ring tussen halfpoulie en variobus aerox

Juggler

New Member
Vraagje welke maat ring hoort er tussen de halfpoulie en variobus bij de standaard vario van een 2007 aerox? Het gaat me vooral om de dikte. Ben al even aan het zoeken maar kan weinig vinden. (niet de varioring die mag er lekker uit blijven)
 
Advertisement - register to remove this

Dat ligt er een beetje aan aan wat voor type v-snaar er momenteel gemonteerd zit.
Is deze ook standaard OEM Yamaha/MBK van Minarelli?

Zo ja, is de maat; 13x18,5x0,5 mm, zit er een ander type gemonteerd die iets breder is, is de maat: 13x18,5x1 mm.

Voor de mensen die willen weten waar deze ring precies zit, zie onderstaande foto:
(B=de begrenzerring en A = de shim en/of vulring)

9nfWht9.png
 
standaard v snaar 16.5 8.5 744 en bedankt voor wederom een zeer uitgebreide uitleg! Het valt me op dat maar weinig mensen hun waardering uitspreken voor de tijd en energie die anderen in hun problemen stoppen. Dus bij deze maar een beetje het goede voorbeeld geven nogmaals bedankt.
Post automatically merged:

zit nu net te kijken maar klopt het als ik zeg dat het een 738 hoort te zijn?
 
Tnx, probeer sowieso altijd m'n best te doen...

klopt het als ik zeg dat het een 738 hoort te zijn?

Nee, de maat 738 is een lengtemaat uit de beginjaren van het Minarelli blok.

De maat was toen: 736 -16,5 - 28 - 8.0, i.c.m. een 105 mm koppeling...
De nieuwe types (met een 107 mm koppeling) hebben een maat van: 741 - 16,6 - 28 - 8.0.
(Bouwjaar 2007 behoort tot de nieuwere types)

Ik zou het dan bij 744 houden, vermoed dat de oude ook niet origineel is.
Maakt niet zoveel uit, zorg ervoor dat je zo dicht bij als mogelijk bij de originele maten/afmetingen in de buurt komt.

Heb het weergegeven in de dimensies; lengte, breedte, hoogte en dikte.
 
Last edited:
Back
Top