Gy6 scooter start moeilijk en houd daarna in

Meine298

New Member
Hallo allemaal,

Sinds een tijdje ben ik bezig met een gts toscane met een GY6 blok. Je hoort het al, een en al ellende.
De scooter is een tijdje terug vastgelopen en de vorige eigenaar wou hem aan mij verkopen. Toen ik de scooter onderzocht en bleek dat de kleppen krom waren, en de zuiger doormidden was. Cilinder en alles eraf gehaald en hele carter leeggehaald van stukjes zuiger. Volgens hem doet hij het dus niet meer sinds de cilinder is vastgelopen.

Het volgende heb ik er nieuw op gemonteerd en gedaan:
- nieuwe cilinderkit met zuiger en kop, waar nieuwe kleppen in zitten natuurlijk
- alle pakkingen vernieuwd rondom de inlaat en uitlaat
- andere carburateur geprobeerd van een werkende gy6 scooter
- nieuwe bobine met bougiedop en kabel
- kleppen gesteld en alles op tijd gezet

Ik heb nog niks afgesteld qua sproeier, ik heb ook geen idee wanneer dit nodig is bij een 4takt. Nu doet hij het dus wel, hij start alleen wat moeilijk. Als hij het dan eindelijk doet werkt hij voor geen meter. Nu ben ik zelf altijd al bezig met snelle 2takt schakels dus ik ben best onervaren met dit spul. Ik hoop dat iemand met ervaring dit probleem met mij weet op te lossen. Linkje van een filmpje van de werking staat hieronder. Alvast bedankt!!


Groeten Meine
 
Advertisement - register to remove this

Als het een 50cc was , en nu weer , zou je in principe niets aan de sproeier hoeven te doen . Als ik zo het filmpje hoor , lijkt het of de gasschuif niet reageert
De gasschuif gaat inderdaad niet omhoog. Maar als ik deze zelf omhoog duw valt hij uit.

Klinkt elektronisch. Ik zou even de cdi omwisselen voor een ander.
Vandaag een nieuwe CDI geprobeerd, dit was een 6polige en uit mijn kabelboom komt een 4polige stekker. Ik dacht misschien werkt het wel, maar de cdi werd een beetje heet:sweatsmile:, heeft verder alsnog geen verandering gebracht. Als ik nu de CDI die erop zat nou los haal of erop laat heeft ook geen verschil. Zou de CDI dan defect zijn?
 
De gasschuif gaat inderdaad niet omhoog. Maar als ik deze zelf omhoog duw valt hij uit.
Die gaat op het vacuüm omhoog , als de motor loopt en je de vlinderklep bedient . maar kan zijn dat het membraam , wat deze klep bedient lek is , dan werkt de klep niet , of gebrekkig .
 
Back
Top