Grotere / Hulp radiateur voor betere koeling bij extreme setups?

lucht geleid warmte heel slecht... dus warmt ook niet snel op. Zal dus niet snel in temp stijgen en wordt ZEKER geen 60/70 graden dus de achterste heeft altijd koelend vermogen...

natuurlijk is het niet zoveel als de 1e maar hij hoeft ook niet zoveel te koelen als de 1e
 
Originally posted by Jasper:
volgens mij werkt 2 achter elkaar niet echt optimaal, degene welke vooraan zit krijgt alle koele rijwind erop geblazen, deze gaat dan door naar degene welke erachter zit, deze wordt dan 'gekoeld' met opgewarmde lucht van de eerste...........
het beste is om ze allebei een eigen aanvoer van lucht te geven, dus naast/onder elkaar ofzow, maar dat past niet echt neem ik aan.......

valt wel mee kijk eens bij auto's daar zit de airco radiateur ook voor de motor radiateur en dat haalt niets uit voor het koelend vermogen... ga er zelf ook twee achter elkaar zetten in mijn sr minarelli hor. lc. met mhr speed ...



[This message has been edited by Ridderruud (edited 17 June 2001).]
 
Wat je volgens mij ook kan doen is de lucht toe/afvoer van je huidige radiateur verbeteren, door B.v erachter een vantilatortje te zetten, die vervolgens door een buis ofzo wordt uitgeblazen , bv door 2 gaten ofzo in de onderste kap, waarop je je voeten hebt staan.
Als je dan ook nog een ventilatortje vóór je radiateur hebt lijkt het me wel ok.

Owja , die vantilatortjes moeten natuurlijk wel ook op hoge toeren kunnen werken , want als je anders te snel gaat worden de ventilatortjes aangedreven door de lucht die tegen je radiator komt , en dit benadeeld je koeling weer.

ps. jullie hebben het altijd over scooterparts, maar www.scooterparts.nl = nix. wat is het url ?
 
Originally posted by Hebo_NRG:
Jij weet niet waar je over praat


tuurlijk ....dream on .... je wou zeggen dat dat niet te vergelijk is ?? haha kijk maar eens bij een auto hoe warm een airo radiateur wordt dat is warmer dan jou hele focking scooterradiateur.....en de gewone radiateur wordt gewoon genoeg gekoeld....
 
heb je wel eens naar een F-1 auto geken, hoe die radiateuren staat. Staat er schuin in. Door de hogerijdwind, trekt de lucht achter de radiateurs de hitte weg. De nieuwe kawazaki heeft dat ook, de radiateurs aan de zijkant, best wel styl.

Maar ik denk niet dat dat bij een scooter zin heeft, maar zal er wel strak uitzien.
 
Haal een heel klein vriezertje en bouw die om je cilinder heen en sluit em op je accu aan
smile.gif


Zijn die der niet te krijgen zon 12 volts ding voor in de auto ofzo
wink.gif
 
Originally posted by Runner Rules !!:
Haal een heel klein vriezertje en bouw die om je cilinder heen en sluit em op je accu aan
smile.gif


Zijn die der niet te krijgen zon 12 volts ding voor in de auto ofzo
wink.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
 
Originally posted by Hebo_NRG:
Let op, wat doet een airco rad. voornamelijk?

vloeibaar maken van de airco gassen die van de verdamper afkomen en dat kost een hoop warmte die hij dus kwijt moet via de radiateur .... ik weet wel hoe een airco werkt hoor .... trust me
 
Back
Top