Grove spijl, onzin?

Roesjkie

Dragser Tjoening
Oiiii, een maat van mij wil speed kopen van een gast. Dus ik ging ff mee om te kijken of ie wel goed was, zag er allemaal wel aardig uit. Alleen toen viel mij wat op, er zat een soort van rand boven en onder de spijl ( weet niet hoe dat heet, dat stukje metaal tussen de vlinder poorten, dus ik noem het maar een spijl) lijkt alsof daar de nicasil weg is. Dus ik zag dat tegen die gast en hij zegt ja dat hoort zo want de tunner heeft de spijl grover gemaakt. Ik heb hier nog noooit van gehoord dus vraag het maar ff na op 't forum. Dus is het onzin of wat? Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

kan toch dat de spijl is terug gelegd. Zodat de kans op een warmloper word verkleint. is ook ergens een topic overgeloof ik.
 
Terug leggen zie je met het blote oog niet eens ;)

Terug leggen bedoelen ze dat het NiCaSil een fractie dunner wordt gemaakt. Niet verwijderd, indien dat zo is kan je de cil weggooien of er een nieuwe wand in laten zetten (kan soms verstandig zijn, als je nu al aan overmaat D zuigers zit, en de cil is ver getuned, dan kun je weer naar overmaat 0 zuigers gaan. (levensduur van cilinder verleng je dan).

Zonder foto's kunnen wij helaas niet beoordelen of hij nog in goede staat is. Misschien dat je daar voor kunt zorgen?

Tevens, als er een voelbare naad zit (me je nagel voelen), dan heb je grote kans dat je er niet veel meer aan hebt (spijl gescheurd). Dit kan op een speciale wijze gelast worden, maar tevens is het een MUST dat er dan een nieuwe NiCaSil wand in gaat. Vrij prijzig :X

Meer info nodig?
 
we kunnen wel allemaal gaan lopen gissen naar wat het miss zou kunnen zijn, maar het lijkt me beter als de t.s. even een duidelijke foto post :!
 
zo hoort het :

poortspeedDSCN1167(2).jpg
 
ik heb gehoord dat malossi geen goed apparaat heeft om de spijl goed af te werken. gewoon ff naar een tune bedrijfje gaan en ff laten afwerken, kost je misschien 10 eu en het slijt minder hard :)
 
Aprilia_area 51 said:
Mijn spijl (@ foto) was perfect afgewerkt hoor...

Ik weet niet van wie je dat gehoord hebt maar het is onzin.

Van een "tuner" die nog meer wilde verdienen, denks.... +ralf+
 
Aprilia_area 51 said:
Mijn spijl (@ foto) was perfect afgewerkt hoor...

Ik weet niet van wie je dat gehoord hebt maar het is onzin.

de spijl was na mijn weten ook uit de fabriek te grof terug gelegt.
ik heb die van mij iig nog even aan laten passen.
 
Last edited:
Thnx voor de replies maar de spijl op de foto van Aprilia_area 51 ziet er vet grof uit, kan je dat wel gewoon met je nagel voelen, of komt het door de licht inval dat ie zo grof lijkt. Maar zo zag die spijl er in ieder geval niet uit hij had gewoon beneden en boven een klein randje :S dus volgens mij is gewon die nicasil weg. Ik zal wel ff proberen om een foto te regelen.
 
Back
Top