halfpoulie schuurt tegen carterkap

verzeik

Member
zip 2takt 70cc
Letterlijk gisteren gereden en ineens vanochtend moelijk kicken en toen hij aangingen metaal krijsend geluid . Dus gelijk uit gezet en carterkap gekeken

Nu zie ik dat er boven mijn kickstart rondsel een glad halve maandje zit .
Oftewel mijn starterkrans loopt ineens er tegen aan

Hoe kan ik dit weghalen want iemand komt de scooter vrijdag kopen ?

Niks gedaan voordat het gebeurde was ineens .

Carterkap zit wel gwn normaal vast zo ver ik weet

En zit geen speling op me vario kant kwa hij zit goed vast
Iemand help
 
Advertisement - register to remove this

@verzeik, lees nou die reactie van @Brute-Force eens goed en doe daar eens iets mee.
als het goed is zie je aan de buitenkant van je carterkap ook dat je kickstarter met z'n asje naar buiten komt.
er is niks met je krukas als je halve maan van je kickstart tegen de binnenkant van je carterkap loopt.
 
dat spoor van de halfpoelie is oud. (want alweer vol vuil)
het probleem nu is zagen bij kickstarten. (niet tijdens draaien/rijden) dus kijk ik alleen naar het op de foto "onderste" spoor, bij de halve maan.
 
Last edited:
En wat mij opvalt bij die foto , is dat de veer van het start rondsel ( kleine wat op de halve maan draait ) verkeerd zit , deze hoort toch precies een slag gedraaid tussen die twee opstaande ribbels ? En ook de veer van de halve maan , die aan èèn kant om de maan hoort dat haakje zeg maar , zie ik niet (kan ook aan mijn oude ogen liggen).
 
En wat mij opvalt bij die foto , is dat de veer van het start rondsel ( kleine wat op de halve maan draait ) verkeerd zit , deze hoort toch precies een slag gedraaid tussen die twee opstaande ribbels ? En ook de veer van de halve maan , die aan èèn kant om de maan hoort dat haakje zeg maar , zie ik niet (kan ook aan mijn oude ogen liggen).
Kan in alle 3 die openingen hoeft niet onder of boven.
 
Zou iemand het in spoort van kindertaal uitleggen wat ik kan doen zodat ie het weer doet :)

Snap niet wat die halve maan etc zijn
dat wat jij halfpoelie noemt, noemen wij halve maan (is niet eens een halve cirkel, maar kijk er eens anders naar), je halfpoelie zit op je krukas. en maakt deel uit van je vario.
 
Maakt constant geluid en valt er door uit want schuurt/blokkeert gewoon
Post automatically merged:

Sorry c row
Maar alsnog snap k et niet dat half poulie op je krukas zit die snap ik das je starterkrans

Maar wat moet ik doen zodat het niet meer aanloopt

En dan in echte kindertaal :)
 
als ie constant geluid maakt en uitvalt denk ik dat er toch meer aan de hand is. (moet ik misschien @WEBRacing toch gelijk gaan geven :blush:)
heb je nog een pakking tussen je carter en carterkap of zit die er "koud" op.
sorry, grote mensen dingen kan ik niet aan kinderen uitleggen, daar zeg ik tegen, "breng maar naar papa of naar de scootermeneer."
 
Krukas lager kapot. (of de moer moet los gelopen zijn oid, maar dan had je dat vast ook wel genoemd)

Je krukas (de as met de poelie) ligt op 2 lagers, aan beide kanten 1. Daar is er in ieder geval geval 1 van kapot gelopen. Maar als 1 kant kapot loopt, gaat de andere natuurlijk ook kapot, kan dan alle kanten op bewegen.

Veel simpeler kan ik het niet maken.

Maar dit moet je toch laten doen, want dat is best een klus. Als het zo simpel uitgelegd moet worden, gaat dat echt niet goed komen. Niet lullig bedoeld hoor, maar het is echt geen klusje voor beginners.

Het is ook te hopen dat dat het enige is, want zodra je krukas kan bewegen, heb je natuurlijk ook kans dat er andere dingen gesloopt worden.
 
Heyy

Heb al eerder blokjes gereviseerd
Alleen dingen begrijpen ben k slecht in

Dus eigenlijk 2 nieuwe lagers erin en weer gaan

En ja carterkap zit er zonder pakking op
Piaggio heeft ook geen pakking tussen het carter en de carterkap zitten. Maar is je bus van je kickstartdeksel niet gigantisch ingesleten dat ie daarom aanloopt?
 
Back
Top