Halogeen lichten SR

Dwn_2Da_Frgtn

New Member
Dag mensen!

Ik heb zojuist een halogeen set voor mijn SR gekocht. Iemand enig idee hoe ik deze aan moet sluiten?

Ik ga ervan uit dat de 2 losse kabels links en rechts op mijn oude aansluiting komen van mijn koplampen. Alleen weet ik niet waar het blokje op aangesloten moet worden?

Bij voorbaat dank?
 

Attachments

  • 15511794659856936975424003032298.jpg
    15511794659856936975424003032298.jpg
    127.9 KB · Views: 31
Advertisement - register to remove this

Ik betwijfel of deze geschikt zijn voor je SR.

Waar heb je deze gekocht en stond erbij of deze geschikt zijn of is dit een universeel setje?

Heb je er een beschrijving bij?
 
Ik moest ook even goed kijken Sparky, aangezien de pic alleen het bovenaanzicht toont.
Jij (ts) hebt dus de set met ''angel eyes'', dit verklaart ook gelijk de hoeveelheid bedrading van de koplamp unit.

De 2 hoofdlampen/spots zijn inderdaad voor de normale verlichting.
De bedrading van de eyes kan men op de dagrijverlichting bedrading aansluiten. (mits deze aanwezig is)
En niet geheel onbelangrijk, als men deze unit monteert vervalt het groot licht gebeuren.
Deze halogeen spots zijn dus geen duplo versies....

Men heeft dus verschillende opties om het aan te sluiten, echter ligt het eraan welke type SR het hier betreft.

Edit: Ik heb bij de scooter van mijn dochter wel is zo'n soortgelijke unit ingebouwd.
Het betrof hier een Audi lookalike koplamp met led stripjes aan de zijkant...
Is verder niet belangrijk en betreffende scooter is ook nog is een Aerox, maar de manier van aansluitingen lijkt me
toch wel vrij identiek aan de SR, op de kleur van de bedrading na dan.

Hieronder het Audi geval van de Aerox:

IDDh1hv.png


Rode pijlen voor de hoofdverlichting en de Blauwe pijlen voor o.a. dagrijverlichting...
Wat ik heb gedaan bij de scoot van m'n dochter, is de ledstripjes aangesloten op de dagrijverlichting zodat deze altijd branden als de motor in werking is. De hoofdverlichting en/of spots heb ik aangesloten op de lichtschakelaar. Op het groot licht gedeelte.
Op die manier kon ze de spots zelf inschakelen als het donker werd.
En dit is ook gelijk het manco aan dit soort type verlichtingen.
Die spotjes zijn namelijk niet voorzien van 2 spiralen zoals we gewend zijn in de normale en zelfs halogeen lampen.
Men moet dus een keuze maken voor wat betreft het aansluiten.

Wat ik ook een beetje vreemd vind, is dat er een kastje tussen gemonteerd zit waarvan de bekabeling uiteindelijk uitmond in zwakstroom bedrading. Dit suggereert dat de eyes ook op 12 VDC aangesloten kunnen worden!?

Heb je er een beschrijving bij?

Dit zal een hoop ergernis kunnen voorkomen ja, maar mijn ervaring is dat er helemaal niks bijzit omtrent het aansluitgebeuren.
Soms een klein briefje met dat alle bedrading een plus en een min heeft....lol.
Jah., en dat weten we zelf ook wel natuurlijk o_O....
In mijn geval was het nog wat gekker voor wat betreft de koplamp van m'n dochter.
Echt alle draden waren neutraal van kleur.., alles wit?
 
Last edited:
Ik betwijfel of deze geschikt zijn voor je SR.

Waar heb je deze gekocht en stond erbij of deze geschikt zijn of is dit een universeel setje?

Heb je er een beschrijving bij?

Nee jammer genoeg alleen de unit. Er stond bij dat hij geschikt is voor de sr 2000. Deze heb ik toevallig ook nog staan maar hij komt op mijn SR street. Volledig hetzelfde alleen zit er op mijn SR 2000 een schakelaar voor licht aan en uit. Deze zit niet op mijn SR street. De verlichting van de street brand bij het gas geven en heeft alleen dimlicht.
 
Ik denk dat dat zwarte kastje enkel een "stroomverdeler" is.
Dit zo je even kunnen checken door dit doosje open te maken.
Zit er verder geen elektronica in, maar is dit doosje louter een verdeling, zou ik gewoon de donkere draden aansluiten op de massa-draad en de dimlicht draad van je originele draadboom.

De angel eyes zou ik aansluiten op de geschakelde plus van je contactslot omdat deze led-verlichting gelijkspanning nodig heeft, let hierbij wel op de polariteit anders doen ze het wellicht niet.

Maar er is wellicht nog een probleem, op deze manier branden de koplampen van de linker én rechter zijde tegelijkertijd, ik weet niet of dit toegestaan is??????

Verder de originele lampjes hebben een bepaald vermogen (wattage)
Ik weet niet wat het vermogen van de beide nieuwe halogeenlampjes tezamen is?
Ik zou in ieder geval checken of het totale vermogen van de nieuwe verlichting niet hoger is dan het totale vermogen van de oude verlichting anders heb je kans dat je de licht-spoelen beschadigd of dat de lichtopbrengst te wensen overlaat.
 
Last edited:
Er zitten 2 spotjes in van maximaal 20W, dus dat is te verwaarlozen aangezien men een stator en spoelen aan boord
heeft wat 90/105W genereert.
Ze mogen ook beide tegelijkertijd branden, dus daar is ook niks mis mee.

Je wilt de unit dus aansluiten op de street welke altijd verlichting voert, zodra de motor in werking is.
Dit was ook zo op de Aerox van m'n dochter.. Vandaar dat ik al aangaf dat men meerdere opties heeft om het aan te sluiten.
In dit geval zou ik de eyes op de normale verlichting aansluiten en de spots via het grootlicht schakelaar.

Voor de rest even controleren wat Sparky en ik al aangaven v.w.b. het kastje....
Mocht dit toch 12 VDC betreffen kan men dit ook aansluiten op de geschakelde plus van het contactslot.
Is het 12 VAC, gaat de spanning via de stator/spoelen en spanningsregelaar.
 
Bedankt mensen! Het is gelukt. het kastje bleek balast te zijn voor neon rondom de halogeen lampen. Had dit zelf niet verwacht , vond het al zo raar van die dubbele bedrading. Ik heb hem nu aangesloten via het contact slot! Heel erg bedankt voor de tips!
 
Back
Top