GY6 scooter met ECS van Dellorto onbegrensd maken

Status
Not open for further replies.

VinceBog

Member
Hallo, ik wil een Chinese Euro4 scooter met een ECS van Dellorto (type CLC V504) qua snelheid kunnen switchen tussen 35km en onbegrensd (ooit is de ECS softwarematig aangepast naar 35km). Ik lees voldoende info op dit forum om een scooter onbegrensd te maken (meestal softwarematige aanpassingen van de ECS) doch ik wil een switchmogelijkheid hebben via een schakelaar of afstandsbediening. Weet iemand of dit beschikbaar is?

Advertisement - register to remove this

Hallo, ik wil een Chinese Euro4 scooter met een ECS van Dellorto (type CLC V504) qua snelheid kunnen switchen tussen 35km en onbegrensd (ooit is de ECS softwarematig aangepast naar 35km). Ik lees voldoende info op dit forum om een scooter onbegrensd te maken (meestal softwarematige aanpassingen van de ECS) doch ik wil een switchmogelijkheid hebben via een schakelaar of afstandsbediening. Weet iemand of dit beschikbaar is?
Nee, dit is (vooralsnog) niet beschikbaar!

Kabelboom + ontsteking + cdi + carburateur wisselen voor Euro 2.
Ben je voor 200 euro klaar.
Dit is inderdaad de meest goedkope oplossing waarbij de CDI tevens geschakeld kan worden v.w.b. de snelheid.
Om laten keuren naar een bromfietsvariant is wellicht nog beter aangezien de controles aangescherpt gaan worden deze zomer.
Maar goed, dit is uiteraard geen verplichting natuurlijk...

V.w.b. heden ten dage mogelijk is, kun je o.a. hier terugvinden: https://www.chinascooteronderdelen.nl/product-categorie/opvoeren-scooter/dellorto-ecu-euro4/

Edit: Voor meer info omtrent het systeem, zie ook: https://scooterforum.net/resources/...otorblokken-met-het-dellorto-ecs-systeem.770/

Last edited:
Om laten keuren naar een bromfietsvariant is wellicht nog beter aangezien de controles aangescherpt gaan worden deze zomer.
Maar goed, dit is uiteraard geen verplichting natuurlijk...
Wat gaat er precies aangescherpt gaan worden deze zomer?

Lukt het met deze ECU ook niet om te switchen tussen de max. snelheid (weliswaar tussen 25km en onbegrensd)?

Wat gaat er precies aangescherpt gaan worden deze zomer?

Lukt het met deze ECU ook niet om te switchen tussen de max. snelheid (weliswaar tussen 25km en onbegrensd)?
nee.
zie jij een schakelaar of afstandsbediening? hij gaat gewoon blijvend naar onbegrensd.
wat er aangescherpt gaat worden? de controles op de aangescherpte regels die toch al gelden aangaande helmplicht en dat een snorfiets max 34 gaat.

Ook gaat men controleren op het type uitlaten!
Standaard type met katalysator en bijbehorende SLS/SAS systeem staat hoog op de agenda.
(alles wat afwijkt gaat onder de loep wat dat betreft)

Wat jij wilt werkt alleen met 2 ECS/ECU kastjes welke afzonderlijk aangesloten dienen te worden.....
Dit is een enorme operatie (qua elektronica) wat zeer waarschijnlijk ook niet gaat werken!

Kabelboom + ontsteking + cdi + carburateur wisselen voor Euro 2.
Ben je voor 200 euro klaar.Kabelboom + ontsteking + cdi + carburateur wisselen voor Euro 2.
Ben je voor 200 euro klaar.
Dan heeft het ombouwen naar een Euro2 system toch ook geen zin als ik wil kunnen switchen tussen de verschillende snelheden?

Zeker wel!

Op de standaard AC-CDI's is het mogelijk om tussen 2 verschillende snelheden te kunnen kiezen en/of schakelen.
Meestal krijg je dan een setje met 2 remote controllers om op afstand te kunnen schakelen.
Anderzijds is het ook mogelijk om dit via een (mini druk) schakelaar te realiseren.

Dan heeft het ombouwen naar een Euro2 system toch ook geen zin als ik wil kunnen switchen tussen de verschillende snelheden?
Jawel, anders had ik het niet geopperd.
Snortuning is hier overigens niet toegestaan.
Echter bespeurde ik te weinig competentie om bovenstaand voorstel uit te voeren en vond ik het allemaal wel prima. :laughing:

Status
Not open for further replies.
Back