Bram,
Ik heb je al eens erop gewezen dat je door de aanschaf van de schakelbare cdi in de verkeerde volgorde bezig bent.
Dus dat je extra geld uit gegeven hebt met misschien wel 0 resultaat heb je aan je eigen te danken.
Je had eerst je scooter optimaal moeten afstellen zonder varioring, rijdt hij dan harder dan 55kmpu dan kun je gaan denken aan een begrenzer.
6km harder bij enkel de varioring verwijderen is normaal.
Als hij nu nog veel toeren maakt kan dit duiden op te lichte rolletjes in je vario zodat de riem niet helemaal tot bovenin komt.
Dit laatste moet je controleren of dit zo is, voordat je begint met het wisselen van de rolletjes!
Bovendien snap ik het niet helemaal.
Je wou enkel met het verkeer mee kunnen rijden.
Je brommer loopt nu 6 km harder.
Stel de brommer reed precies de toegestane snelheid.
Dan rijdt hij nu 45+6=51 kmpu, dit is toch hard genoeg om in een stad met het verkeer mee te rijden!