groot elektra probleem

sracer

Well-Known Member
heyhey ierdereen ik heb dus een probleem zoals je ziet met het elektra gebeuren aan mijn scooter.

als die uit staat doet nix het (en ja hij staat op contact ) normaal doet de richting aanwijzer en toeter en natuurlijk het meest belangrijkste de startmotor het allemaal.

maar nu dus helemaal nix als ik hem start (met kickstart) dan doet de gewone verlichting het wel maar de toeter en startmotor nog niet.

en de richting aanwijzer blijft gewoon branden.
maar als ik hem ietsjes in de toeren terug laat lopen dan zie je opeens dat de toeter het een beetje doet en de richting aanwijzer knippert ook bij een bepaalt toerental. ik zelf heb geen idee wat het kan zijn en daarom vraag ik het hier maar en met een beetje geluk kom ik er dan achter wat het is.

ik weet niet of het van belang is maar het gaat hier om een aprilia sr www met een minarelli horizontaal blokje en er staat een accu in van 12 volt.

alvast bedankt voor de antwoorden
 
Advertisement - register to remove this

zekering nog heel?
accu overleden?

check je zekering eerst ff, en als die heel is.. meet dan is hoeveel volt je accu nog geeft, en evt of ie ook bij laad met lopende motor :)
 
misschien laad je batterij niet genoeg meer op ? koppel ze eens los, start je scoot en meet hoeveel je krijgt op de klemmen van je batterij !! Dit moet zeker 12V zijn !

Het kan zijn dat je batterij gewoon niet meer opgeladen word, maar bij een hoog toerental toch nog een beetje stroom krijgt, is dan gewoon de spoel in je ontsteking die hiervoor zorgt die versleten is !

Grtz
 
Back
Top