Handleiding snelle CDI

Status
Not open for further replies.
Maar ik kan mijn snelle CDI gewoon erop zetten? Ik beslis zelf met t gas als hij overtoeren zou gaan maken. Zitten 2 afstandsbedieningen bij en instelbaar. Was dikke 100eu. Maar eergisteren zat ik bijna in een schietpartij (Eindhoven, Venuslaan schietpartij, Google,ED) Gisteren te nat. Maar nu gaat t toch gebeuren.
Hoe krijg ik die stekker makkelijker uit de connector? Ene kant een tangetje ertussen, andere kant idem en eruit trekken? Zie foto's hierboven.. alvast bedankt
 
Oke nu heb ik wel een probleem. Met hè verwisselen naar de nieuwe cdi wilde hij niet starten. Denk veel te kleine sproeier of wat dan ook. Maar ik zag in de wirwar van kabels dat t hoesje van mijn zekering kapot is en dat ik nu een zwarte kabel over heb. Dus foto's gemaakt. Schrik niet. Echt een amateur zijn werk.daar zit mijn hele elektrische storing. Ik voel foto's bij. Het kleurenschema zal niet kloppen.20190912_074148.jpg20190912_074207.jpg20190912_074139.jpg
 
Oke nu heb ik wel een probleem. Met hè verwisselen naar de nieuwe cdi wilde hij niet starten. Denk veel te kleine sproeier of wat dan ook. Maar ik zag in de wirwar van kabels dat t hoesje van mijn zekering kapot is en dat ik nu een zwarte kabel over heb. Dus foto's gemaakt. Schrik niet. Echt een amateur zijn werk.daar zit mijn hele elektrische storing. Ik voel foto's bij. Het kleurenschema zal niet kloppen.View attachment 51672View attachment 51673View attachment 51674
Nu wel een nieuw topic maken?
 
Ik heb op electra forum een nieuw topic. Cdi verwisselen. Kabel los. En spaghetti aan kabels. Plus t kapje vd zekering kapot. Ik hoop dat er iemand naar wil kijken. Groetjes Bram
 
Ja Sparky. Ik ga je toch gelijk geven. Ik ga het snelle CDI verhaal afsluiten. Ik ben blij als ik hen weer aan t rijden krijg. Zonder jullie gaat dat niet lukken
 
Bram,

Ik heb je al eens erop gewezen dat je door de aanschaf van de schakelbare cdi in de verkeerde volgorde bezig bent.
Dus dat je extra geld uit gegeven hebt met misschien wel 0 resultaat heb je aan je eigen te danken.

Je had eerst je scooter optimaal moeten afstellen zonder varioring, rijdt hij dan harder dan 55kmpu dan kun je gaan denken aan een begrenzer.

6km harder bij enkel de varioring verwijderen is normaal.
Als hij nu nog veel toeren maakt kan dit duiden op te lichte rolletjes in je vario zodat de riem niet helemaal tot bovenin komt.
Dit laatste moet je controleren of dit zo is, voordat je begint met het wisselen van de rolletjes!

Bovendien snap ik het niet helemaal.
Je wou enkel met het verkeer mee kunnen rijden.
Je brommer loopt nu 6 km harder.
Stel de brommer reed precies de toegestane snelheid.
Dan rijdt hij nu 45+6=51 kmpu, dit is toch hard genoeg om in een stad met het verkeer mee te rijden!
Ik ga je gelijk geven. Ik ga de snelle CDI niet gebruiken. Maar ik heb een groot probleem. Ik heb een zwarte kabel die los is gekomen. Ik heb GEEN FOTO VAN TEVOREN gemaakt...dom..nee...DOM!! Nu ben ik van jullie afhankelijk om mijn bedrading te herstellen. Willen de mensen op het electra forum kijken en mij aub helpen? Ik ben afhankelijk van dat ding en nu echt de pineut.
Op de foto zie je dat ik een zekering in mijn hand heb die kapot is. En de mysterieuze zwarte kabel. Alvast bedankt. Ik heb nu ter uitzondering reply gebruikt.
 
Bij deze word de discussie beeindigd.. Heb je laatst al vermeld dat je er een rommeltje van maakt.. Maar blijkbaar lukt het de TS niet om zich hierin te verbeteren. Voorbeeld is hierboven weer Post#24, 25, 26.. En als je terug leest zelfs nog meer..
Verwacht dat je je vorige post dan aanpast met de EDIT knop.. Deze is voor iedereen te vinden onderaan in elk venster. En als je dan last van je ogen hebt, ga eens langs bij de opticien om je ogen te controleren.. Ook tich keer diverse topics openen ( wat weer voorborduurd van het ene op het andere.) Het is daarna overigens ook niet normaal dat je voor elk paar minuten een nieuw berichten venster nodig hebt.. Hiermee ben je het forum alleen aan het vervuilen en help je daar helemaal niet mee.

Einde dicussie

/close.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top