This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

handmade uitlaten ? DPR vs IS vs VTM..of ?

Ik zoek een leuke handmade uitlaat maar wat zijn de verschillen tussen de handmade uitlaten en welke zijn er ?

- qua prestatie
- kwaliteit
- eigenvormgeving
- prijs
- met ophanging, zonder ophanging, zonder, fles, met fles.....enz.

VERTEL het me

Wie kan me wat feiten vertellen en geen fabeltjes

Ik rij zelf met MHR Cros

ik wil niet lullig doen maar je kunt niet verwachten dat notabene een handgemaakte , berekende pijp (voor een bepaalde setup) hetzelfde reageert op elk blok.

de uitlaten die jij bedoelt zijn specifiek gemaakt voor een bepaalde setup..

verder raad ik je aan om eens de search te gebruiken en eerst een goed rond te lezen , dan word je vast wel een stuk wijzer...

dus :

- prestaties zijn afhankelijk van de setup en afstelkunsten etc..
-kwaliteit van een goeie uitlaat is gewoon de prestatie dat ie levert ,meer niet
-eigenvormgeving :?
-prijs is nooit gelijk , aangezien het er aan ligt wat je nog meer bij zo'n bedrijf hebt laten doen etc. etc. (en ze geven niet zomaar iedereen de perfecte pijpen weg..)
-met of zonder ophanging , met of zonder ophanging is geheel naar eigen wens natuurlijk , je kunt de uitlaat aan laten passen aan een bepaalde flens en/of demper

kort gezegd : de beste uitlaat voor jou is degene die het het beste op jouw setup doet ,en dat is of testen of je setup aan de uitlaat aanpassen.

1 en dezelfde uitlaat kan totaal verschillen bij dezelfde of bijna dezelfde setup.. geen enkele setup is gelijk dus.

VTM's zijn wel allemaal hetzelfde (op een paar speciale na dan)
DPR's niet
IS uitlaat word ook niet zomaar gemaakt, volgens mij alleen icm cilinder tuning..

Marcel said:
VTM's zijn wel allemaal hetzelfde (op een paar speciale na dan)
DPR's niet
IS uitlaat word ook niet zomaar gemaakt, volgens mij alleen icm cilinder tuning..

IS kan je geloof ik nog gewoon zo bestellen hoor...

''de'' vtm mina pijp die wel vaker is gemaakt zeg maar is gewoon een goede pijp, klaar.

dpr is niets over te zeggen natuurlijk

JasperdB said:
IS kan je geloof ik nog gewoon zo bestellen hoor...

''de'' vtm mina pijp die wel vaker is gemaakt zeg maar is gewoon een goede pijp, klaar.

dpr is niets over te zeggen natuurlijk

Doet Ivo uberhaupt nog iets op gebied van tunen?

Verder zet ik dit topic ff in SA...

Volgens mij doet Ivo nog wel het 1 en ander...

Daarnaast is het onzin, dat de vtm gewoon een goede pijp is.. Elke uitlaat is een goede uitlaat op het voor hem geschikte toerental . De VTM is op bepaalde setups gewoon erg goed, maar ik ken mensen, die hem gemeten hebben, op setups, waar hij gewoon extreem laag scoorde..

Maar dat is met elke uitlaat. Als je hem onder het verkeerde blok schroeft, doet het geen reet. Of eigelijk andersomgezegd: Gebruik je de verkeerde uitlaat, dan ben je gewoon een aantal pk's kwijt......:L

jaja blabla, je snapt best wat ik bedoel.

C4rN said:
En dat vtm;s regelmatig scheuren én ze niet meer worden gemaakt.

Helemaal niet mee eens. Ik ken veel mensen die met een vtm rijden of hebben gereden en ik ken er maar 1 bij wie hij (80x)scheurd. En over hem heb jij het.

vtm is bij mij op de tailpijp gescheurd tot 2 keer toe maar nu met een versteviging plaat is dat over.

en over tino. hij maakt vtm pijpen meer voor racescooters. en misschien wel voor je 70cc sprinter maar dan moet je denk ik wel een hele speciale klant zijn. gewoon weg omdat hij het druk heeft

telkens als ik daar kom (vaak) is hij bezig met banken of uitlaten lassen voor de sobw en de andere racers die er staan.

je kan hem wel bellen misschien kan hij je wel verder helpen met het zoeken naar een handgemaakte uitlaat

groeten

Last edited:
nou mensen, ik kan je vertellen dat niet alleen eric een vtm heeft die scheurt, ken er nog 1 bij wie die al een stuk of 4 x is gescheurd. Gewoon doormidden en ook bij de tail. De 2de serie is niet zo goed blijkbaar....

edit: Ken ook nog degene die de allereerste vtm heeft. Die nog nooit gescheurd is. Naja kweet niet waar het aan ligt, maar blijkbaar zijn ze tog scheur gevoelig.

ust power said:
vtm's worden nog wel gemaakt

juicy detail: tino besteedt het laswerk van de uitlaatbochten tegenwoordig uit aan Piet Pijp (mister DPR(

NOOIT dat tino uitlaatbochten bij dpr laat maken he. Hij pompt bochten en dat doen maar heeel weinig uitlaatbouwers. juicy detail: Hij vind die hoekige dpr bochten VIES!