Gy6 4takt 50cc start niet.

.-.”

New Member
Ik heb laatst mijn hele gy6 motorblok helemaal uit elkaar gezet en zodra ik alles weer heb aangesloten werkt die niet meer,
Dus ik heb effen gekeken en mijn carb krijgt wel benzine maar het geeft geen benzine aan de cilinder.
 
Advertisement - register to remove this

Voel je wel zuiging als je je luchtfilterslang van de carb afhaalt en je hand ervoor houdt ? En heb je compressie ?
Zo niet staan je kleppen goed gesteld en is de timing nokkenas krukas correct ? Bougie vonkt wel neem ik aan
 
Voel je wel zuiging als je je luchtfilterslang van de carb afhaalt en je hand ervoor houdt ? En heb je compressie ?
Zo niet staan je kleppen goed gesteld en is de timing nokkenas krukas correct ? Bougie vonkt wel neem ik aan
Ja ik voel compressie ik heb mijn kleppen gesteld en de timing is ook goed en ja de bougie vonkt nog maar wanneer ik zit te kicken of elecktrisch en ik check de inlaatspruitstuk voel ik geen vloeistof en ik heb nog recent nog de carb nog schoongemaakt.
 
Oke , maar voel je hem ook zuigen aan het lucht filter , als hij niet zuigt komt de benzine ook niet verder als de carburateur.
 
Je luchtfilter slang van de carb afhalen en er remmenreiniger inspuiten tijdens
het starten . Niet te veel alleen om te proberen of hij start
 
Last edited:
Oke , maar voel je hem ook zuigen aan het lucht filter , als hij niet zuigt komt de benzine ook niet verder als de carburateur.
Ik heb net is weer geprobeert om het te laten starten met remreiniger maar zodra ik het effe wou testen voel ik geen zuiging aan de luchtfilter
 
Zit er toch niet anders op dan de compressie te meten , weet je zeker dat de kleppen goed gesteld en op tijd staan . Hij moet zowiezo zuigen .
Haal de carb er eens af en houd je hand op het inlaat spruitstuk , voel je dan ook geen zuiging ? Als hij niet zuigt gaat de benzine kraaan ook niet open en krijg je ook geen benz in je vlotterkamer.
 
Zit er toch niet anders op dan de compressie te meten , weet je zeker dat de kleppen goed gesteld en op tijd staan . Hij moet zowiezo zuigen .
Haal de carb er eens af en houd je hand op het inlaat spruitstuk , voel je dan ook geen zuiging ? Als hij niet zuigt gaat de benzine kraaan ook niet open en krijg je ook geen benz in je vlotterkamer
Jha ik heb net mijn kleppen op 0,10 gezet timing zit op de T en met grote bol naar boven en als ik mijn hand op de carb doe dan voel ik een heel klein beetje zuiging maar presies niet genoeg als ik kick dan komt er wel benzine uit dus er is denk ik genoeg vacuum maar ik kan mijn compressie niet meten want ik heb geen compressiemeetgereedshap
 
Wat was de reden dat je je blok uit elkaar hebt gehaald ? en wat heb je vernieuwd? En heb je alles met nieuwe pakkingen weer in elkaar gezet , ook bij je inlaatspruitstuk , zodat je geen valse lucht zuigt ergens ? ook met de voor geschreven aanhaal momenten. Ik denk toch dat je ergens je compressie moet laten meten , of een meter moet lenen of aanschaffen.
 
Wat was de reden dat je je blok uit elkaar hebt gehaald ? en wat heb je vernieuwd? En heb je alles met nieuwe pakkingen weer in elkaar gezet , ook bij je inlaatspruitstuk , zodat je geen valse lucht zuigt ergens ? ook met de voor geschreven aanhaal momenten. Ik denk toch dat je ergens je compressie moet laten meten , of een meter moet lenen of aanschaffen.
Jha de reden is omdat mijn distributie ketting versleten was dus ik heb het vervangen en ook nog de cilinderkop want de vorige eigenaar/garage had de bougie te vast gedraaid dus het was afgebroken. Maar het kan miss wel de pakkingen zijn want ik heb ze gewoon geherbruikt.
 
Back
Top