Er staat op de zijkant van het vliegwiel een streepje met een T ernaast.. Dat streepje moet gelijk staan met het flapje aan de linkerkant in de binnen zijde van het onstekings carter.. (dan heb de de krukas al op tijd staan. Voor de nokkenas dient het nokkenas tandwiel (zie je aan de buiten zijden tekens op staan) het grote gat wat je ziet moet naar boven staan. Die streepjes aan de zijkant moeten gelijk liggen met de bovenkant van de cilinder kop. En de nokken moeten naar beneden richting de kop wijzen. (Dus nou moet je opletten dat zowel de onderkant bij de krukas als de bovenkant bij de nokkenas goed staan (dan staat hij op tijd)
En dan kan je de kleppen stellen..
0.06 voor de inlaat klep (is de bovenste waar het spruitstuk zit. En 0.08 voor de uitlaat klep (daar waar de uitlaat op zit aan de onderkant.
Bij het stellen van 0.06 mag er geen dikkere voelermaat er tussen passen dan 0.06.. Dus 0.06 schuift er door, 0.07 past dan niet.
Doe je hetzelfde bij de uitlaat klep.. 0.08. Er mag dan geen voeler 0.09 tussen passen.. Dan staat hij goed.
Dus het is belangrijk als je hem de eerste keer stelt hem daarna nog even controleerd. Beste is om de krukas een rondje om te draaien zodat alles weer op tijd komt te staan en dan even weer na meten.. Past dan alleen 0.06 inlaat en 0.08 uitlaat er tussen dan staan de kleppen goed gesteld.
Staat de deze maten te ruim, dan is er een kans dat hij wel wilt starten, maar niet stationair wilt draaien en dus weer uitvalt.
Controleer ook even het peil van de motorolie.. Als er teveel uit is dan heb je waarschijnlijk een motor blok dat olie verbruikt wat dus niet mag.
En reviseren van die blokjes is een koud kunstje, nog makkelijker dan een 2takt blok.. Krukas kan je zo met de hand erin zetten.. Het zijn erg fijne blokken om aan te werken.