eens een aantal topvermogens die met die uitlaat behaald zijn?

ow en nog een kleine puntje, met wat voor een uitlaat heeft Sander/Koopmans dat belachelijk hoge vermogen gehaald??......juist ja!

Als je een goede pijp hebt hoef je natuurlijk geen topvermogens neer te zetten. Dat ligt aan degene die hem heeft. Maar ik kan mezelf opnoemen. Ik had de pijp ook toen hij net uitkwam scorede toen een dikke 20+ met een standaard speed. Geen andere mina pijp ging bij mij over de 20. En mol Heeft hem nog een x geblokkeerd getest op zijn scoot. En daar stak hij ook weer met kop en schouders bovenuit. + dat er nu wel pijpen zijn die meer vermogen geven maar bij 1000 toeren meer! koppel.....

En Sander balk ok koopmanspecs. Maar noem eens 1 brute mina score op met een dpr?
 
Mol said:
Een tailpijp buigen zonder dat deze knikt is best lastig. DPR heeft er een machine voor en knalt zo 200 tailpijpen in een uurtje voor je in elkaar...
Waarom zou Tino het wiel zelf opnieuw uit gaan vinden, ik zou het iig niet doen. Mocht je je afvragen waar ik deze wijsheid vandaan heb, ik heb zelf nog een keer tails voor Tino opgehaald bij DPR.


Ok ik snap het.Was gewoon nieuwsgierig..
 
wiwirast said:
En waaarom maak hij zelf niet die tailpipes als hij toch al zo lang bezig is????


Omdat je alleen nette tailpipes kan maken op een speciale buig / trek weetikveel bank, ik laat ze nu ook maken, je kan het met de hand gewoon niet zo mooi krijgen.......
 
Back
Top